Stránka 3 z 5

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 4:37 pm
od vojtas
Ale,zase motorek z mikroserva je silnej(celkem,vim,že je to zpřevodovaný)a měl by se tam vejít taky.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 6:00 pm
od Ferda
Tak pro podobnou převodovku jsem před rokem a půl objednával kolečka a dvouchodé šneky pro Trabanta FCS. Dodnes je nemám. Luděk měl dost problémů sám se sebou, tak jsem nechtěl zbytečně otravovat. Nicméně pokud je jednou dostanu tak by měla spatřit světlo světa podobná kompaktní převodovka se dvěma dvouchodými šneky a celkovým převodem 1:36. Rozměr asi 4 x 4,5 x 4 mm a převody M0,11. Pak by to šlo dát i do tvé MUVky. Ten motor na který to bylo plánováno je ještě menší, než ty tvoje, ale je na 3 V. http://www.shop.kkpmo.com/product_info. ... or-3V.html

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: sob 12 úno, 2011 8:53 am
od fulda
3V dekodér mám postavenej velikosti cca 8x9x3mm se světlama a ještě menší bez svícení, to není žádnej problém. 3,2mm motorek je dobrej, ale trochu se bojím o jeho moment. Konec konců pro mojí potřebu se tam snad vejde i motor ze serva tak proč ho nepoužít.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2011 8:52 pm
od fulda
Mimochodem, pokud by někoho zajímalo, jak si chodí MUVka v Nku, tak už mám pár pokusů za sebou.
Udělal jsem několik obrázků:

Obrázek
Obrázek
Podvozek a pohled pod sukýnku

Obrázek
Sesazená celá MUVka - je jenom postavená na sobě, drátky od motoru mi zvedají kabinu, to ještě odstraním

Obrázek
Pohled z profilu dávám proto, že trochu ukazuje jak jsem švindloval s vejškou. Přidal jsem si skoro celej milimetr.

Jinak podvozek jsem udělal z měděného plechu 0,5mm a motor jsem nakonec použil ze serva
Obrázek
ale dá se koupit třeba i u Nigel Lawton, ale to servo je o mnoho levnější.

Teď řeším, jak připevnit strunu na sbírání proudu. Asi jí nějak připlácnu k postranicím zabalenou v klasické bužírce.
Co jsem asi neudělal dobře bylo to, že jsem převod situoval doprostřed. Měl jsem se snažit ho dát co nejvíce do jedné strany a do druhé jsem mohl dát ještě kladku a gumičkou dotáhnout pohon i na zadní nápravu. Takhle ze zadní nápravy nepůjde ani sbírat proud a MUVka bude často poskakovat. (v podstatě nečekám že s ní bude nějaké krásné ježdění)

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2011 8:58 pm
od MirekTT
fulda píše:v podstatě nečekám že s ní bude nějaké krásné ježdění)

I tak jses dostal ze všech pokustonů v malých měřítkách MUVky nejdál. Fakt to jezdí?

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2011 9:15 pm
od fulda
MirekTT píše:
fulda píše:v podstatě nečekám že s ní bude nějaké krásné ježdění)

I tak jses dostal ze všech pokustonů v malých měřítkách MUVky nejdál. Fakt to jezdí?

Mno záleží na tom jakou máš fantazii :lol:
Zatím jsem to měl na dlouhejch drátech a jezdil jsem s tím 30cm dopředu a 30cm dozadu. Je to spíš pohyb kterej provozuje naše domácí zvířectvo když si chce hrát a říkáme tomu "skákat jako koza".

Nemá to žádnou hmotnost, nemá to žádnou setrvačnost, převod na kočku a motor má nevyváženej kroutící moment.

ALE JEZDÍ TO!!!!

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: stř 16 bře, 2011 3:31 pm
od fulda
tak jsem dneska dodělal ty sběrače a něsledně poslal celej pojezd "do kopru".
ono to totiž ztrácí kontakt tak často, že to prakticky není použitelné. Poskočí to 5mm a je po proudu.

Takže musím připravit druhou verzi pojezdu, s náhonem na všechna kola. to bohužel znamená hodně změn, takže to bude i docela dlouho trvat. Pro začátek budu experimentovat s "řemenicí" uprostřed.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: stř 16 bře, 2011 3:51 pm
od MirekTT
No i tak máš můj obdiv. Jak jsem už řekl, zatím jsi došel nejdál. S tou řemenicí ti nevím. Asi bude mít velký vnitřní odpor. Někdy si říkám, že když Švýcaři umí udělat ručně mikroskopické převody v hodinkách, proč by nešel udělat pojezd MUVky v tak velkém měřítku, jako je eNko :mrgreen: )
Co zkusit nějaké to kolečko vyleptat a jako šnek přes obě nápravy použít třeba delší šroub M1 (nebo něco podobného, já jsem zkoušel M3 a šlo to) :shock:
S tím sběrem to bude asi chtít z osičky, než z kola, opět kvůli odporu. Což by ale mohl být problém mít dělenou, izolovanou, po okrajích vodivou osku s pohonným ozubeným kolečkem.

Ty na to přijdeš :wink: :wink: :wink:

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: stř 16 bře, 2011 5:22 pm
od vojtas
Co třeba dát tam kondenzátor a sbírat jen z Hnací nápravy,mám to tak u TU29 v TTe.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: stř 16 bře, 2011 5:59 pm
od fulda
jenom z hnací nápravy jsem to zkoušel a zavrhnul. Nemá to řádnou hmotnost a ani pružnost, strašně to zlobilo.

Co se týká dlouhého šneka - to je jedna z možností, kterou se budu zabejvat až zruším tu řemenici, ale to bude znamenat nějak upravit celou převodovku a uložení motoru.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pon 23 kvě, 2011 1:31 pm
od vvitty
Další MUV69 v Nku, která jezdí (a nutno říci, že dobře!!)

MUV 69 & T211

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě, 2011 7:31 am
od honzik

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: ned 29 kvě, 2011 7:21 pm
od hobby
In HOe, from my layout built in England:

Obrázek
Obrázek

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: úte 21 čer, 2011 6:33 am
od milan ferdián
V Milevsku byla k vidění v naší modelové velikosti N/1:160 Muvka v akci na malém okruhu.Jak znám Ferdu a mlhu,určitě vznesou dotaz zda jsme použili ke koukání mikroskop nebo lupu :wink:

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: úte 21 čer, 2011 2:52 pm
od kuTTil
ZDRAVÍM TAKY bych chtěl přispět trochu do mlýna mám udělaný pojezd ze stavebnice pvk k muv 69 v ttčku nevím jestli je zpřevodovaní dobré ale řídil jsem se podle rady kolegy ferdy že na motoru malé kolečko a na hřídeli velké potom šneky a kolečka celkem to jezdi jenom by to chtělo asi lepší motorek je 3v více napoví fotky
http://himmer.rajce.idnes.cz/100OLYMP bude to souprava na pevno pv16 a muv 69 kdybych měl něco vylepšít tak mi napište převody jsou udělané podlé te co jezdí v nenku
ale místo kladky a řemínku jsem použíl převody tak jak jsou na fotkách takže přímo muj nápad to není to jenom aby nebylo zle že se chlubím cizím peřím