Rucni prace

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 30 čer, 2013 9:16 am

Milane, vyrobce pojezd na N nedodava, lept je pouze skrin, jako doplnky ma obtisky a masky podvozku. Tedy, asi jsem se poprve spatne vyjadril, cely spodek modelu + sprahovani je na modelari, podle toho, co mi bylo receno, nekdo pouziva jako spodek patraky od Kuehn. Coz ale neni kritika, vyrobce na tento fakt jasne upozornuje, je na modelari, jak se rozhodne.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » úte 10 zář, 2013 7:12 pm

Jelikoz se letos chystam v rijnu na FREMO do Prahy, tak si take chci zajezdit, tak si chystam osobni soupravu z trati Praha Smichov - Zdice, to jest mazutovou 555.3171 depo Zdice a soupravu Bam +Bam+Da+Bam+Bam, dom. stanice Praha Smichov.
Fotku mazuty prikladam
Obrázek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 22 zář, 2013 8:15 pm

Jenom vecerni rychlovka- fotka, s timhle si prijedu zajezdit na prazske FREMO, kremak 534.0432 je jenom rucni proto- model spajeny s mosazi na upravenem spodku Fleischmann. To az si poridim depo typu Lipova, abych do nej mel co strcit, kremak ale bude samozrejme z leptu, kdyz jsem frezoval a pajel dily, tak jsem si je kreslil v Corelu a pujde to na lept. Tendr uz je lept. Navic mam take lept na triosy tendr, ten ale budu stavet az s definitivni masinou, stejne tak u tehle potom vymenim nastavby za definitivni.
pozdravy Jirka
Obrázek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Pitrs69 » pon 23 zář, 2013 6:17 pm

Před těmahle zlatýma ručičkama prostě klobouk dolu. Nádhera :)
Uživatelský avatar
Pitrs69
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob 19 čer, 2010 1:41 pm
Bydliště: Dlouho nic, pak je konec světa a pak bydlím já :) Plzeň - jih

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » pon 30 zář, 2013 1:41 pm

IMG_1062.JPG
Zdravím všechny Nkaře. Opravdu parádní modely. Je nás opravdu málo, kdo si je ještě sám vyrábí.
Já teď taky řeším pojezd do Elefanta, tak se připojím.Chtěl jsem, aby pohon a motor byly co nejméně vidět.
Spojil jsem je v celek. Motor je přímo na podvozku a otáčí se tedy s ním. Trochu problematičtější bylo propojení
elektriky. Soukolí jsou od Lucka , RP-25, motor Faulhaber. Na ukázku foto.
Jiří Kubík Nvlaky
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » pon 30 zář, 2013 4:29 pm

Ahoj,
idea schovat pohon je dobra, jenom doufam, ze dve hnaci napravy budou na Elefanta stacit, je to preci jenom lept a tak vahove vychazi huz nez plastik, tady ve Francii nam jeden vyrobce udelal model motoraku ABJ Renault a resil to obdobne, v solu to jde, ale s vlekem ve stoupani uz ne. A to je plastikovy. Ja se pres zimu take pustim do motorizace Elefanta, zkusim nejak protahnout hridel s kardankou na druhy podvozek, jen dvou hnacich naprav se bojim. Pred vice nez triceti lety jsem si takhle reseny postavil M262.0, ted uz je jenom ve vitrince jako suvenyr, radeji uz s nim nejezdim, na novejsi vozidla nestaci.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » úte 01 říj, 2013 3:55 pm

Ahoj,
díky za podnět. Mám takto řešenou Vindobonu jen s jedním hnaným podvozkem. Tahá 2 vozy ,
a to bez adheze. Mám stoupání jen 2.5 cm na 1m .
Je to samozřejmě trochu risk, ale zkoušel jsem to po rovině a tahá 4 vozy. Tak uvidím.
Šlo mi o to, že pojezd je hodně dlouhý a kardany pak přenáší záběr v hodně ostrém úhlu.
Budu muset asi dát větší zátěž, a v krajním případě, kterou nemám rád, adhezi.
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » pát 12 pro, 2014 3:19 pm

Ja uz jsem si udelal vanoce napred a privezly je dva stokri! Hned jak jsem dostal pred tydnem zpracovany lept, venoval jsem se mu s pajeckou. Pro Milana Ferdiana - uz si troufnu i na Ramzovou se dvema kotly bych nejakou Pn mohl provezt! Uz se tesim na Fremo 2015 v Praze. Na spodek jsem pouzil samozrejme radu 52 od Minitrixe, nove nemky od Fleischmanna je skoda.
pozdravy
Obrázek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » pát 12 pro, 2014 7:09 pm

Vždy jsem považoval štokra za naši nejhezčí páru..a mít na kolejišti hned dva...paráda.
Dokončil jsem Barču z odlitku. Ale odlitek je nekvalitní , ani si netroufám ukázat foto.
Už nikdy odlitek....
Zdravím Nkaře
Jirka Nvlaky
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod milan ferdián » sob 13 pro, 2014 11:14 am

Jiri Heracek píše:Ja uz jsem si udelal vanoce napred a privezly je dva stokri! Hned jak jsem dostal pred tydnem zpracovany lept, venoval jsem se mu s pajeckou. Pro Milana Ferdiana - uz si troufnu i na Ramzovou se dvema kotly bych nejakou Pn mohl provezt! Uz se tesim na Fremo 2015 v Praze. Na spodek jsem pouzil samozrejme radu 52 od Minitrixe, nove nemky od Fleischmanna je skoda.
pozdravy
Obrázek

