Stránka 2 z 3

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: stř 18 kvě, 2011 7:58 pm
od Dan Buchtela
Copak, copak? Končíš se stavbou?
http://aukro.cz/kolejiste-i1621189758.html

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: stř 01 čer, 2011 4:57 pm
od Martin Justiz
u tohoto kolejiště ano ale mam uz pripravene nove a složitější a hlavně kolejivo roco byla chyba

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: stř 01 čer, 2011 5:35 pm
od Dan Buchtela
rybizek píše:...a hlavně kolejivo roco byla chyba

Tak to jo, to schvaluji :-)
Moduly Tě nelákají? :wink:

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: stř 01 čer, 2011 5:40 pm
od vojtas
Taky bych byl pro to abys šel do modulů...

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: stř 01 čer, 2011 6:06 pm
od Martin Justiz
takže každemu novému Nkaři kolejivo roco nebrat hlavně vyhybky při parni trakci stoji za hov.. ja vim že jsou za super cenu ale ted to davam radši cele pryč a začnu znova jinak moduly mě lakaji moc ale mam jeden problem muj pracovni tyden trva od stredy do nedele takze srazi modulařu nemam jak stihnout

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: ned 05 čer, 2011 8:13 pm
od VladikC
Zdravim, mam tomu tedy rozumet tak, ze naprosto zavrhujete kolejivo Roco? I kdyz bude vse nove? Ptam se proto, ze jsem po dlouhem zvazovani konvertoval na N a uznavam, ze mnozi z Vas meli pravdu v tom, ze v tomto meritku jsou moznosti témer netusene. Tedy co se tyka K.P.E.V. Vozy od Fleischmann jsou proti Tillig zcela nekde jinde. Je to témer nesrovnatelne co do kvality obecne, nemluve o detailech, popiscich apod. Vse od TT slo pryc a nyní se kocham krasnymi N-ky. Cena je ponekud vyssi, ale stoji to za to. Ale k tomu kolejivu. Doporucujete Peco Code 55, ale podle toho co jsem koukal je nutne vsechny oblouky, ale i roviny delat z dlouhych flexi koleji. To mi jako absolutnimu zacatecnikovi bez zkuzenosti prijde dosti slozite. Navíc se s timto druhem kolejiva neda moc jednoduse planovat ve Wintrack. S kolejivem od Roco to jde mnohem mnohem snaz. Rad bych vsak provozoval velmi kratke lomotivy jako T 2 Glasskasten (BR 98), T 3 (BR 89), T 9.3 (BR 91) apod. A tak mi asi nic jineho nezbyde, ze? Budou tyto jezdit přes vyhybky Peco lepe nez přes jine? Dekuji.

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: pon 06 čer, 2011 5:32 pm
od Lubomír Dudek
Jsem také přeběhlíkem k velikosti N a co se týče kolejiva Roco mám zkušenosti s kolejivem,které bylo na mé koupené kolejiště položeno bez jakýchkoliv úprav a je už podle mě tak 4 roky staré a hrůza.Lokomotivy,které mám mi sice nevykolejují,ale po tomto čase mi nejde proud do jazyků,lokomotivy mi propojují sousední kolejnice za srdcovkou(a to i ty od Roca) a provoz lokomotiv s kratším rozvorem se stává noční můrou.Vyřešil jsem to částečně tak,že jsem u každého jazyku vyvrtal dírku a přiletoval k němu vodič.Určitě se to zlepšilo,ale o spolehlivosti nemůže být řeč zas kvůli srdcovce,kde je to řešeno těma plíškama,co po nich má kolečko lokomotivy přejet(podobně jako u jednoho druhu Fleischmanna). Kolejivo na tomto kolejišťátku budu měnit za Fleischmann s podložim a napájenýma srcovkama,ale na stavbu mého vytouženého kolejiště určitě zvážim i variantu Peco.Zatim sbírám informace a otravuju každého,kdo se dá.
Vláďo,myslim,že bys měl zvolit rovnou variantu peco,na tvém projektu z I epochy provozu určitě neprohloupíš.
Jinak ENKU zdar,je to paráda.

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: pon 06 čer, 2011 8:02 pm
od miroslav lengyel
Zdravím pánové,sice jsem o dvě čísla větší :D nicméně jezdím na tolik zatracovaném kolejivu Fleischmann 3 roky a zcela bez problémů.Podotýkám,že v H0 Fleischmann Profi s podložím má napájení vyhýbek na srdcovkách pouze těmi zmiňovanými plíšky(jiné ani nedělají) a jezdí mi přes vyhýbky bez problémů i BR 91.V N-ku se vyhýbky s tímto systémem napájení v podstatě vyprodávají a jsou již pouze s celokovovými srdcovkami.Ani nemám napájenou každou kolej extra a přestože jsem ještě kolem zaštěrkovával a leckde mi zateklo lepidlo a potom jsem vše důkladně natřel barvou v rámci sjednocení odstínu,funguje vše jak má.Je to možná tím,že materiál tohoto kolejiva je trošku z jiného těsta a zejména spojky mezi kolejemi jsou na jiné úrovni než třeba Piko.Sundat spojku z koleje lze pouze pomocí kleští a velké síly a předpokládám že stejné to bude u N-ka.Jinak doporučuji oslovit Fuldu,ten na Feischmann Piccolo jezdí,tak vám určitě rád poreferuje.Každý má na toto jiný názor,nejlepší je si to osahat.Já to konzultoval s kolegou Šimkem http://shimiland.info/
než jsem do toho šel a nelituji.Míra

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: pon 06 čer, 2011 9:54 pm
od Dan Buchtela
Np tak ono zdaleka nejde jen o spolehlivost kolejiva z hlediska provozního, i když to je pochopitelně na prvním místě. Spolehlivost je pro mne řečeno matematickou definicí "podmínka nutná, nikoliv postačující".
A co třeba vzhled kolejiva? Vám nikomu, kdo používáte Roco, Flesichmann apod, vážně nevadí, že kolejnice má po přepočtu do skutečné velikosti výšku 32cm ?!?!? :roll:
To Peco code 55 už je přece jen o třetinu nižší...
S flexi kolejemi nejsou žádné problémy, naopak si člověk ušetří na širé trati mechanické spoje... Výhybky s vodivou srdcovkou sice vyžadují trchu více přípravy při zapojování, příp. ještě nějaké úpravy, ale v případě zájmu s tím rád poradím, není to nic dramatického a výsledek stojí za to! :wink:

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: pon 06 čer, 2011 10:49 pm
od VladikC
Dan Buchtela píše:S flexi kolejemi nejsou žádné problémy, naopak si člověk ušetří na širé trati mechanické spoje... Výhybky s vodivou srdcovkou sice vyžadují trchu více přípravy při zapojování, příp. ještě nějaké úpravy, ale v případě zájmu s tím rád poradím, není to nic dramatického a výsledek stojí za to! :wink:


Chtěl jsem se zeptat na ty zmiňované "krátké" lokomotivy. Skutečně nechci po svém plánovaném kolejišti "honit" nic dlouhého, např. T 18 (BR 78) nebo T 20 (BR 95), ale moc se mi líbí třeba T 2 Glasskasten, ta může mít tak maximálně 5 cm. Je reálné, aby bez problémů "přefrkla" výhybku Peco? Na něčem to snad jezdit musí, když ji vyrábějí, že? Pokud by skutečně došlo k realizaci zamýšleného kolejiště, určitě bych o radu požádal. :-) Asi si ale založím nějaký svůj vlastní příspěvek, abych tu rybizkovi neplevelil.

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: úte 07 čer, 2011 6:28 am
od Dan Buchtela
Dvounápravová vozidla jsou vždy citlivější na odběr proudu a náchylnější k problémům. To ani tak ale nesouvisí s Peco vývybkou, ta by měla být bez problémů, pokud se bavíme o té s vodivou srdcovkou. Problematické jsou spíše nerovnosti nedokonale položeného kolejiva a pak také špína...nikoliv ta viditelná, ale tenoučký mastný film, který se ukládá jak na kolejích, tak na kolekách...ale to už je na samostatné téma....

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: pon 13 čer, 2011 7:43 pm
od Martin Justiz
miroslav lengyel píše:Zdravím pánové,sice jsem o dvě čísla větší :D nicméně jezdím na tolik zatracovaném kolejivu Fleischmann 3 roky a zcela bez problémů.Podotýkám,že v H0 Fleischmann Profi s podložím má napájení vyhýbek na srdcovkách pouze těmi zmiňovanými plíšky(jiné ani nedělají) a jezdí mi přes vyhýbky bez problémů i BR 91.V N-ku se vyhýbky s tímto systémem napájení v podstatě vyprodávají a jsou již pouze s celokovovými srdcovkami.Ani nemám napájenou každou kolej extra a přestože jsem ještě kolem zaštěrkovával a leckde mi zateklo lepidlo a potom jsem vše důkladně natřel barvou v rámci sjednocení odstínu,funguje vše jak má.Je to možná tím,že materiál tohoto kolejiva je trošku z jiného těsta a zejména spojky mezi kolejemi jsou na jiné úrovni než třeba Piko.Sundat spojku z koleje lze pouze pomocí kleští a velké síly a předpokládám že stejné to bude u N-ka.Jinak doporučuji oslovit Fuldu,ten na Feischmann Piccolo jezdí,tak vám určitě rád poreferuje.Každý má na toto jiný názor,nejlepší je si to osahat.Já to konzultoval s kolegou Šimkem http://shimiland.info/
než jsem do toho šel a nelituji.Míra

no jo ale ja se bavil o puvodnim kolejivu Roco dnes fleischmann bez podloží

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: úte 14 čer, 2011 4:06 am
od miroslav lengyel
Vím,já reagoval spíše na VladikaC :) nicméně před cca 4-mi roky,když jsem se vracel k tomuto hobby dělal Fleischmann své kolejivo bez podloží,tedy jestli se nepletu :D Teď je otázka,zda to kolejivo od Roca převzal jako takové nebo ne a co jsi vlastně měl Ty.Třeba to někdo,nejlépe Dan osvětlí :mrgreen: Míra

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: úte 14 čer, 2011 6:45 am
od Dan Buchtela
miroslav lengyel píše:Vím,já reagoval spíše na VladikaC :) nicméně před cca 4-mi roky,když jsem se vracel k tomuto hobby dělal Fleischmann své kolejivo bez podloží

Míro a jseš si fakt jistý, že píšeš o kolejivu pro velikost N?
Já si nepamatuji, že by Fleischmann v minulosti kolejivo bez podloží v N-ku dělal. Jak bylo napsáno, až kolejivo Roco.....

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

PříspěvekNapsal: úte 14 čer, 2011 7:19 am
od miroslav lengyel
Dane vždyť také píšu jestli se nepletu :D což je vzhledem k mému věku docela dobře možné :mrgreen: Když jsem před lety řešil jaké měřítko a kolejivo,tak jsem prolezl kdeco,takže je možné,že se mi smíchalo kolejivo H0 s N.Tím pádem je možné,že jsem nabyl dojmu,když dělá FLM pro H0 kolejivo s podložím a bez,tak to dělá i v N-ku. :lol: Míra