Stránka 2 z 8

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: ned 30 čer, 2013 9:16 am
od Jiri Heracek
Milane, vyrobce pojezd na N nedodava, lept je pouze skrin, jako doplnky ma obtisky a masky podvozku. Tedy, asi jsem se poprve spatne vyjadril, cely spodek modelu + sprahovani je na modelari, podle toho, co mi bylo receno, nekdo pouziva jako spodek patraky od Kuehn. Coz ale neni kritika, vyrobce na tento fakt jasne upozornuje, je na modelari, jak se rozhodne.

Rucni prace

PříspěvekNapsal: úte 10 zář, 2013 7:12 pm
od Jiri Heracek
Jelikoz se letos chystam v rijnu na FREMO do Prahy, tak si take chci zajezdit, tak si chystam osobni soupravu z trati Praha Smichov - Zdice, to jest mazutovou 555.3171 depo Zdice a soupravu Bam +Bam+Da+Bam+Bam, dom. stanice Praha Smichov.
Fotku mazuty prikladam
Obrázek

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: ned 22 zář, 2013 8:15 pm
od Jiri Heracek
Jenom vecerni rychlovka- fotka, s timhle si prijedu zajezdit na prazske FREMO, kremak 534.0432 je jenom rucni proto- model spajeny s mosazi na upravenem spodku Fleischmann. To az si poridim depo typu Lipova, abych do nej mel co strcit, kremak ale bude samozrejme z leptu, kdyz jsem frezoval a pajel dily, tak jsem si je kreslil v Corelu a pujde to na lept. Tendr uz je lept. Navic mam take lept na triosy tendr, ten ale budu stavet az s definitivni masinou, stejne tak u tehle potom vymenim nastavby za definitivni.
pozdravy Jirka
Obrázek

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: pon 23 zář, 2013 6:17 pm
od Pitrs69
Před těmahle zlatýma ručičkama prostě klobouk dolu. Nádhera :)

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: pon 30 zář, 2013 1:41 pm
od Jiří Kubík
IMG_1062.JPG
Zdravím všechny Nkaře. Opravdu parádní modely. Je nás opravdu málo, kdo si je ještě sám vyrábí.
Já teď taky řeším pojezd do Elefanta, tak se připojím.Chtěl jsem, aby pohon a motor byly co nejméně vidět.
Spojil jsem je v celek. Motor je přímo na podvozku a otáčí se tedy s ním. Trochu problematičtější bylo propojení
elektriky. Soukolí jsou od Lucka , RP-25, motor Faulhaber. Na ukázku foto.
Jiří Kubík Nvlaky

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: pon 30 zář, 2013 4:29 pm
od Jiri Heracek
Ahoj,
idea schovat pohon je dobra, jenom doufam, ze dve hnaci napravy budou na Elefanta stacit, je to preci jenom lept a tak vahove vychazi huz nez plastik, tady ve Francii nam jeden vyrobce udelal model motoraku ABJ Renault a resil to obdobne, v solu to jde, ale s vlekem ve stoupani uz ne. A to je plastikovy. Ja se pres zimu take pustim do motorizace Elefanta, zkusim nejak protahnout hridel s kardankou na druhy podvozek, jen dvou hnacich naprav se bojim. Pred vice nez triceti lety jsem si takhle reseny postavil M262.0, ted uz je jenom ve vitrince jako suvenyr, radeji uz s nim nejezdim, na novejsi vozidla nestaci.

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: úte 01 říj, 2013 3:55 pm
od Jiří Kubík
Ahoj,
díky za podnět. Mám takto řešenou Vindobonu jen s jedním hnaným podvozkem. Tahá 2 vozy ,
a to bez adheze. Mám stoupání jen 2.5 cm na 1m .
Je to samozřejmě trochu risk, ale zkoušel jsem to po rovině a tahá 4 vozy. Tak uvidím.
Šlo mi o to, že pojezd je hodně dlouhý a kardany pak přenáší záběr v hodně ostrém úhlu.
Budu muset asi dát větší zátěž, a v krajním případě, kterou nemám rád, adhezi.

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: pát 12 pro, 2014 3:19 pm
od Jiri Heracek
Ja uz jsem si udelal vanoce napred a privezly je dva stokri! Hned jak jsem dostal pred tydnem zpracovany lept, venoval jsem se mu s pajeckou. Pro Milana Ferdiana - uz si troufnu i na Ramzovou se dvema kotly bych nejakou Pn mohl provezt! Uz se tesim na Fremo 2015 v Praze. Na spodek jsem pouzil samozrejme radu 52 od Minitrixe, nove nemky od Fleischmanna je skoda.
pozdravy
Obrázek

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: pát 12 pro, 2014 7:09 pm
od Jiří Kubík
Vždy jsem považoval štokra za naši nejhezčí páru..a mít na kolejišti hned dva...paráda.
Dokončil jsem Barču z odlitku. Ale odlitek je nekvalitní , ani si netroufám ukázat foto.
Už nikdy odlitek....
Zdravím Nkaře
Jirka Nvlaky

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: sob 13 pro, 2014 11:14 am
od milan ferdián
Jiri Heracek píše:Ja uz jsem si udelal vanoce napred a privezly je dva stokri! Hned jak jsem dostal pred tydnem zpracovany lept, venoval jsem se mu s pajeckou. Pro Milana Ferdiana - uz si troufnu i na Ramzovou se dvema kotly bych nejakou Pn mohl provezt! Uz se tesim na Fremo 2015 v Praze. Na spodek jsem pouzil samozrejme radu 52 od Minitrixe, nove nemky od Fleischmanna je skoda.
pozdravy
Obrázek

Jiří,stroje jsou parádní a mě se vždy líbili.Určitě v Praze na FREMO 2015 bude na co koukat :wink: .

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: sob 28 úno, 2015 3:44 pm
od Jiri Heracek
Nejak to zivotne nestiham, serie ruznych rodinnych zdravotnich problemu ( vcetne mych ) zpusobila, ze jsem si malem myslel, ze budu koncit s modelarenim. No trochu se blyska na lepsi casy, tak jsem si sedl nad posledni lept a postavil prvni proto vozu St. Je to dost nenapadny vuz, ale ja je mam v pameti jak z soukrome z Kladensko - Nucicke drahy nebo z Ostravska, ale i CSD mely nejake, vidaval jsem je okolo Berouna a Certovych schodu. Alespon to rozbije jednotu soupravy vozu Sa. Tam by to chtelo jeste jenou verzi sypaku

Obrázek
Obrázek

A tohle je ten, ktery bych jeste zplodit



Obrázek

Ona je to tak trochu vetsi varianta St

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: pon 09 bře, 2015 4:53 pm
od Jiří Kubík
IMG_1635res.jpg
IMG_1633res.jpg
Nedávno si tady Jirka postěžoval, že Nkaři jsou málo aktivní. Ukážu tady soupravu mých oblíbených vozů Rajek.
Typické české vozy, které jsou v oblibě všech modelářů.Líbí se mi hlavně pestrá barevnost v provedení různých dopravců.
Takovou soupravu na trati určitě neuvidíme , ale jako modelová za Laminátkou je atraktivní. První modely s nízkou bočnicí
jsou vlastní výroby staršího data. Nádoby jsou vysoustruženy ve vrtačce ze slepených plastových destiček. Další modely se
širokou bočnicí jsem později do soupravy doplňoval ze stavebnic p.Cekula.

Jirka

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: pon 12 pro, 2016 5:43 pm
od Jiri Heracek
Dobry den,
Jelikoz me moje telo chtelo potrestat za vice nez sedesat let hrisneho zivota, musel jsem si dat castecnou pauzu v modelareni. No nejhorsi je zazehnano, tak se opet vrtam v modelech.
To co Vam predstavim, nejsou definitivni modely, jsou to jenom studie z mosazi rucne strihane a pilovane, ktere ted prekresluji do leptu. Proto je nutno brat i s rezervou urcite koty a detaily, nejsou z daleka definitivni, jde o to jak prizpusobit realnou masinu na pouzitelny pojezd. Jelikoz neni mozne ( tedy alespon pro normalni modelovy provoz) zmensit presne parni lokomotivu do meritka N, navic pouzite a dostupne pojezdy take nemaji ty uplne spravne koty, jde spis o to, jak vizualne upravit model, aby na pouzitelnem pojezdu mel odpovidajici proporce realne masiny, tedy urcite prodlouzeni v nekterych partiich, na ktere ale musi samozrejme navazovat proporcni uprava ostatnich casti. V podstate je nutno delkove jit nekam k meritku 1:150 a zbytek upravit okolo toho. Vim, ze nekdo muze nesouhlasit s touto filosofii, ja osobne ale chci model pouzitelny na kolejisti, ktery bude mit vsechny vzhledove charakteristiky predlohy. Jde o napr pozici behounu vuci valcum ci kominu, poloha kol vuci budce a kotli, je nutno opravdu delat hodne kompromisu a zkousek.
Jak je to jednoduche u dieselu ci elektrik, kde krome rozmeru kol jde zbytek dodrzet relativne snadno, modelarit pary je o dost vetsi dusevni gymnastika.

Ctyrkolak je na pojezdu Arnold, umyslne jsem nepouzil Fleischmannuv "puklik" rady 81, ten jsem si schoval pod 423.0 ci 433.0, chci, aby byl i v modelu videt rozdil velikosti kol mezi ctyrkolakem a 423.0, s pojezdem BR 81 by se asi podarilo postavit ctyrkolaka temer v meritku, ale mel by opticky moc mala kola a to mi vadi, ja si obe masinky pamatuji z lokalek vedle sebe ( treba v Mlade Boleslavi, tam sice meli predvalecne 423.0, ale rozdil je stejny, nebo z Liberce, kde byly i "vysoke" 423.0 a 433.0. Taky mam par fotek z tehle doby a on ten ctyrkolak pusobi znacne mohutneji vedle subtilnich 423.0.
Jeste jednou zduraznuji, nejde o modely, spis je to jen model modelu ( ci studie ).

Obrázek
Obrázek

pozdravy Jirka Heracek

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2017 8:43 pm
od Jiri Heracek
Dobry vecer, vidim, ze N-kari jsou opravdu nepsavci, jen doufam, ze kdyz moc nepublikuji, tak alespon o to vic modelari.
Ja si hraju s dvema protiklady sedmdesatych let, nasimi lokalkami a se zapadnim expresem.
Z lokalek tohle




Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zapadni expres - to je osobni vuz SNCF stare koncepce z tricatych let

Obrázek

Obrázek

Re: Rucni prace

PříspěvekNapsal: stř 15 bře, 2017 5:47 pm
od Michal Vaniš
Moc pěkná práce... :!: :!: :!: