T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod vvitty » čtv 08 říj, 2015 12:18 pm

Minimalne bude (po dlouhe dobe) na vyber ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod HonzaM » čtv 08 říj, 2015 1:19 pm

Dusan píše:Nezbývá, než se nechat překvapit a doufám, že v dobrém :-)
Soudnost výrobců bych neposuzoval bez toho aniž bych znal pozadí. Naopak je mi sympatické, že se někdo snaží prosadit jako první. My, jako zákazníci na tom můžeme, sobecky řečeno, jen získat :-)
Já osobně nečekám za avizovaných 3700CZK žádnou pecku, ale slušný model. Jestli někdo udělá za dvojnásobek i dvojnásobnou kvalitu, tak pak je to na vůli každého co koupí.
To je jak se čmeláky v HO, První byl Techimade za 7500, pak Roco za cca 5000 a Piko to udělalo za 3200. Rozdíly v modelech jsou jasné a jsou všichni spokojeni s tím co si koupili, asi :-))))))

Může to mít bohužel i negativní dopad, počet odběratelů se rozdělí mezi tři výrobce, může se tak stát, že v důsledku toho některý z nich neprodá tolik kolik očekával a tak další modely pro český trh vyvíjet a vyrábět nebude. Ale doufejme že to tak nedopadne.
Naposledy upravil HonzaM dne čtv 08 říj, 2015 4:26 pm, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4077
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Dan Buchtela » čtv 08 říj, 2015 1:25 pm

HonzaM píše:
Dusan píše:Nezbývá, než se nechat překvapit a doufám, že v dobrém :-)
Soudnost výrobců bych neposuzoval bez toho aniž bych znal pozadí. Naopak je mi sympatické, že se někdo snaží prosadit jako první. My, jako zákazníci na tom můžeme, sobecky řečeno, jen získat :-)
Já osobně nečekám za avizovaných 3700CZK žádnou pecku, ale slušný model. Jestli někdo udělá za dvojnásobek i dvojnásobnou kvalitu, tak pak je to na vůli každého co koupí.
To je jak se čmeláky v HO, První byl Techimade za 7500, pak Roco za cca 5000 a Piko to udělalo za 3200. Rozdíly v modelech jsou jasné a jsou všichni spokojeni s tím co si koupili, asi :-))))))

Může to mít bohužel i negativní dopad, počet odběratelů se rozdělí mezi tři výrobce, může se tak stát, že v důsledku toho některý z nich neprodá tolik kolik očekával a tak další modely pro český trh vVíjet a vyrábět nebude. Ale doufejme že to tak nedopadne.

Bohužel je to velmi pravděpodobné, že to tak dopadne...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Jiri Heracek » čtv 08 říj, 2015 4:24 pm

Dane a to je prave to,co nazyvam soudnosti, osobne mi pozadi vyberu a spokojenost urciteho zakaznika s urcitym modelem nechava klidnym, jenom srovnavat H0 s N nema zadny vyznam , navic cmelak Techimage je masina pro sberatele, ostatni spis na jezdeni. Mozna ze nekdy mene je vice. Konkurence je mozna dobra, ale pokud je zbytecna, tak si o ni myslim svoje. Ceske N je pole neorane, pripada mi opravdu zbytecne, ze se vyrobci predbihaji pro jeden urcity model. Kupujici budou pravdepodobne spokojeni,vyrobci mozna mene.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod vvitty » pon 12 říj, 2015 10:29 am

Nacasovani je asi trosku nevhodne ale driv to holt u MTB neslo - resp. slo, ale podstatne draz.
V roce 2012 kdy vzniknuly navrhy pojezdu a nutnych forem pro vyrobu byl projekt odlozen pro nerentabilitu - externi vyroba forem stala prilis penez. Od te doby nastal posun (vlastni vstrikolis, postupne vlastni formy na ruzne mensi konstrukcni dily) a v MTB letos na jare zvladnuli i vyrobu forem pro hlavni dily (karoserie a zaskleni) - dukazem jsou tyto prvni kastle vyrobene kompletne v MTB - tedy vcetne forem do vstrikolisu (!). Tim se naklady na rozjezd noveho projektu dostaly radove jinam nez kde byly pred tremi lety - je rozdil jestli se za formy plati sestimistna castka a nebo castka odpovidajici kilogramu duralu opracovaneho do formy preneho kvadru...
Pochopitelne je za tim jeste spousta casu na strojich, jenze ty uz stejne byly porizeny na jinou praci a tak se vyuziva prostoju ktere tam jsou.

Ve finale je to pro MTB hlavne trenink na vyrobu vetsich forem pro TT a H0. Duvod proc netrenuji rovnou na techto meritcich ale v Nku je jednoduchy - obrabeci stroje na dilne (a hlavne vstrikolis) neumoznily formu potrebne velikosti, tak doslo na opraseni par let starych vykresu ktere dostupne stroje zvladnou. Cele je to tak hlavne priprava na nakup vetsich stroju pro formy na TT a H0 - je potreba vyzkouset jednotlive postupy aby se dal vybrat nastupce aktualniho strojniho vybaveni. Preci jen tam uz jde o statisice euro, tak je potreba byt pripraven a vedet co je potreba (a ne co se prodejci v kravate snazi vnutit aby prodali zrovna svuj stroj).
Proc najednou Zamracena i Brejlovec je logicke - podstatne casti jsou identicke (pojezdy, elektronika) a formy diky dostupnym datum sly do vyroby soucasne.

Diky vyse uvedenemu nejsou v cene kalkulovany naklady na formy ale pouze cas na dilne a pochopitelne nutny nakupovany material - ramy, elektronika, montaz, povrchovka, DPH a tak... rozpocitane do jednorazove serie.
Jake budou jizdni vlastnosti a vubec spokojenost zakazniku z rad Nkaru je samozrejme velkou otazkou i pro MTB, uvidime az budou zkompletovany prvni sady pojezdu.
Obchodni uspech teto rady ovlivni hlavne to zda budou nasledovat dalsi konverze modelu z jineho meritka - I vyrobce vi ze Nko neni primarnim trhem vzhledem k obratum ale neco dalsiho by se urcite naslo, i kdyz co jsem slysel tak pracovnici ve vyrobe nejsou nadseni z predtavy montaze soucastek ktere skoro neni videt :lol: .
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod greenery » pon 12 říj, 2015 11:07 am

vvitty píše:Obchodni uspech teto rady ovlivni hlavne to zda budou nasledovat dalsi konverze modelu z jineho meritka - I vyrobce vi ze Nko neni primarnim trhem


Má šanci to změnit, pokud budou české modely, věřím, že zájem o toto měřítko o dost naroste. Do domácích podmínek je ideální.
Jsem rád že se firmě daří, a doufám, že se objeví modely dalších řad českých mašin. A naopak, že budou mizet zbytečné tvarové nepřesnosti, které poznamenaly některé modely a asi i zájem o ně.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod radeksindy » pon 12 říj, 2015 12:21 pm

Má šanci to změnit, pokud budou české modely, věřím, že zájem o toto měřítko o dost naroste.

Zkušenost z jiných měřítek říká, že to tak jednoduše nejde. Primární je tradice a rozšířenost měřítka, nabídka až druhotná. Nejlepší příklad je vývoj TT v poslední 25 letech. Tillig a ostatní udělali pro rozšíření TT i do západní části Německa docela dost, MTB nemůže za stejnou dobu zvládnout ani desetinu. Přesto se TT posunulo na západě jen o velice málo, udává se asi 2-3% modelářů (oproti cca 25% na východě).

Pro významější růst podílu N by bylo nutné dlouhodobě zásobovat trh novinkami, asi ve stylu dnešního rozmachu velikosti 0. Lenz a BRAWA krmí posledních léta let trh 1-2 lokomotivními novinkami ročně, k tomu další desítka vozových novinek, o nepřeberném množství menších výrobců ani nemluvě. Ale hlavně staví na dlouhodobé tradici, která dokázala udržet tuto velikost u modelářů, i když léta chyběla velkosériová produkce evropských modelů. To je totiž důkaz z druhé strany, i když nebyla nabídka, tradice umožnila přežití. Bohužel tradice velikosti N u nás není. Trochu sdílím obavy, zda dvojice stejných modelů ve velikosti N nebude ve výsledku spíše na škodu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Dan Buchtela » pon 12 říj, 2015 2:55 pm

radeksindy píše:[i]Trochu sdílím obavy, zda dvojice stejných modelů ve velikosti N nebude ve výsledku spíše na škodu.
Záleží jak rychlou návratnost pan Báňa očekává.
Za mne asi takto: pokud by byl nyní nabídnut jen jeden model a když to bude dlouhodbě dobře jezdit, což je pro mne primární ukazatel, vzal bych klidne 3-4 brejlouny naráz. Takto to ovšem rozdělím na 2 barči a dvoje brejle.
A další nákup zase až třeba za rok. Do té doby se taky ukáže, jakou provozní zátěž po pár modulových setkáních modely snesou...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Jiri Heracek » pon 12 říj, 2015 5:36 pm

Vidim Dane,ze mame stejnou vizi. Ja to budu resit jednim brejlounem Trix à jednim MTB a nekolikamesicnim porovnavacim provozem. Jedine tak si udelam predstavu o mechanicke koncepci obou konkurentu.
Jsem asi vecny stoural ( to dela tech 35 let ve Francii ),tak mam jeste dve otazky, cena 3700 korun -to je zakladni analogova verze, ci model vybaveny digitalem? Protoze cena Trixe je sice jinde, ale jedna se o digitalizovany model s ozvucenim, to je pro mne take jedno z kriterii nakupu.
Druha otazka je vecneho razu, paklize cena modelu byla kalkulovana prakticky bez investici na formy , pripadny pristi model bude na jake cenove urovni ,kdyz uz nepujde o zkousku ale o komercni zalezitost?
Predem podotykam, ze jsem uz ctyricet let N kovym modelarem a rozhodne nechci zpochybnovat neci snahy, jenom ze mne mluvi letita zivotni modelarska zkusenost, zejmena v meritku N (a nejen ceskem, mam nekolik stovek modelu US, dalsi stovky francouzskych, britskych nemeckych. ...,celkove jsem dneska na peti stovkach lokomotiv à peti tisicich vagonu ).
Pozdravy z Parize
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod vvitty » pon 12 říj, 2015 7:02 pm

Pokud to z meho prispevku nebylo patrne tak cena byla kalkulovana pro 100 ks mnozstvi. Pokud bude vetsi zajem tak je realne i nasledujici modely udrzet v cenach srovnatelnych - to podstatne je ze doslo ke zlevneni nakladu na formy o jeden rad smerem dolu.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod Miloš Pavlát » pon 12 říj, 2015 9:09 pm

Jiri Heracek píše:cena 3700 korun -to je zakladni analogova verze, ci model vybaveny digitalem?

Ahoj Jirko,
měla by to být cena za analog.
Pozdrav z Prahy do Paříže
Miloš
Miloš Pavlát
Přechod z poloviční nuly na plnotučnou nulu.
Uživatelský avatar
Miloš Pavlát
 
Příspěvky: 332
Registrován: stř 05 lis, 2014 7:27 am
Bydliště: Praha 3 - Vinohrady

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod George V. » úte 13 říj, 2015 5:56 am

Je velká škoda, že se MTB nepoučilo (na rozdíl třeba od ROCO) a jen slepě zmenšilo model z TT. Bohužel se tam přenesla jedna z asi nezásadnějších chyb, a to tvar čelních oken....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod petrha » stř 14 říj, 2015 12:27 pm

By mně zajímalo kde se objeví další brejlovec s Barčou MTB po kritice eN-kařů. Jestli v Zetku a nebo V nulce???? :D :D :lol:
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod vvitty » stř 14 říj, 2015 12:47 pm

Mimochodem kdo modely nemel moznost videt na FREMU tak se muze zastavit v sobotu na burze, bude tam k videni 1x Barca a 1x Brejlovec. Zatim neprovozni makety z prvnich vylisku - jeste je tam nejaka prace na zalesteni forem atd. a nejsou na nich drobne doplnky.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: T478.1/751 a T478.3/753 MTB ve velikosti N

Příspěvekod HonzaM » čtv 15 říj, 2015 9:23 pm

vvitty píše:Mimochodem kdo modely nemel moznost videt na FREMU tak se muze zastavit v sobotu na burze, bude tam k videni 1x Barca a 1x Brejlovec. Zatim neprovozni makety z prvnich vylisku - jeste je tam nejaka prace na zalesteni forem atd. a nejsou na nich drobne doplnky.

Bude (na rozdíl od FREMO) vidět i řešení pojezdu a tišťák?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4077
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků