Stránka 2 z 5

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: úte 11 led, 2011 11:51 pm
od maayaa
pochybuju,že by se to tam vešlo.Ten pohon kterej používaj vychází celkem velkej http://1-450.blogspot.com/2010/07/toward-f7.html

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: stř 12 led, 2011 1:22 am
od Ferda
Trocha inspirace:
http://www.clag.org.uk

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: stř 12 led, 2011 7:16 am
od fulda
Pohon kterej používají v T je velkej, protože používají dlouhou převodovku. trochu zabojuju se šnekovou převodovkou a třeba se vejdu na menší prostor. Jo jo, pohony v podvozku jsou dost dobré, motory které používají jsou alternativa v případě že se mi nepovede ta hra s motorem z telefonu. O víkendu s tím budu trochu bojovat.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: stř 12 led, 2011 8:43 pm
od maayaa
No a co něco typu Nigel lawton?má pravda HOe-f,ale je to jedno z těch nejmenších řešení co jsem viděl

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2011 10:42 am
od fulda
Ahoj vespolek,

pořád převracím tu MUVku. Procházel jsem si dostupné motorky a pokoušel jsem se je "nacpat" dovnitř.
Tady je obrázek:
Obrázek

V podstatě se mi tam vejdou 2 - z mobilu a z mikro serva. V obou případech bude muset bejt motor na vejšku, to asi celkem nevadí.

Ve snaze udělat co největší převodovej poměr bych použil 20ti zubové kolečko na nápravu. Jeho nedostatek je, že má průměr 4,7, zatímco kolečka jen 4,1, takže zasahuje "pod" je to sice jen trochu, ale minimálně se s tím bude muset počítat na přejezdech a vyhybkách (ty vyhybky asi budou zásadní) a asi nepřekonatelnej problém.
Druhej nedostatek jsou kolečka - kolečko 4,1mm má v nejširším místě průměr 5,5 = poloměr 2,75mm a modelová muvka má osu "jen" 2,5mm, takže budu muset asi trochu "vystrčit" kolečka ven.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2011 10:59 am
od MirekTT
No já jsem tady kdysi zkoušel pomýšlet na rozhýbání drezinky Tatra s tou jednomístnou kabinkou v TT (DK Model). Sice zatím neřešitelné, ikdyž dekodér šel dát pod přívěsný vozík, ale zpřevodovat co do rozměrů se mi to podařilo pomocí šroubku M3 co by šneku a jako hnané ozubeníčko byl nějaký vypitvaný kus z hodinového strojku. Krachlo to samozřejmě na motorku. A taky na sběru proudu. Ten je nutno vzhledem k výkonu řešit z půlené osičky a ne z kol. Tím se všechno komplikovalo a námaha přestala být úměrá zisku, tak jsem toho nechal.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2011 3:38 pm
od vojtas
Koupenej v GM osa 0.1mm

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2011 3:54 pm
od vvitty
vojtas píše:Koupenej v GM osa 0.1mm



??? neni to trosku malo ???

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 9:24 am
od fulda
vojtas píše:Koupenej v GM osa 0.1mm

Myslím, že to je úklep, podle katalogu to je 1,0, ale v podstatě to zatím není podstatné.
O víkendu s tím budu experimentovat.
Ještě je možnost dát "telefonní" motorek na plocho a použít 2x šnekovej převod - jednou abych ho otočil zhora dolů a podruhé abych ho dole otočil na nápravu. Pokusím se to namalovat v měřítku jak to dopadne.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 11:07 am
od vojtas
Jak bys chtěl asi použít 2x šnek v 1dnom převodu,když šnek se musí točit osou,a ne kolečkem.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 11:49 am
od Ferda
fulda píše:...Ve snaze udělat co největší převodovej poměr bych použil 20ti zubové kolečko na nápravu. Jeho nedostatek je, že má průměr 4,7, zatímco kolečka jen 4,1, takže zasahuje "pod" je to sice jen trochu, ale minimálně se s tím bude muset počítat na přejezdech a vyhybkách (ty vyhybky asi budou zásadní) a asi nepřekonatelnej problém...

Toto je absolutní hloupost! Jak by to jezdilo? poskokem vpřed na každé výhybce?

To řešení s dvěma šnekama co popisuješ níže je lepší, zato bude náročné na případné ztráty v převodech, ale je realizovatelné.
Řešení Pavla Gülicha je asi nejjednodužší a dostatečné. Mělo by vejít i do "Hka". Koukni na to: http://pojezdy.wz.cz/Clanek-MUV.html

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 2:42 pm
od maayaa
to řešení se dvěma šnekama jsem zvažoval při pokusech o stavbu Tatra dresiny v TT.Takže jsem zvědavej jak se to vejde.V N bych ještě uvažoval o řešení ala Nigel Lawton,ale ne pomocí řemenic,ale http://www.nigellawton009.com/TwoOandKRL1cChassis50.jpg .To co je jako druhý řešení na stránkách Pavla Gülicha se stojatym motorem je asi neschůdný,nevim kde vzít tak krátkej motor

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 3:17 pm
od vojtas
Nemyslím si,že je tatrovka takový problém.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 3:42 pm
od MirekTT
vojtas píše:Nemyslím si,že je tatrovka takový problém.

Já myslím, že je. Pokud to máš vibrační motorek z mobilu, už teď jsi za jeho výkonovými možnostmi. A to tam nemáš ani sběrače proudu, které mají na tuhle hodinařinu dost velké tření. Neteoretizuju, zkoušel jsem to. V TT, i když na tom nezáleží, protože vibromotory jsou téměř shodné. Použil jsem vibromotor z nějaké Nokie, ale nový nepoužitý. Má hrníčkové vinutí, takže na digitálním signálu bez dekodéru shoří.

Re: MUV 69

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2011 4:12 pm
od fulda
Řešení podle Pavla Gülicha se v N moc nevejde - je strašně málo místa pod bočnicema (2,5 - 3mm) a to je velikost šneku

Moje představa s 2x šnek řešením byla asi takováhle:
Obrázek