T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod modeln » pát 01 črc, 2016 9:23 am

HonzaM píše:Včera mne navštívil Honza Rosenauer a na mém kolejišti jsme otestovali jeho Brejlovce, do nějž jsme instalovali dekodér. Zajímalo nás jak se bude chovat na kolejišti, kde jsou stoupání přibližně čtyři procenta, a to bez bandáží. Výsledky nás příjemně překvapily a jízdu lze vidět na https://youtu.be/hxLCAA5Goi0. S pěti vozy jel Brejlovec zcela bez problému, dokonce vyjel i po lokálkové trati kde je na části rádius menší než R1. Problém nebyl ani na zhlavích s angličany. Ani souvislá jízda po dobu asi 20 minut nebyla problém a lokomotiva nebyla nijak mimořádně zahřátá. Výkon motoru je o něco nižší než například u lokomotiv Taurus (Fleischmann), do stoupání Brejlovec mírně zpomalil, ale méně než Bastard od Kühna, nepůsobí to nijak zvlášť rušivě. Ukázalo se, že není nutné instalovat nápravu s bandážemi, po rovině a do mírného stoupání Brejlovec bez problému utáhne deset vozů.
Vzhledem k tomu že Honza nebude Brejlovce provozovat s dekodérem, nerealizovali jsme úpravu na plošného spoji, umožňující plné využití možností dekodéru, který diky patici Next18 umožňuje využít až funkce po F6. Bude tedy možné nezávisle ovládat horní reflektory a osvětlení kabin strojvedoucího. Je dokonce možné instalovat zvukový dekodér (reproduktor již v lokomotivě je). Můj závěr - lokomotivu se vyplatí si pořídit.
Honza


Velmi pekne dakujem za zhrnutie,dnes i ja ocakavam dorucenie okuliarnika,objednal som si celocerveneho,tak sa nan tesiiim.V plane bol i zeleno-sedy,ale musi pockat,nemale peniaze som investoval na nakup materialu na kolajisko Telgartska slucka,vid vlakno v sekcii Modelove kolajiska.
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Jacek » pon 11 črc, 2016 5:38 pm

Na stránky jsem napsal malou recenzi.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod pixel123 » stř 13 črc, 2016 10:36 am

tak brejlovec dorazil. nieco potesilo, nieco trochu sklamalo, aj tak som ale celkovo spokojny. pri tejto mierke vsetky nedostatky zanikaju, najvacsia chyba ktora mi kazi celkovy dobry dojem je ze kasna nezapada dobre , dve zapadky na jednej strane nezapadnu ani za svet a ziadna nedestruktivna sila ich neprinuti zacvaknut. budem teda musiet upravovat. az budem doma tak viac kuknem
Mail : vladimir.skamla@gmail.com

Alebo súkromná správa
pixel123
 
Příspěvky: 307
Registrován: ned 17 bře, 2013 12:23 am

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod pixel123 » úte 19 črc, 2016 5:30 pm

tak masinu som rozobral , celkovo vsetko v poriadku ale nezdalo sa mi ako sa rozbieha tak som upravil prevody. Zdalo sa mi ze az prilis vela je tam vazeliny ktora aj tak nevyzera moc dobre (akasi oranzova brecka) tak som celu napravu rozobral precistil a primerane namazal, znackovou vazelinkou na plastove prevody. trochu som upravil mosadzne puzdra ktore vystreduju snek, zdalo sa mi ze axialna vola bola prilis mala a kladlo to odpor. kardany su zvlastnej konstrukcie, niesom si isty ich zivotnostou ale snad prekvapia. mrzi ma absencia vymenitelneho pluhu bez diery pre spriahlo. rozhodol som sa teda odliat si to a prerobit na verziu bez diery, ak by bol zaujem naodlievam viac. odlievam tiez nadrz lebo sa mi jednu podarilo odlomit z drziakov. nepacia sa mi madla a tak som ich zhodil a nahradim si ich vlastnymi, boli totiz trochu krivolake, aj tie pod oknami . Lepidlo ktore pouzili na madla bolo davkovane dost nepresne a nadmerne, nastastie islo dat pekne dolu ale musel som byt velmi opatrny ked som to skrabal dolu skalpelom, svoje tam zalepim tak ze lepidlo budem davat odvnutra. predne svetla su tiez trochu krivolake, tam tiez vykonam dake upravy. to je zatial asi vsetko
Mail : vladimir.skamla@gmail.com

Alebo súkromná správa
pixel123
 
Příspěvky: 307
Registrován: ned 17 bře, 2013 12:23 am

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod martin tichý » čtv 01 zář, 2016 11:30 am

Jsem dneska koukal, že je na trhu už zamračená v eN, nebýt náhodné návštěvy obchodu bych se to ani nedozvěděl, tedy alespoň odsud ne..eNkaři jsou fakt vášniví diskutéři:-)
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 308
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod HonzaM » úte 06 zář, 2016 5:38 am

Kamarád objevil na následující stránce Brejlovce v N-ku v provedení Najbrt 2:
https://www.menzels-lokschuppen.de/Mode ... p-5-6.html
Prodejce nabízí možnost objednání s předpokládaným termínem dodání podle výrobce v říjnu. Je s podivem, že toto provedení nemají na svých stránkách čeští prodejci a není ani na stránce MTB. Toto provedení je přesně to, co bych rád měl. A možná nejsem sám.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod HonzaM » úte 13 zář, 2016 5:29 am

HonzaM píše:Kamarád objevil na následující stránce Brejlovce v N-ku v provedení Najbrt 2:
https://www.menzels-lokschuppen.de/Mode ... p-5-6.html
Prodejce nabízí možnost objednání s předpokládaným termínem dodání podle výrobce v říjnu. Je s podivem, že toto provedení nemají na svých stránkách čeští prodejci a není ani na stránce MTB. Toto provedení je přesně to, co bych rád měl. A možná nejsem sám.

Postrádám vyjádření výrobce i prodejců - jak to s tímto provedením je? Kdy ho lze očekávat v prodeji?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Vojtěch Vorel » úte 13 zář, 2016 11:07 am

Zdravím, MTB tuto verzi již dalo na své stránky.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Patrik » stř 28 zář, 2016 7:27 am

Dobrej !

Tak mam také par masinek od MTB a muzu v kratkosti referovat o provozu:

Vzhled: Celkovy dojem mne vyhovuje - masinky jezdej u mne na kolejiste a nestoji ve vitrine, takze nejaky detail se clovek v provozu stejne moc nevsima. To az když delam foto v rezimu Mikro....
Provoz: Plynula sametova ticha jizda - myslim ze perfektni podvozek a také sber proudu. Mam kolejivo FLM - masinky zvladnou plastovou srdcovku u vyhybek, obloukovy výhybky R1/R2 a anglicana uplne perfektne. Jedinej maly problém se ukazalo v rozpojovacich FLM - jsou moc vysoky. Trochu tam narazej na podvozek - stejnej problém mam ale také u Taurus CD Railjet (tam mne to rovnou malem "sundal" pluh a zastavila se loko). Vysesil jsem trochu brouseni tech rozpojovacu.....
Lekoz mam stoupani jen na vedlejsi drate (kratsi vlaky), jsem este nevyskousil kolik vlastne utahne. Pokud ale koukate na youtube tak najdete video od kolegu které to jiz vyskousil.....

Celkovy nagativum je pro mne jen to ze se mne zda ze výrobce nemá anebo ma spatnou finalni kontrolu nez vyrobek "jde" do expedice - v praxe to znamena ze jsou dodani kusy které jsou hlucni, jezdej pomaly anebo vůbec a jiny "problémy / drobnosti". Reklamace se ale sas resej ochotne a rychle - mam vyskouseno.

Celkovy hodnoceni: Myslim ze jde o vybornej výrobek (Brejle, Bardotky) pro nas Nkare - když beru pomer cenu / kvalitu / jizdni vlastnosti / jiz počet bar. mutaci. Když to porovnam z jinyma vyrobku jako je 363 Kuehn anebo i FLM (CD Taurus, Sergej a další) tak je pro mne jednoznacnej lepsi. Co je mne platnej spickovy vhzled když se mne to zastavi na výhybce - nejlepe v skryte casti ? Anebo se rozpojuje (viz FLM Sergej) anebo nemá tazni silu ?

Zdravi,

Patrik
N kar
Patrik
 
Příspěvky: 43
Registrován: sob 24 říj, 2009 6:36 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Franky » ned 09 říj, 2016 8:53 pm

Může mi nějaká dobrá duše zkušenější v DCC poradit proč u Bardotky (751 140) od MTB při vložení dekoderu (Lenz Silver + Next 18) světla při jízdě svítí obráceně a to vč. kabiny? V návodu k masine je pouze zmínka o separatnim ovládáni kabiny a horniho reflektoru viz. http://www.mtb-model.com/files/kategori ... 751-A4.pdf.

S Nextem 18 zkušenost zatím nemám, ale předpokládám, že se dá vložit jen jedním způsobem (orientace podle daneho místa od výrobce, pri obrácení třošku vadí výstupy na DPS a není rovně)

Zkoušel jsem v nastavení dekoderu přehodit směr jízdy v CV 29 ale světla přestala fungovat úplně. Viz. http://www.digital-plus.de/pdf/b_10318-01_def.pdf

Neřešil někdo stejný problém?
Uživatelský avatar
Franky
 
Příspěvky: 314
Registrován: pát 09 pro, 2011 12:03 pm
Bydliště: Praha - Vršovice

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod JenikPluto » pon 10 říj, 2016 10:10 am

Zapojení konektoru Next18 je v podstatě osově symetrické (viz. např. http://www.miba.de/morop/nem662_d.pdf), čili tím, že se dekodér otočí by se mělo svícení spravit. Jiná otázka je, jestli se tam vejde v obou orientacích. Pokud se nevejde, náprava v případě tohoto dekodéru spočívá ve změně původní hodnoty CV29 o jednu nahoru (nultý bit 1). Čili pokud byla původní hodnota 38 (128 rychlostních stupňů, analog, dlouhé adresy, tzn. 1., 2. a 5. bit 1) měla by změna na 39 fungovat (0., 1., 2. a 5. bit 1).

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 439
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Franky » pon 10 říj, 2016 7:09 pm

Jeníku díky za tipy. Otočení dekodéru nefunguje, nezaklapne pořádně do patice a lokomotiva vůbec nereaguje. Překáží mu komponenty na desce - viz.foto.

Ativace uvedených bitů taky nepomáhá. Při 38 ani 39 lokomotiva nereaguje. Při uvedení do továrního nastavení (CV29=14) jezdí a svítí obráceně. Při hodnotě 7 či 15 už jede správně, ale světla pořád svítí obráceně. V analogu jezdí a svítí jak má. Ještě snad zkusit s jiným dekodérem (zatím nemám)
Přílohy
IMG_20161010_194623.jpg
Naposledy upravil Franky dne úte 11 říj, 2016 6:43 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Franky
 
Příspěvky: 314
Registrován: pát 09 pro, 2011 12:03 pm
Bydliště: Praha - Vršovice

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Jacek » pon 10 říj, 2016 8:16 pm

Franky píše:Může mi nějaká dobrá duše zkušenější v DCC poradit proč u Bardotky (751 140) od MTB při vložení dekoderu (Lenz Silver + Next 18) světla při jízdě svítí obráceně a to vč. kabiny?

Podobný problém jsem řešil. U 714 MTB je s dekodérem Zimo směr vpřed krátkým čumákem, tady stačilo změnit směr v CV29, místo 14 dát 15. U Lenze by to bylo tuším 6 a 7.
Prohozená světla jsem řešil jen u svých rukodělných modelů. Přepojit vodiče je tu nemožné, tak bude třeba prohodit hodnoty v příslušných CV pro výstupy světel. Můžu vyzkoušet, u Zimo CV33/34, 35/36, atd. nastavení pro MTB 753 v N mám. Ale u Lenze to bude jinak.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Franky » úte 11 říj, 2016 6:44 pm

K těm světlům - myslím to tak, že jede dobře a svítí špatně - jede po směru dle myši ale světla jsou obráceně. A jede špatně a svítí špatně - nejede podle myši a světla jsou rovněž obráceně. Z videa to není příliš patrno ale při jízdě do předu svítí červeně a vzadu žlutě a obráceně. Lokomotiva v podstatě podle světel neustále couvá...

https://www.youtube.com/watch?v=Uyeb3zLFLuc

Franky
Uživatelský avatar
Franky
 
Příspěvky: 314
Registrován: pát 09 pro, 2011 12:03 pm
Bydliště: Praha - Vršovice

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Jacek » úte 11 říj, 2016 7:19 pm

Taky to tak myslím, zkrátka prohodit hodnoty v CV pro světla, příklad pro Zimo:
CV33=1, zadat 2
CV34=2, zadat 1
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků