Stránka 6 z 6

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 6:09 am
od hank
Ano, já tam pamatuju nová AŽD (1995-99, kdy jsem v Loučovicích pracoval).

Tady je původní situace žst Vyšší Brod klášter:

v_brod_klaster_stary.jpg


(Víc toho dám odpoledne, já teď musím odjet.)

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 7:31 pm
od Jiri Heracek
Nasel jsem chvilku casu a taky moji zkusebni montaz pro styk dvou modulu, ja osobne takovehle veci delam z odrezku plexiskla, mam pro tenhle material slabost.
Je to bez koleji, na tohle je nepotrebuji, jsou to dva dily ktere jsou sesroubovany ( tak jak moduly, ale v mensim), navic jsem na tom zkousel idealni vzdalenost sloupu a vysku troleje: Trolej je bronzberylium 0,4 mm, spojka ma prumer 1mm a otvory v ni jsou o prumeru 0,5mm, vzdalene 4mm, ale tahle delka je variabilni, slouzi k napinani vice ci mene velkemu.
V tomhle pripade to zrovna moc nasponovane neni.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 8:16 am
od milan ferdián
Zajímavé řešení Jiří.Milan

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 12:56 pm
od hank
Mám tu další situace z Lipenky.

Nejdřív dva plánky navazující na včera zveřejněnou situaci dopravny Vyšší Brod klášter podle stavu v době výstavby lipenské přehrady.

Směrem k Čertově stěně

v_brod_klaster_2.jpg


Směrem k dopravně Vyšší Brod - dnešní zastávce Těchoraz.

v_brod_dreviste.jpg


Takhle vypadalo začátkem 50. let dřeviště státních lesů nad splavem, pod kterým je dnes vodácké tábořiště a odkud se obvykle začíná sjíždět Vltava. V dobách plavců-vorařů se tady spouštělo dříví vyložené z vagónů do vody a vázaly vory poté, co bylo dříví převezeno od Lipenského zdvihu (Lippnerschwebe, původní název staré stanice Lipno) přes Čertovu stěnu drahou.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 1:03 pm
od hank
V době, kdy se budovaly nádrž Lipno II a podzemní tunel, který do ní odvádí vodu od lipenských turbín, bylo na trati zřízeno k jejich výstavbě toto dočasné nákladiště s vlečkou:

vlecka_tunel.jpg


Na druhou stranu (po proudu Vltavy) od dopravny Vyšší Brod klášter je za příhradovým mostem přes Vltavu dnešní zastávka Těchoraz. Tehdy to ovšem byla dopravna se třemi kolejemi Vyšší Brod a vypadala takhle:

techoraz.jpg

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: sob 13 led, 2018 1:19 pm
od hank
Také další dopravny na Lipence mají za sebou lepší minulost.

Čertova stěna - dnešní zastávka, ale do r. 2004 byla opatřena lichoběžníkovými tabulkami, takže měla statut dopravny bez kolejového rozvětvení s ohlašovací povinností některých vlaků. Bohužel mi není známo, kdy byla manipulační kolej odstraněna.

certovka.jpg


Rožmberk nad Vltavou v 50. letech:

rozmberk.jpg


a v r. 2003:

rozmberk_nova.jpg


Po přestavbě Lipenky na soustavu 25 kV - 50 Hz byla kolej č. 2 odstraněna, v dopravně byly zřízeny "europeróny" a výhybky č. 1 a 3 (dnes přečíslovaná na č. 2) jsou samovratné. Od Rybníka se vjíždí na kolej č. 1, od V. Brodu kláštera na kolej č. 3. Délka dopravních kolejí se nezměnila.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 15 led, 2018 8:16 pm
od Jiri Heracek
Ja jsem nasel ve svych archivech prestavbu Rybnickeho zhlavi Vyssiho Brodu
Obrázek