MUV 69

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: MUV 69

Příspěvekod maayaa » úte 11 led, 2011 11:51 pm

pochybuju,že by se to tam vešlo.Ten pohon kterej používaj vychází celkem velkej http://1-450.blogspot.com/2010/07/toward-f7.html
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: MUV 69

Příspěvekod Ferda » stř 12 led, 2011 1:22 am

Trocha inspirace:
http://www.clag.org.uk
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MUV 69

Příspěvekod fulda » stř 12 led, 2011 7:16 am

Pohon kterej používají v T je velkej, protože používají dlouhou převodovku. trochu zabojuju se šnekovou převodovkou a třeba se vejdu na menší prostor. Jo jo, pohony v podvozku jsou dost dobré, motory které používají jsou alternativa v případě že se mi nepovede ta hra s motorem z telefonu. O víkendu s tím budu trochu bojovat.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: MUV 69

Příspěvekod maayaa » stř 12 led, 2011 8:43 pm

No a co něco typu Nigel lawton?má pravda HOe-f,ale je to jedno z těch nejmenších řešení co jsem viděl
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: MUV 69

Příspěvekod fulda » čtv 10 úno, 2011 10:42 am

Ahoj vespolek,

pořád převracím tu MUVku. Procházel jsem si dostupné motorky a pokoušel jsem se je "nacpat" dovnitř.
Tady je obrázek:
Obrázek

V podstatě se mi tam vejdou 2 - z mobilu a z mikro serva. V obou případech bude muset bejt motor na vejšku, to asi celkem nevadí.

Ve snaze udělat co největší převodovej poměr bych použil 20ti zubové kolečko na nápravu. Jeho nedostatek je, že má průměr 4,7, zatímco kolečka jen 4,1, takže zasahuje "pod" je to sice jen trochu, ale minimálně se s tím bude muset počítat na přejezdech a vyhybkách (ty vyhybky asi budou zásadní) a asi nepřekonatelnej problém.
Druhej nedostatek jsou kolečka - kolečko 4,1mm má v nejširším místě průměr 5,5 = poloměr 2,75mm a modelová muvka má osu "jen" 2,5mm, takže budu muset asi trochu "vystrčit" kolečka ven.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: MUV 69

Příspěvekod MirekTT » čtv 10 úno, 2011 10:59 am

No já jsem tady kdysi zkoušel pomýšlet na rozhýbání drezinky Tatra s tou jednomístnou kabinkou v TT (DK Model). Sice zatím neřešitelné, ikdyž dekodér šel dát pod přívěsný vozík, ale zpřevodovat co do rozměrů se mi to podařilo pomocí šroubku M3 co by šneku a jako hnané ozubeníčko byl nějaký vypitvaný kus z hodinového strojku. Krachlo to samozřejmě na motorku. A taky na sběru proudu. Ten je nutno vzhledem k výkonu řešit z půlené osičky a ne z kol. Tím se všechno komplikovalo a námaha přestala být úměrá zisku, tak jsem toho nechal.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MUV 69

Příspěvekod vojtas » čtv 10 úno, 2011 3:38 pm

Koupenej v GM osa 0.1mm
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: MUV 69

Příspěvekod vvitty » čtv 10 úno, 2011 3:54 pm

vojtas píše:Koupenej v GM osa 0.1mm



??? neni to trosku malo ???
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: MUV 69

Příspěvekod fulda » pát 11 úno, 2011 9:24 am

vojtas píše:Koupenej v GM osa 0.1mm

Myslím, že to je úklep, podle katalogu to je 1,0, ale v podstatě to zatím není podstatné.
O víkendu s tím budu experimentovat.
Ještě je možnost dát "telefonní" motorek na plocho a použít 2x šnekovej převod - jednou abych ho otočil zhora dolů a podruhé abych ho dole otočil na nápravu. Pokusím se to namalovat v měřítku jak to dopadne.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: MUV 69

Příspěvekod vojtas » pát 11 úno, 2011 11:07 am

Jak bys chtěl asi použít 2x šnek v 1dnom převodu,když šnek se musí točit osou,a ne kolečkem.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: MUV 69

Příspěvekod Ferda » pát 11 úno, 2011 11:49 am

fulda píše:...Ve snaze udělat co největší převodovej poměr bych použil 20ti zubové kolečko na nápravu. Jeho nedostatek je, že má průměr 4,7, zatímco kolečka jen 4,1, takže zasahuje "pod" je to sice jen trochu, ale minimálně se s tím bude muset počítat na přejezdech a vyhybkách (ty vyhybky asi budou zásadní) a asi nepřekonatelnej problém...

Toto je absolutní hloupost! Jak by to jezdilo? poskokem vpřed na každé výhybce?

To řešení s dvěma šnekama co popisuješ níže je lepší, zato bude náročné na případné ztráty v převodech, ale je realizovatelné.
Řešení Pavla Gülicha je asi nejjednodužší a dostatečné. Mělo by vejít i do "Hka". Koukni na to: http://pojezdy.wz.cz/Clanek-MUV.html
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MUV 69

Příspěvekod maayaa » pát 11 úno, 2011 2:42 pm

to řešení se dvěma šnekama jsem zvažoval při pokusech o stavbu Tatra dresiny v TT.Takže jsem zvědavej jak se to vejde.V N bych ještě uvažoval o řešení ala Nigel Lawton,ale ne pomocí řemenic,ale http://www.nigellawton009.com/TwoOandKRL1cChassis50.jpg .To co je jako druhý řešení na stránkách Pavla Gülicha se stojatym motorem je asi neschůdný,nevim kde vzít tak krátkej motor
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: MUV 69

Příspěvekod vojtas » pát 11 úno, 2011 3:17 pm

Nemyslím si,že je tatrovka takový problém.
Přílohy
Muvka.JPG
Muvka.JPG (15.63 KiB) Zobrazeno 8526 krát
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: MUV 69

Příspěvekod MirekTT » pát 11 úno, 2011 3:42 pm

vojtas píše:Nemyslím si,že je tatrovka takový problém.

Já myslím, že je. Pokud to máš vibrační motorek z mobilu, už teď jsi za jeho výkonovými možnostmi. A to tam nemáš ani sběrače proudu, které mají na tuhle hodinařinu dost velké tření. Neteoretizuju, zkoušel jsem to. V TT, i když na tom nezáleží, protože vibromotory jsou téměř shodné. Použil jsem vibromotor z nějaké Nokie, ale nový nepoužitý. Má hrníčkové vinutí, takže na digitálním signálu bez dekodéru shoří.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MUV 69

Příspěvekod fulda » pát 11 úno, 2011 4:12 pm

Řešení podle Pavla Gülicha se v N moc nevejde - je strašně málo místa pod bočnicema (2,5 - 3mm) a to je velikost šneku

Moje představa s 2x šnek řešením byla asi takováhle:
Obrázek
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků