nový Nkař a kolejiště v garsonce

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 18 kvě, 2011 7:58 pm

Copak, copak? Končíš se stavbou?
http://aukro.cz/kolejiste-i1621189758.html
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Martin Justiz » stř 01 čer, 2011 4:57 pm

u tohoto kolejiště ano ale mam uz pripravene nove a složitější a hlavně kolejivo roco byla chyba
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 01 čer, 2011 5:35 pm

rybizek píše:...a hlavně kolejivo roco byla chyba

Tak to jo, to schvaluji :-)
Moduly Tě nelákají? :wink:
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod vojtas » stř 01 čer, 2011 5:40 pm

Taky bych byl pro to abys šel do modulů...
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Martin Justiz » stř 01 čer, 2011 6:06 pm

takže každemu novému Nkaři kolejivo roco nebrat hlavně vyhybky při parni trakci stoji za hov.. ja vim že jsou za super cenu ale ted to davam radši cele pryč a začnu znova jinak moduly mě lakaji moc ale mam jeden problem muj pracovni tyden trva od stredy do nedele takze srazi modulařu nemam jak stihnout
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod VladikC » ned 05 čer, 2011 8:13 pm

Zdravim, mam tomu tedy rozumet tak, ze naprosto zavrhujete kolejivo Roco? I kdyz bude vse nove? Ptam se proto, ze jsem po dlouhem zvazovani konvertoval na N a uznavam, ze mnozi z Vas meli pravdu v tom, ze v tomto meritku jsou moznosti témer netusene. Tedy co se tyka K.P.E.V. Vozy od Fleischmann jsou proti Tillig zcela nekde jinde. Je to témer nesrovnatelne co do kvality obecne, nemluve o detailech, popiscich apod. Vse od TT slo pryc a nyní se kocham krasnymi N-ky. Cena je ponekud vyssi, ale stoji to za to. Ale k tomu kolejivu. Doporucujete Peco Code 55, ale podle toho co jsem koukal je nutne vsechny oblouky, ale i roviny delat z dlouhych flexi koleji. To mi jako absolutnimu zacatecnikovi bez zkuzenosti prijde dosti slozite. Navíc se s timto druhem kolejiva neda moc jednoduse planovat ve Wintrack. S kolejivem od Roco to jde mnohem mnohem snaz. Rad bych vsak provozoval velmi kratke lomotivy jako T 2 Glasskasten (BR 98), T 3 (BR 89), T 9.3 (BR 91) apod. A tak mi asi nic jineho nezbyde, ze? Budou tyto jezdit přes vyhybky Peco lepe nez přes jine? Dekuji.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 06 čer, 2011 5:32 pm

Jsem také přeběhlíkem k velikosti N a co se týče kolejiva Roco mám zkušenosti s kolejivem,které bylo na mé koupené kolejiště položeno bez jakýchkoliv úprav a je už podle mě tak 4 roky staré a hrůza.Lokomotivy,které mám mi sice nevykolejují,ale po tomto čase mi nejde proud do jazyků,lokomotivy mi propojují sousední kolejnice za srdcovkou(a to i ty od Roca) a provoz lokomotiv s kratším rozvorem se stává noční můrou.Vyřešil jsem to částečně tak,že jsem u každého jazyku vyvrtal dírku a přiletoval k němu vodič.Určitě se to zlepšilo,ale o spolehlivosti nemůže být řeč zas kvůli srdcovce,kde je to řešeno těma plíškama,co po nich má kolečko lokomotivy přejet(podobně jako u jednoho druhu Fleischmanna). Kolejivo na tomto kolejišťátku budu měnit za Fleischmann s podložim a napájenýma srcovkama,ale na stavbu mého vytouženého kolejiště určitě zvážim i variantu Peco.Zatim sbírám informace a otravuju každého,kdo se dá.
Vláďo,myslim,že bys měl zvolit rovnou variantu peco,na tvém projektu z I epochy provozu určitě neprohloupíš.
Jinak ENKU zdar,je to paráda.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 06 čer, 2011 8:02 pm

Zdravím pánové,sice jsem o dvě čísla větší :D nicméně jezdím na tolik zatracovaném kolejivu Fleischmann 3 roky a zcela bez problémů.Podotýkám,že v H0 Fleischmann Profi s podložím má napájení vyhýbek na srdcovkách pouze těmi zmiňovanými plíšky(jiné ani nedělají) a jezdí mi přes vyhýbky bez problémů i BR 91.V N-ku se vyhýbky s tímto systémem napájení v podstatě vyprodávají a jsou již pouze s celokovovými srdcovkami.Ani nemám napájenou každou kolej extra a přestože jsem ještě kolem zaštěrkovával a leckde mi zateklo lepidlo a potom jsem vše důkladně natřel barvou v rámci sjednocení odstínu,funguje vše jak má.Je to možná tím,že materiál tohoto kolejiva je trošku z jiného těsta a zejména spojky mezi kolejemi jsou na jiné úrovni než třeba Piko.Sundat spojku z koleje lze pouze pomocí kleští a velké síly a předpokládám že stejné to bude u N-ka.Jinak doporučuji oslovit Fuldu,ten na Feischmann Piccolo jezdí,tak vám určitě rád poreferuje.Každý má na toto jiný názor,nejlepší je si to osahat.Já to konzultoval s kolegou Šimkem http://shimiland.info/
než jsem do toho šel a nelituji.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Dan Buchtela » pon 06 čer, 2011 9:54 pm

Np tak ono zdaleka nejde jen o spolehlivost kolejiva z hlediska provozního, i když to je pochopitelně na prvním místě. Spolehlivost je pro mne řečeno matematickou definicí "podmínka nutná, nikoliv postačující".
A co třeba vzhled kolejiva? Vám nikomu, kdo používáte Roco, Flesichmann apod, vážně nevadí, že kolejnice má po přepočtu do skutečné velikosti výšku 32cm ?!?!? :roll:
To Peco code 55 už je přece jen o třetinu nižší...
S flexi kolejemi nejsou žádné problémy, naopak si člověk ušetří na širé trati mechanické spoje... Výhybky s vodivou srdcovkou sice vyžadují trchu více přípravy při zapojování, příp. ještě nějaké úpravy, ale v případě zájmu s tím rád poradím, není to nic dramatického a výsledek stojí za to! :wink:
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod VladikC » pon 06 čer, 2011 10:49 pm

Dan Buchtela píše:S flexi kolejemi nejsou žádné problémy, naopak si člověk ušetří na širé trati mechanické spoje... Výhybky s vodivou srdcovkou sice vyžadují trchu více přípravy při zapojování, příp. ještě nějaké úpravy, ale v případě zájmu s tím rád poradím, není to nic dramatického a výsledek stojí za to! :wink:


Chtěl jsem se zeptat na ty zmiňované "krátké" lokomotivy. Skutečně nechci po svém plánovaném kolejišti "honit" nic dlouhého, např. T 18 (BR 78) nebo T 20 (BR 95), ale moc se mi líbí třeba T 2 Glasskasten, ta může mít tak maximálně 5 cm. Je reálné, aby bez problémů "přefrkla" výhybku Peco? Na něčem to snad jezdit musí, když ji vyrábějí, že? Pokud by skutečně došlo k realizaci zamýšleného kolejiště, určitě bych o radu požádal. :-) Asi si ale založím nějaký svůj vlastní příspěvek, abych tu rybizkovi neplevelil.
Přílohy
T 2 BR 98 Minitrix.jpg
T 2 BR 98 Minitrix.jpg (28.06 KiB) Zobrazeno 5565 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 07 čer, 2011 6:28 am

Dvounápravová vozidla jsou vždy citlivější na odběr proudu a náchylnější k problémům. To ani tak ale nesouvisí s Peco vývybkou, ta by měla být bez problémů, pokud se bavíme o té s vodivou srdcovkou. Problematické jsou spíše nerovnosti nedokonale položeného kolejiva a pak také špína...nikoliv ta viditelná, ale tenoučký mastný film, který se ukládá jak na kolejích, tak na kolekách...ale to už je na samostatné téma....
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Martin Justiz » pon 13 čer, 2011 7:43 pm

miroslav lengyel píše:Zdravím pánové,sice jsem o dvě čísla větší :D nicméně jezdím na tolik zatracovaném kolejivu Fleischmann 3 roky a zcela bez problémů.Podotýkám,že v H0 Fleischmann Profi s podložím má napájení vyhýbek na srdcovkách pouze těmi zmiňovanými plíšky(jiné ani nedělají) a jezdí mi přes vyhýbky bez problémů i BR 91.V N-ku se vyhýbky s tímto systémem napájení v podstatě vyprodávají a jsou již pouze s celokovovými srdcovkami.Ani nemám napájenou každou kolej extra a přestože jsem ještě kolem zaštěrkovával a leckde mi zateklo lepidlo a potom jsem vše důkladně natřel barvou v rámci sjednocení odstínu,funguje vše jak má.Je to možná tím,že materiál tohoto kolejiva je trošku z jiného těsta a zejména spojky mezi kolejemi jsou na jiné úrovni než třeba Piko.Sundat spojku z koleje lze pouze pomocí kleští a velké síly a předpokládám že stejné to bude u N-ka.Jinak doporučuji oslovit Fuldu,ten na Feischmann Piccolo jezdí,tak vám určitě rád poreferuje.Každý má na toto jiný názor,nejlepší je si to osahat.Já to konzultoval s kolegou Šimkem http://shimiland.info/
než jsem do toho šel a nelituji.Míra

no jo ale ja se bavil o puvodnim kolejivu Roco dnes fleischmann bez podloží
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 445
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 14 čer, 2011 4:06 am

Vím,já reagoval spíše na VladikaC :) nicméně před cca 4-mi roky,když jsem se vracel k tomuto hobby dělal Fleischmann své kolejivo bez podloží,tedy jestli se nepletu :D Teď je otázka,zda to kolejivo od Roca převzal jako takové nebo ne a co jsi vlastně měl Ty.Třeba to někdo,nejlépe Dan osvětlí :mrgreen: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 14 čer, 2011 6:45 am

miroslav lengyel píše:Vím,já reagoval spíše na VladikaC :) nicméně před cca 4-mi roky,když jsem se vracel k tomuto hobby dělal Fleischmann své kolejivo bez podloží

Míro a jseš si fakt jistý, že píšeš o kolejivu pro velikost N?
Já si nepamatuji, že by Fleischmann v minulosti kolejivo bez podloží v N-ku dělal. Jak bylo napsáno, až kolejivo Roco.....
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: nový Nkař a kolejiště v garsonce

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 14 čer, 2011 7:19 am

Dane vždyť také píšu jestli se nepletu :D což je vzhledem k mému věku docela dobře možné :mrgreen: Když jsem před lety řešil jaké měřítko a kolejivo,tak jsem prolezl kdeco,takže je možné,že se mi smíchalo kolejivo H0 s N.Tím pádem je možné,že jsem nabyl dojmu,když dělá FLM pro H0 kolejivo s podložím a bez,tak to dělá i v N-ku. :lol: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků