Stránka 3 z 5

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: pon 31 říj, 2011 9:54 pm
od VladikC
Tak jsem po delěí době zpět. Konečně jsem se rozhodl pokusit se postavit své vlastní kolejiště. Na základě příspěvků zde na fóru jsem vybral kolejivo PECO CODE 55 a objednal první tři pruty flexi kolejiva a dvě výhybky. Musím uznat, svým velice laickým pohledem, že kolejivo je moc pěkně zpracované. Cvičné jízdy všech mých tří lokomotiv a Akkutriebwagen Wittfeld prokázaly dobré vlastnosti zvláště, jsem potešen výhybkami, přes které přefrčí i ta nekratší malá tandrovka naprosto bez problémů a to jsem to zkoušel jsem s dráty přiloženými je kolejnicím.

Bohužel jsem poněkud narazil v jiné věci. Jak bylo jinde zmiňováno, velkým problém, a to mohu potvrdit, je úhel odbočení výhybek. Měl jsem v úmyslu stavět opravdu velmi velmi malé kolejiště, konkrétně 70 x 70 cm. Nepodařilo se mi jej však ve WT nakreslit. Přijatelný ovál nebo kruh prostě nejde. Nebo ano, a já to prostě neumím, protože všechny pokusy dopadly velice bídně a nepoužitelně.

Původní ideu jsem tedy opustil a tak vzniklo toto, viz. obr níže, na panelu 70 x 125 cm, což je přiblížný rozměr desky tvrzeného polystyrénu ze které bych chtěl stavět. viz článek na webu Honzíkovy vláčky (http://www.honzikovyvlacky.cz/2011/02/2 ... styroduru/). Epocha samozřejmě I, K.P.E.V., mohlo by se to nacházet někde na břehu jezera nebo řeky, případě u moře, mírně zvlněná krajina, nic vysokého, jednodušší porost, kosodřeviny a trávy. Na vlečce štěrkovna nebo vápenka. Smíšený osobní nákladní vlak, T 9.3 (BR 91) max. 4 vozy, z toho jeden osobní, pravidelnou osobní přepravu zajišťuje akkutreibwagen, na vlečce malá T2 se třemi vozy klapdeckelwagen (štěrk, vápno). Tady bych se chtěl zeptat zda by nebylo "divné" doplňování vody a malé zauhlování na té vlečkové koleji, když se toto ve stanici nenachází? SN se mi zatím nepodařilo nějak rozumně vyřešit. Tedy namalovat ve WT. V reálu to možná půjde snadněji.

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: pon 31 říj, 2011 10:02 pm
od Dan Buchtela
V jednoduchosti je síla. Líbí se mi to, je to nepřeplácané, jedna stanička, vlečka, není co dodat. Držím palce při realizaci! :wink:
P.S. snad jen přece jedna poznámka. Zvážil bych prohození pozic vlečky a staničky. Stanička na břehu jezírka by slušela lépe, a to hned ze dvou důvodů
1. byla by lépe na očích
2. je tam (nebo může být) větší poloměr oblouku

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: úte 01 lis, 2011 3:41 am
od CZMarvin
:!:

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: úte 01 lis, 2011 5:19 am
od VladikC
Diky za podnety. Ta budova vedle vlecky neni zauhlovani, ale pouzil jsem pro nazornost model stare sterkovny ve WT. To zauhlovani, male drevene plato s kosi na uhly, a ohradu s kupou uhli uvnitr, jsem myslel pred prumyslovou budou blize k vyhybce, jeste to tam zkusim naznacit. Loko by nacouvala s vozy k provozu a po odpojeni vozu by zatim fira s topicem dozbrojily. Je to opravdu mala prumyslova lokomotiva.

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: úte 01 lis, 2011 8:22 pm
od VladikC
Takto jsem to nějak myslel...

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2011 1:51 pm
od VladikC
Trochu jsem upravil původní návrh. Konečně jsem dnes našel to, co jsem hledal. Model věže na pálení vápna. Již jsem měl jeden článek z MIBA Report (obr. 1), ale přišlo mi to dost složité a velké. Tato bude podstatně jednodušší na výrobu. Vzorem je model v měřítku H0 jedné německé firmy viz. obr 2. Mohlo by to být kombinace těchto dvou. V obchodě http://www.nscale.cz jsem si objednal, kromě kolejí a výhybek, i leptaný set s vozíky k zauhlovacímu jeřábu Teudloff. Tento obsahuje i kolejová pole, z nichž bych rád postavil dráhu pro vozíky, jimiž se vozil vápenec do pece a dole se odebíralo vápno, které pak bylo vyklápěno z vyvýšené rampy do nákladních vozů Klappdeckelwagen. Vedle druhé koleje, kde bude stávat odstavená lokomotiva, bude ohrada na uhlí pro pec i lokomotivu a také vodní jeřáb.

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2011 3:51 pm
od Honza168
Našel jsem správný význam zkratky K.P.E.V.?
K.P.E.V. - Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, resp. Royal Prussian Railway, resp. Královské pruské železnice
Zase jsem o něco moudřejší. Díky.

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 02 lis, 2011 9:17 pm
od VladikC
Honza168 píše:Našel jsem správný význam zkratky K.P.E.V.?
K.P.E.V. - Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, resp. Royal Prussian Railway, resp. Královské pruské železnice
Zase jsem o něco moudřejší. Díky.


jj to je ono. :-) V N-ku slušně modelovatelná Epocha I., viz. výše.

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 10 lis, 2011 12:01 am
od VladikC
Omlouvám se, přesunuto sem viewtopic.php?f=1&t=4898 .

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 01 led, 2012 10:56 pm
od VladikC
Vánočně narozeninové přírůstky do sbírky. :-)

Dampftriebwagen Kittel
- Arnold 2923 Kittel Dampftriebwagen DW 8, správa DRG
- v poněkud upravné podobě používán u K.P.E.V. (více Preußen Report Band No. 9, Dampftriebwagen DT3, str. 38-39)
- bude to bohužel fikce, protože předělávat model si netroufnu, pouze mám v úmyslu jej přestříkat a přeznačit dle obecných pravidel pro taková vozidla, respektive mne k tomu inspiruje model použitý na kolejišti H0 "Zwischen Bayern und Preußen" EJ 4/1989.
Obrázek Obrázek

Trix 15061 Preußischer Güterzug II.
- dvouosý vůz pro převoz plynu Gaskesselwagen (našel jsem dvě dobové fotografie, ještě jsem měl třetí, ale někde jsem ji zasel :-(, na kterých je tento nebo velmi podobný vůz vyobrazen) a nákladní vůz s brzdařskou budkou značený "AEG".
- Trix Exclusiv 02/2005

Obrázek Obrázek

Trix 15062 Preußischer Güterzug III.
- dvouosá cisterna Kesselwagen s brzdařskou budkou značená "Süddeutsche Asphalt und Teerproduktenfabrik Louis Strauss" a tříosý pivovarský vůz s brzdařskou budkou značený "Bürgerbräu Segeberg".
- Trix Exclusiv 02/2005

Arnold 2220 BR 89
- mám v úmyslu jej přestříkat a přeznačit na pruskou T 3, viz třeba tento model v H0, a i když se mi zdá poněkud natažená, je z dostupných T 3 v N-ku asi nejpodobnější svému vzoru.

Obrázek Obrázek

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 18 led, 2012 12:07 am
od VladikC
Poslední přírůstky dva tříosé osobní vozy Arnold a zavazadlový Pwg Pr 14, zatím v barvách DRG, ale již osazeny novými kovovými koly od pana Rosenauera z Modelbazaru, mimochodem opravdu bezvadný obchodní partner. Čest a chvála mu. Vozy budou přestříkány a přeznačeny samozřejmě na K.P.E.V. Tyto modely se dají sehnat přímo v barvách K.P.E.V., ale tyto byly levnější a dostupnějsí. V této sestavě by mohl jezdit tento osobní vlak i na mém plánovaném kolejisti.

Obrázek

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 kvě, 2012 10:18 pm
od VladikC
Zatím můj poslední přírůstek do rodiny N-kového K.P.E.V. T2 "Glaskästen" Altona 6081 od Minitrix. Lokomotiva je plně funkční, bohužel bez zábradlí, komína, jednoho přechodového můstku a krabičky. Což je sice nepříjemné, budu muset chybějící díly dodělat, ale za to přišla na pouhou tisícovku, což vcelku slušná cena. Zatím jeden obrázek pro srovnání s mincí.

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: pon 18 čer, 2012 9:56 pm
od VladikC
Další přírůstky do sbírky vozů K.P.E.V. Tentokrát něco luxusnějšího, než vozy lokálky:

Minitrix 13304, Schnellzugwagen I./II.Kl
Obrázek Obrázek
Minitrix 13305, Schnellzugwagen III.Kl.
Obrázek Obrázek

Poněkud zvláštní je, že jsem tyto vozy neobjevil na žádné mně dostupné fotografii a ani plánku ze starších čísel MIBA nebo EJ... Zpracováním jsou však dosti vydařené a na kolejišti budou vypadat moc pěkně. :wink:

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2012 11:16 pm
od radeksindy
Poněkud zvláštní je, že jsem tyto vozy neobjevil na žádné mně dostupné fotografii a ani plánku ze starších čísel MIBA nebo EJ...

To přestane být zvláštní poté, co se dopátráš faktu, že je to bavorský vůz. Nevím jak se to Minitrixu povedlo, v H0 je vše OK. Jedná se o vůz AB3ü z roku 1894, ale typově je to pro bavorsko spíše vyjímka, protože světlík je více pruská záležitost. Provedení oken je typicky bavorské, na straně oddílů dvojité, chodba jednoduchá velká, pruské vozy podobného typu mají obě velká. Provedení koníků a listových pružin také bavorské (pruské mají jiné typy koníků a výrazně delší listy), ale rozvorově to není jisté. Tyto bavorské vozy měly obvykle přes 9m, ale právě blatt 69 podle kterého je to uděláno je vyjímkou a má jen 8,75m. Tím se blíží pruským vozů, které měly kolem 8,5m.

Re: K.P.E.V. v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2012 7:45 am
od VladikC
radeksindy píše:To přestane být zvláštní poté, co se dopátráš faktu, že je to bavorský vůz. Nevím jak se to Minitrixu povedlo, v H0 je vše OK. Jedná se o vůz AB3ü z roku 1894, ale typově je to pro bavorsko spíše vyjímka, protože světlík je více pruská záležitost.


Mohl jsem to tušit, že to nebude v pořádku. Prolezl jsem vše co jsem doposud nashromáždil a nic. Děkuji za vysvětlení. Na WorldRailFans jsem na základě Tvého upřesnění nalezl příspěvěk kde se uvádí, že bylo postaveno 22 těchto "pruských" vozů v roce 1897. Nejspíše však pouze 1. a 2. třídy.