od hank » ned 25 říj, 2015 10:25 am
Dobrá otázka. Nemám nic proti tomu rozšířit to na všechny výrobce trpící tímto oblíbeným zlozvykem, dát zde místo k vyjádření jejich českým partnerům, ať už v pozicích zaměstnanců, poradců nebo prodejců, s cílem prodiskutovat jejich možnosti jak to ovlivnit, a přemýšlet o možnostech zákazníků. Nerad bych, aby se to zvrhlo jen na konkrétní položky v uspěchaných nabídkách plánovaných novinek, mělo by to být i trochu obecnější - na jedné straně porovnání výrobců a vlivu jejich českých partnerů na ně, na druhé straně diskuse o možnosti nás zákazníků něco ovlivnit.
A ještě možná trošku zeširoka: (Západo)německý časopis MIBA se v 60. letech přímo snažil ovlivňovat výrobce železničních modelů zveřejňováním přání svých čtenářů, občas dokonce i ve formě seznamů, kde se porovnával sortiment výrobců modelů s historií a skutečností provozu Spolkových drah. Tak vznikaly vůbec první seznamy, kterým se dnes říká "wish list". Nevím sice, do jaké míry ruka ruku myla, tj. jak moc výrobci tuto možnost brali jako marketingový nástroj nebo jestli mu za to něco platili (přinejmenším prvních 20 let byla MIBA založená roku 1948 víceméně one man show člověka, který ji založil a vlastnil). Na druhé straně měsíčník MIBA vydával jedno mimořádné číslo ročně - později dokonce dvě - vždy před norimberskýcm hračkářským veletrhem. Ale pozadí není důležité, důležitý je výsledek, tím výsledkem je, že v produkci německých průmyslových výrobců modelů jsou zmapována všechna důležitá období německých železnic dostatečným výběrem typů vozidel, takže s použitím produkce přinejmenším ve velikosti H0 lze znázornit věrohodný provoz ve všech epochách.
Koneckonců internet poskytuje možnost používat různé nástroje typu virálního nebo guerilla marketingu, které tištěné médium nemůže mít a kterých by mohly využívat obě strany, výrobci/prodejci i zákazníci. Já vím, že občas se tu někdo vyjadřuje k produkci v H0 (bohužel přesně nevím, i když možná tuším, kdo se skrývá pod nickem ReichenbergW, ale zřejmě dělá, co může, kéž bychom u průmyslových výrobců měli tak aktivního zastánce i v ostatních velikostech), tím chci naznačit, že ti, kdo si myslí, že mají gebíry na vysvětlování že/proč něco nejde přes české poradce u výrobců prosadit, to zrovna v tomto vlákně vysvětlovat nemusejí. Spíš bychom se měli snažit vymýšlet, co jde dělat.
Vidím, že se mi to rozpadá na víc témat, nechám na moderátorech, ať to nějak odifltrují, případně rozdělí na dvě nebo více témat, na tom celkem nezáleží. Ale původní téma, tj. uspěchané hlášení novinek a pak nekonečné čekání na ně, by se z tohoto vlákna v žádném případě nemělo vytratit.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.