Stránka 1 z 2

Rotunda

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2013 9:52 am
od Pitrs69
Chtěl jsem se zeptat, kdo má na kolejišti rotundu, o kolika staních, jak je na tom s rozměry atd... Popřípadě, jestli zde může dotyčný uveřejnit i foto a nějaký popis? Byl bych za reakce velice vděčný, protože na svém kolejišti bych rotundu chtěl a rád bych jí zakomponoval do prvního segmentu mého kolejiště, které už má postavený rám a právě se bojím zda rozměry se zde vejdu s rotundou, kterou se mi za boha nedaří ani zatím sehnat. Na ebay, když dražím, tak už 3x jsem byl přehozen o pár centů atd. Zaslechl jsem, že nějaká rotunda by měla být i od Šikulů, ale teď je otázka, zda počkat, zkusit ještě něco sehnat z ebaye nebo jí postavit od základu svoji. Proto teď začínám dávat dohromady rady a nápady. Abych s kolejištěm začal hýbat.

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2013 11:43 am
od Dan Buchtela
Rotudna ve stavbě třeba tady:
http://radyme.websnadno.cz/Lipova--Lazn ... ka=93#foto
Tahle rotunda bude časem v nabídce Nscale.cz, ale zatím nemohu určit termín...

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2013 11:53 am
od Pitrs69
jak na to koukam, tak takhle rotunda az bude v nabidce, tak urcite jednu beru :) vypada paradne a klobouk dolu pred touto praci!! jeste se zeptam, zda-li tedy jsou informace, jak je na tom rozmerove?

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2013 5:58 pm
od fulda
TADY jsou videa mojí rotundy.
Já používám Faller 222118, ta se dá stavět za sebe, nejméně 2 stání a přidává se po jednom nebo dvou.
Stránka výrobce a rozměry TADY

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2013 7:04 pm
od Jiri Heracek
Lipova je depo primo idealnich rozmeru pro nejake vetsi domaci kolejiste. Ma to jenom jedno omezeni - na tocnu se nevesly masiny typu 555.0 ci 556.0, stejne tam ale nepatri, parni provoz tam koncil stroji 534.03. Pokud jsi v dieselu, tak pro barcy jak delane, jinac tam jezdily zbrojit i 464.0 a 477.0. Otazka je, co namontovat za modelovou tocnu, prumyslove vyrobky nemeckeho puvodu jsou velke prave tak na ty 555.0.
Pokud se chces inspirovat jeste mensim, podivej se do Benesova, tam je to uplne komorni, na konci parniho provozu tam bydlely tri 433.0, obcas se tam mihnul ctyrkolak 434.2, vsechno vetsi uz mohlo jet jenom na popel a vodu-uhli ( zbrojeni stokru vytahem bylo zajimave ) na primou kolej. Ale pokud se na to podivas tak to byla parada, tri kryte koleje a jedna vlevo vedle budovy, mala tocna by se snad jeste se dala sehnat u PECO, ale byla pouze rucni, nutnost motorizovat. Dispozice je viditelna i z letecke fotku u Googlu.
pozdravy Jirka
PS Ja po te Lipove take silham!!! Jen musim u Dana zjistit na jakou tocnu to je spocitane.

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2013 7:08 am
od milan ferdián
Jiri Heracek píše:Lipova je depo primo idealnich rozmeru pro nejake vetsi domaci kolejiste. Ma to jenom jedno omezeni - na tocnu se nevesly masiny typu 555.0 ci 556.0, stejne tam ale nepatri, parni provoz tam koncil stroji 534.03. Pokud jsi v dieselu, tak pro barcy jak delane, jinac tam jezdily zbrojit i 464.0 a 477.0. Otazka je, co namontovat za modelovou tocnu, prumyslove vyrobky nemeckeho puvodu jsou velke prave tak na ty 555.0.
Pokud se chces inspirovat jeste mensim, podivej se do Benesova, tam je to uplne komorni, na konci parniho provozu tam bydlely tri 433.0, obcas se tam mihnul ctyrkolak 434.2, vsechno vetsi uz mohlo jet jenom na popel a vodu-uhli ( zbrojeni stokru vytahem bylo zajimave ) na primou kolej. Ale pokud se na to podivas tak to byla parada, tri kryte koleje a jedna vlevo vedle budovy, mala tocna by se snad jeste se dala sehnat u PECO, ale byla pouze rucni, nutnost motorizovat. Dispozice je viditelna i z letecke fotku u Googlu.
pozdravy Jirka
PS Ja po te Lipove take silham!!! Jen musim u Dana zjistit na jakou tocnu to je spocitane.

Nejlépe od PECA a Radyme ji tam má nainstalovanou.V Lipové má točna průměr 20,02 m,(zdroj I.Mahel?)

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2013 5:37 pm
od Jiri Heracek
Ahoj Milane, prave to je ten problem velikosti tocny v Lipove, stokr ma rozvor 19 340 mm a to jsme ve stredu kol, takze spolu s prumerem kola a okolkem ani nahodou na tocnu 20 metru , to by jsi stavel masinu na milimetr a kdovi ( musim si to nakreslit ) a pri trochu povolene pruzine sprahla mezi masinou a tendrem .... Nebo by jsi musel prizvedavat behoun pro otoceni - v USA se to delalo, ale u nas jsem o tom neslysel. Nemka ma o 30 centimetru mensi celkovy rozvor, takze tu by jsi tam asi na chlup dostal. Dalsi vec je delka koleje v rotunde, asi by jsi couhal kusem tendru ven, ale to uz k videni bylo casteji. Ale stylove mi tam vic sedi 534.03 .
pozdravy

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2013 6:00 pm
od milan ferdián
Jiri Heracek píše:Ahoj Milane, prave to je ten problem velikosti tocny v Lipove, stokr ma rozvor 19 340 mm a to jsme ve stredu kol, takze spolu s prumerem kola a okolkem ani nahodou na tocnu 20 metru , to by jsi stavel masinu na milimetr a kdovi ( musim si to nakreslit ) a pri trochu povolene pruzine sprahla mezi masinou a tendrem .... Nebo by jsi musel prizvedavat behoun pro otoceni - v USA se to delalo, ale u nas jsem o tom neslysel. Nemka ma o 30 centimetru mensi celkovy rozvor, takze tu by jsi tam asi na chlup dostal. Dalsi vec je delka koleje v rotunde, asi by jsi couhal kusem tendru ven, ale to uz k videni bylo casteji. Ale stylove mi tam vic sedi 534.03 .
pozdravy

Jiří bylo mi sděleno,že nárazníky lokomotivy přečuhovaly přes délku mostu točny,takže se muselo dávat pozor při otáčení,aby někdo z personálu nedostal přes h... . :mrgreen:

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2013 6:33 pm
od Jiri Heracek
Tak to muselo precuhovat o neco vice nez narazniky, ale pokud vim, stokri tam nikdy nebyly, to muselo byt navsteva. Ja jsem si v mladi trochu za strevo stokra zatahnul, tak jen musim rici, ze bych v domovskym depu dvacetimetrovou tocnu mit nechtel. Jak je to v Luzne, pokud si pamatuji, je to na nemku, ale stokr uz ne, ci se pletu?
Stejne si to budu moci vyzkouset s moji mazutkou na FREMU, Lipova je v modulisti!!!

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2013 7:23 pm
od milan ferdián
Jiri Heracek píše:Tak to muselo precuhovat o neco vice nez narazniky, ale pokud vim, stokri tam nikdy nebyly, to muselo byt navsteva. Ja jsem si v mladi trochu za strevo stokra zatahnul, tak jen musim rici, ze bych v domovskym depu dvacetimetrovou tocnu mit nechtel. Jak je to v Luzne, pokud si pamatuji, je to na nemku, ale stokr uz ne, ci se pletu?
Stejne si to budu moci vyzkouset s moji mazutkou na FREMU, Lipova je v modulisti!!!

Jiří,nejsem schopen potvrdit.Takovou jsem dostal informaci,ale o štokra prý se nejednalo :wink: V Lipové je točna od PECA.

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: stř 11 zář, 2013 7:51 pm
od Pitrs69
Jiri Heracek píše:mala tocna by se snad jeste se dala sehnat u PECO, ale byla pouze rucni, nutnost motorizovat.


Tocnu od PECA prave mam, uz jsem ji prestavel, ze jsem pridal budku, udelal betonove panely a ted pracuji na motorizaci. Ted prave resim rotundu, abych to mohl presneji rozvrhnout, protoze nerad bych skoncil ze rotundu dodelam casem a pak by mi to nevyslo treba o centimetr a pak bych musel cele predelavat nebo nastavovat... chci ji prave do praveho predniho rohu kolejiste, kdy kolejiste ma rozmery 6x1,2metru a sklada se z 5ti segmentu 1,2x1,2, prave zacinam stavet prvni segment a rotunda je jedina, ceho se opravdu bojim na rozmery, chtel bych ji minimalne o 5ti stanich, coz je minimum, ktere bych chtel

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: čtv 12 zář, 2013 5:47 am
od milan ferdián
Pitrs69 píše:
Jiri Heracek píše:mala tocna by se snad jeste se dala sehnat u PECO, ale byla pouze rucni, nutnost motorizovat.


Tocnu od PECA prave mam, uz jsem ji prestavel, ze jsem pridal budku, udelal betonove panely a ted pracuji na motorizaci. Ted prave resim rotundu, abych to mohl presneji rozvrhnout, protoze nerad bych skoncil ze rotundu dodelam casem a pak by mi to nevyslo treba o centimetr a pak bych musel cele predelavat nebo nastavovat... chci ji prave do praveho predniho rohu kolejiste, kdy kolejiste ma rozmery 6x1,2metru a sklada se z 5ti segmentu 1,2x1,2, prave zacinam stavet prvni segment a rotunda je jedina, ceho se opravdu bojim na rozmery, chtel bych ji minimalne o 5ti stanich, coz je minimum, ktere bych chtel

Radyme ji zmotorizoval.Vyzkoušeno v Milevsku.

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: čtv 12 zář, 2013 7:21 am
od fulda
Pitrs69 píše:Tocnu od PECA prave mam, uz jsem ji prestavel, ze jsem pridal budku, udelal betonove panely a ted pracuji na motorizaci. Ted prave resim rotundu, abych to mohl presneji rozvrhnout, protoze nerad bych skoncil ze rotundu dodelam casem a pak by mi to nevyslo treba o centimetr a pak bych musel cele predelavat nebo nastavovat... chci ji prave do praveho predniho rohu kolejiste, kdy kolejiste ma rozmery 6x1,2metru a sklada se z 5ti segmentu 1,2x1,2, prave zacinam stavet prvni segment a rotunda je jedina, ceho se opravdu bojim na rozmery, chtel bych ji minimalne o 5ti stanich, coz je minimum, ktere bych chtel


Ta kombinace s Faller rotundou co jsem posílal se ti nelíbí?
Jinak PECO točnu tam mám taky a motorizaci mám taky na WEBU. Koukal jsi na moje řízení? Je celkem hodně přizpůsobivé. Docela hezkou motorizaci stejné točny má udělanou Pája Kaděra, použil servo. Ale při prvním zapnutí zapoměl, že servo není na 12V, takže z toho udělal spíš větrák. VIDEO

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: čtv 12 zář, 2013 5:07 pm
od Pitrs69
fulda píše:Ta kombinace s Faller rotundou co jsem posílal se ti nelíbí?


Tvoji kombinaci mam v merku delší dobu :) koukal jsem a přemýšlel ještě o tom jak to máš ty, ještě před tím, než jsem založil toto téma :) jen mě právě zajímalo, kdo to jak má atd... abych nabral nějakou inspiraci, je to lepší než prolézat jen fotky z googlu, kde nevím, jak je to s rozměry atd... U Tebe se mi líbí, jak máš vyřešeno otvírání vrat :)

Re: Rotunda

PříspěvekNapsal: ned 15 zář, 2013 4:52 pm
od Radek Mende
Pitrs69 píše:jak na to koukam, tak takhle rotunda az bude v nabidce, tak urcite jednu beru :) vypada paradne a klobouk dolu pred touto praci!! jeste se zeptam, zda-li tedy jsou informace, jak je na tom rozmerove?

Jestli máš Corel,mohu ti poslat půdorys rotundy a rozměry si změříš,
nebo vytiskneš.