Jiří,stroje jsou parádní a mě se vždy líbili.Určitě v Praze na FREMO 2015 bude na co koukat :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » sob 28 úno, 2015 3:44 pm

Nejak to zivotne nestiham, serie ruznych rodinnych zdravotnich problemu ( vcetne mych ) zpusobila, ze jsem si malem myslel, ze budu koncit s modelarenim. No trochu se blyska na lepsi casy, tak jsem si sedl nad posledni lept a postavil prvni proto vozu St. Je to dost nenapadny vuz, ale ja je mam v pameti jak z soukrome z Kladensko - Nucicke drahy nebo z Ostravska, ale i CSD mely nejake, vidaval jsem je okolo Berouna a Certovych schodu. Alespon to rozbije jednotu soupravy vozu Sa. Tam by to chtelo jeste jenou verzi sypaku

Obrázek
Obrázek

A tohle je ten, ktery bych jeste zplodit



Obrázek

Ona je to tak trochu vetsi varianta St
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » pon 09 bře, 2015 4:53 pm

IMG_1635res.jpg
IMG_1633res.jpg
Nedávno si tady Jirka postěžoval, že Nkaři jsou málo aktivní. Ukážu tady soupravu mých oblíbených vozů Rajek.
Typické české vozy, které jsou v oblibě všech modelářů.Líbí se mi hlavně pestrá barevnost v provedení různých dopravců.
Takovou soupravu na trati určitě neuvidíme , ale jako modelová za Laminátkou je atraktivní. První modely s nízkou bočnicí
jsou vlastní výroby staršího data. Nádoby jsou vysoustruženy ve vrtačce ze slepených plastových destiček. Další modely se
širokou bočnicí jsem později do soupravy doplňoval ze stavebnic p.Cekula.

Jirka
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » pon 12 pro, 2016 5:43 pm

Dobry den,
Jelikoz me moje telo chtelo potrestat za vice nez sedesat let hrisneho zivota, musel jsem si dat castecnou pauzu v modelareni. No nejhorsi je zazehnano, tak se opet vrtam v modelech.
To co Vam predstavim, nejsou definitivni modely, jsou to jenom studie z mosazi rucne strihane a pilovane, ktere ted prekresluji do leptu. Proto je nutno brat i s rezervou urcite koty a detaily, nejsou z daleka definitivni, jde o to jak prizpusobit realnou masinu na pouzitelny pojezd. Jelikoz neni mozne ( tedy alespon pro normalni modelovy provoz) zmensit presne parni lokomotivu do meritka N, navic pouzite a dostupne pojezdy take nemaji ty uplne spravne koty, jde spis o to, jak vizualne upravit model, aby na pouzitelnem pojezdu mel odpovidajici proporce realne masiny, tedy urcite prodlouzeni v nekterych partiich, na ktere ale musi samozrejme navazovat proporcni uprava ostatnich casti. V podstate je nutno delkove jit nekam k meritku 1:150 a zbytek upravit okolo toho. Vim, ze nekdo muze nesouhlasit s touto filosofii, ja osobne ale chci model pouzitelny na kolejisti, ktery bude mit vsechny vzhledove charakteristiky predlohy. Jde o napr pozici behounu vuci valcum ci kominu, poloha kol vuci budce a kotli, je nutno opravdu delat hodne kompromisu a zkousek.
Jak je to jednoduche u dieselu ci elektrik, kde krome rozmeru kol jde zbytek dodrzet relativne snadno, modelarit pary je o dost vetsi dusevni gymnastika.

Ctyrkolak je na pojezdu Arnold, umyslne jsem nepouzil Fleischmannuv "puklik" rady 81, ten jsem si schoval pod 423.0 ci 433.0, chci, aby byl i v modelu videt rozdil velikosti kol mezi ctyrkolakem a 423.0, s pojezdem BR 81 by se asi podarilo postavit ctyrkolaka temer v meritku, ale mel by opticky moc mala kola a to mi vadi, ja si obe masinky pamatuji z lokalek vedle sebe ( treba v Mlade Boleslavi, tam sice meli predvalecne 423.0, ale rozdil je stejny, nebo z Liberce, kde byly i "vysoke" 423.0 a 433.0. Taky mam par fotek z tehle doby a on ten ctyrkolak pusobi znacne mohutneji vedle subtilnich 423.0.
Jeste jednou zduraznuji, nejde o modely, spis je to jen model modelu ( ci studie ).

Obrázek
Obrázek

pozdravy Jirka Heracek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 12 bře, 2017 8:43 pm

Dobry vecer, vidim, ze N-kari jsou opravdu nepsavci, jen doufam, ze kdyz moc nepublikuji, tak alespon o to vic modelari.
Ja si hraju s dvema protiklady sedmdesatych let, nasimi lokalkami a se zapadnim expresem.
Z lokalek tohle




Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zapadni expres - to je osobni vuz SNCF stare koncepce z tricatych let

Obrázek

Obrázek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Michal Vaniš » stř 15 bře, 2017 5:47 pm

Moc pěkná práce... :!: :!: :!:
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků