... i když ne tak úplně nový, jednou už jsem malé kolejiště N měl, bylo to v Brně v 80. letech, jak bylo mým zvykem, vzalo za své v roce 1990 při jednom z mých četných stěhování. Tehdy na jaře 1990 jsem veškerý materiál v pominutí mysli prodal ještě za reálně socialistické ceny a pak, když se ceny za pár měsíců srovnaly se západní Evropou, tak jsem mlátil hlavou do zdi
Ale teď to má být něco obzvlášť praštěného: Provozuschopné dioráma 45x60 cm na téma jihomoravského venkova v epoše IV. Ani to nebudu kreslit, vychází mi to asi na 1,5 m flexy PECO Code 55, jeden konec za kulisou, druhý à la Otovice zastávka, tj. bez kolejového rozvětvení, připojeno na TFi 2, s automatizovaným pendlováním jednoho sólo motorového vozu tam a zpět. (Záměrně to nebude uzavřený kruh ani ovál.) Průzkum trhu s vozidly ČSD dopadl naprosto katastrofálně a tak si objednávám jednu bazarovou V 118 DR PIKO za 25 éček s tím, že ji "převleču" za M 240.0, materiál nástavby bude - jak jinak - můj oblíbený papír. A těch pár staveb, které tam použiju, bude pochopitelně taky z papíru - zásob papírových modelů v šuplíkách mám bohatě dost... Dioráma je zcela záměrně určeno na nevyužitou plochu jedné poličky v ložnici. Už se vidím, jak usínám s pohledem na singrovku pendlující sem a tam pod pahorkem s vinařskými búdami z petrovských Plží a větrným mlýnem z Kuželova...
Kdybyste náhodou přesto někdo věděli o pojezdu schopném přestavby na nějaký motor ČSD/ČD v eNku, nejlépe 810 nebo M 131.1, nebo dokonce o hotovém vozidle, na které bych od objednání nemusel čekat rok (v mém věku už bych se taky nemusel dočkat... ), dejte prosím info.
Ještě post scriptum: Objevil jsem v počítačovém archlívu jednoduchou vystřihovánku skříně motoru 810 v N s poznámkou, že je určena na pojezd, který původně vznikl jako základ pro MUV 69 v HOe... Můžete mi prosím někdo poradit, kam se na takové pojezdy chodí Nějak to nemůžu nikde najít...