Stránka 3 z 3

Re: Výrobce MTB

PříspěvekNapsal: pát 04 srp, 2023 5:46 pm
od Kavka_
kapmor píše:Bohužel ne u všech modelů MTB lze změnit spřáhlo, nebo jsem něco dělal špatně, ale třeba u 850 nebo 050, spřáhlo tillig/kuhn mi škrtalo zobáčkem o kastli


Je to tak, já to řešil výměnou za spřáhla ROCO a u stálých souprav jsem už také u magnetických spřáhel...

Re: Výrobce MTB

PříspěvekNapsal: pát 04 srp, 2023 6:02 pm
od kapmor
tohle je řešení za předpokladu že ten vagon nechce člověk zapřahávat za všechno co má spřáhlo :D

Re: Výrobce MTB

PříspěvekNapsal: sob 05 srp, 2023 10:03 am
od radula63
kapmor píše:
Bohužel ne u všech modelů MTB lze změnit spřáhlo, nebo jsem něco dělal špatně, ale třeba u 850 nebo 050, spřáhlo tillig/kuhn mi škrtalo zobáčkem o kastli

tohle je řešení za předpokladu že ten vagon nechce člověk zapřahávat za všechno co má spřáhlo :D


Uz jsem psal xkrat v jinych vlaknech. Podle normy NEM je rozmer a umisteni sachty a taky sprahlo a jeho vysunuti pred naraznik. Neni vsak normou presne definovan tvar te plechove casti sprahla, tak to ma MTB jinak nez Tillig. Vlastni sprahlo vyjde pro MTB daleko levneji nez nakupovat hotova sprahla od Tilligu nebo Kuehna. Toliko vseobecne.
A ted k 850, 050, 820 a 020 od MTB... Vhledem k tomu, ze celo vozu je do oblouku a tudiz standartni sprahlo by muselo pro svoji funkci mit o skoro 2 mm vetsi vyrez v karoserii nad sprahlem, tak MTB na tyto modely dalo sprahlo s trosku jinym rozmerem, to vsak plne vyhovuje rozmerum, ktere jsou v NEM (v NEM nejsou sprahla kotovana kompletne, ale jen cast pro sachtu a cast kde probiha spojovani, tvar a uchyceni te plechove casti sprahla udane rozmery nema) . Takze se da pouzit i jina sprahla, ne ze ne. Ale musis si udelat skalpelem ci pilnikem vetsi vykroj v karoserii. Na vozech 020 jsem si ho doma taky udelal.

Re: Výrobce MTB

PříspěvekNapsal: úte 08 srp, 2023 9:48 am
od kapmor
nerozporuji, že jsou spřáhla dle normy a vyhoví normám NEM ani obchodní politiku MTB obledně spřáhel, jen je to takový postesk, že kdyby to spřáhlo chodilo dobře, tak si nikdo nestěžuje že je třeba je měnit a kvůli výměně brousit kastli.

Re: Výrobce MTB

PříspěvekNapsal: sob 12 srp, 2023 7:48 am
od Jirkátor
Pokud jde o MTB a spřáhla, pak koukám, že to výrobce nezvládá nejen v eNku, ale i v dalších měřítkách. Mám lokomotivy několika výrobců, ale tak zoufale nekvalitní spřáhla má jen MTB. Neustále trčí někam dostrany nebo nahoru, jen ne tam, kam mají. Pokud je srovnám rukou, tak to vydrží jen do prvního přivěšení, či odvěsení vozu a pak zase šilhají. To je tak těžké je udělat pořádně?

Re: Výrobce MTB

PříspěvekNapsal: ned 13 srp, 2023 7:03 am
od Jirkátor
Mimochodem, když už jsme u MTB, tak jsem od skutečnosti, že pan Báňa založil enkovou divizi firmy, čekal mnohem víc. Zatím jen recykluje čtyři typy lokomotiv a ani se pro ně nesnaží najít nová barevná schémata. Třeba Bardotka je už minimálně rok nabízena jen ve dvou zbarveních, tedy pokud je vůbec nabízena. Ne každý si koupí 4 úplně stejné modely Hektora. Pak si pan Báňa ale nemůže stěžovat, že se eNko špatně prodává.
Věřím, že například model Regionovy by se prodával dobře a konstrukčně by to nemohl být takový problém, jako ten průšvih s Hydrou. Je ale plno jiných předloh, které by se bez větších problémů daly zmenšit do eNka.
Chápu, že v tomhle měřítku to nikdy nebude takové finanční terno jako H0, ale proč tedy ta enková divize?

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2024 5:47 pm
od radula63
Sarge píše:Je škoda, že MTB neohlašuje všechny plánované modely dopředu na rok, jako ostatní. Vím, že by se mohlo pak stát že se něco nestihne a lidi budou zklamaní. Na druhou stranu ale si takhle člověk nemůže plánovat co si daný rok pořídí. Do toho se nečekaně objevují ještě limitky od DS a další. :(

To by šlo u MTB těžko. Nové modely většinou tají do poslední chvíle a nové barevné varianty plánuje většinou měsíc či dva dopředu. A když se jim zdrží nějaká subdodávka, tak zařadí do výroby nějakou barevnou variantu ze dne na den. MTB nemá tolik zaměstnanců jako třeba Roco nebo Tillig, proto nemusí vše plánovat hodně dopředu a nedrží skladem předvyrobené karoserie atd.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2024 6:13 pm
od Zlámalík
Když chcete novým modelem někomu vypálit rybník, nemůžete ho ohlašovat, protože často do poslední chvíle nevíte, co budete vyrábět :lol:
Omlouvám se, ale politika MTB mi v mnoha směrech přijde poněkud trhovecká.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: sob 27 dub, 2024 8:51 pm
od hank
Zlámalík píše:...politika MTB mi v mnoha směrech přijde poněkud trhovecká.


Kdyby jenom MTB... Jenže když pak člověk někde veřejně zkritizuje to české upocené a ušmudlané podnikání a móresy, které by v zemích, kam vzhlížíme jako k těm tzv. lepším, neobstály ve kšeftě ani týden, tak se na něj sesypou jako vzteklé vosy uřvaní zastánci těch trhovců a člověk zjistí, že to snad většině nejspíš takhle vyhovuje... Nakonec mě vždycky dostanou pseudoargumenty typu "tak si to běž zkusit sám". Jako kdyby platící zákazník byl nesvéprávný idiot, který má právo od prodávajícího něco chtít jenom tehdy, když mu dokáže, že by to sám uměl udělat líp, a jinak má nárok leda tak držet hubu a krok... :x

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: ned 28 dub, 2024 10:30 am
od Jan+Bjoern
Navic i kdyz sledujete jejich stranky a hned po zverejneni model objednate, tak se na vas vyrobce klidne vyignoruje a misto dodani modelu zmeni jeho status na "zruseno, uz se nevyrabi".

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 10:31 pm
od Jan+Bjoern
radula63 píše: To by šlo u MTB těžko. Nové modely většinou tají do poslední chvíle a nové barevné varianty plánuje většinou měsíc či dva dopředu. A když se jim zdrží nějaká subdodávka, tak zařadí do výroby nějakou barevnou variantu ze dne na den. MTB nemá tolik zaměstnanců jako třeba Roco nebo Tillig, proto nemusí vše plánovat hodně dopředu a nedrží skladem předvyrobené karoserie atd.


Pokud je to tak, jak pisete, tak proc potom nedokaze MTB vyrobit to, co maji zakaznici objednane? Pokud ma normalni mala firma uspech s nejakym vyrobkem, tak obvykle dokaze udelat dalsi serii, prodat dalsi kusy a vydelat dalsi penize. Vzdyt k zopakovani jejich miniserie neni potreba hledat podklady ani delat zadne nove formy a sablony, takze na dodatecnych modelech je vetsi zisk nez na tech prvnich.
MTB vam misto toho napise "Zruseno, uz se nevyrabi". Ze timto pristupem neni nadsen ani obchodnik, to snad ani neni treba zduraznovat.
To "tajeni do posledni chvile" ma tu velkou nevyhodu, ze jim potom zakaznici nemohou pomoci s podklady ani je nemohou upozornit na chyby jeste pred vyrobou drahe formy.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2024 10:59 pm
od Zlámalík
Zákulisí neznám, ale tipnu si: modely se zadávají do výroby někde v Číně a jde o jednorázové objednávky. Dodělat sérii je asi ekonomicky nezajímavé, ale pokud vlastním formy, měl bych to umět udělat - otázka, zda chci. A podklady a korektury? To nám pan Báňa předvedl už u prvního Brejlovce (chybí mi zde emotikon fakáče), takže kdo by i chtěl pomoct, se na to po zralé úvaze vy...rezignoval.

Ale můžu být zaujatý, tak mne prosím případně opravte.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2024 8:34 am
od look23
Jan+Bjoern píše:...

To "tajeni do posledni chvile" ma tu velkou nevyhodu, ze jim potom zakaznici nemohou pomoci s podklady ani je nemohou upozornit na chyby jeste pred vyrobou drahe formy.


MTB je cizí názor úplně jedno. Změna se provede až po velkém "haló", u prvních sérií a tím se nafackuje první skupině zakázníků viz kabiny u modelů řady 742/T466.2.