Stránka 4 z 6

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 09 dub, 2012 8:22 pm
od Dan Buchtela
Ahoj Radku,
no v tom obchodě je sice většina věcí skladem, ale Jirkovy modely jsou spíše výjimkou.
Ale je to dáno z podstaty věci, malosériovka má svou limitovanou kapacitu, zvláště když to člověk dělá hlavně pro svou potěchu a ne pro byznys. Tak to prostě s Jirkovými modely je a každý si musí zvážit sám, zda si chce počkat nebo ne. Jirka prostě není továrna, ale ten sortiment podle mého za to stojí. Nikomu nic nenutím, jen představuji, co je možné pro N-ko od něho pořídit.
Ahoj Dan

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: ned 15 dub, 2012 5:53 pm
od Jiri Heracek
Ahoj !
Nejsem nijak dotknuty nazory jinych, demokracie je debata a normalni clovek posloucha argumenty druhych.
Bohuzel situace v N ku je (doufam ze jen zatim ), takova, jak ji Dan pise, proste zatim nejsme jeste dost interesantni pro investitory a vyrobce a nezbyva nez to resit po domacku. Jak upozornil Dan, kutim na modelech po vecerech ci vikendech, tak si asi kazdy, kdo stavel mosazny kit dovede predstavit produktivitu a moznosti. Navic, moje principalni motivace je chut mit male CSD a jine zeleznicni spravy doma ve vitrinach, a tak samozrejme skacu z modelu na model. Jen pro Ilustraci fotka z me predsine
Obrázek
Ale vratme se k Lipence, nova barevna verze "male bobinky" , ne ze by to bylo to nejhezci co CSD vytvorily, ale existovalo to a tim padem jsem si alespon jednu musel takhle "vymustrovat"
Obrázek

Zatim jsem ji nestihl lepe vyfotit, tohle bylo jen narychlo u okna ( v Parizi mame slunicko)
pozdravy Jirka

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 16 dub, 2012 8:16 am
od Jeňa Sova
Je možné někde vidět víc fotek modelů z vitrín?

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2012 5:14 pm
od Jiri Heracek
Mozno, ale ne hned, jsem ted na dovolene az do kvetna.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: ned 06 kvě, 2012 2:32 pm
od vojtas
jéé,já jsem jeden z těch co se jim líbí jak malá bobinka tak unifik 1988,takže palec nahoru.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: ned 05 dub, 2015 4:41 pm
od milan ferdián
Tak co,ten projekt žije,nežije :?: :wink:

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2015 9:45 am
od Jiri Heracek
Ale jo, zije, pomalu, ale jiste. Mam hotove E422.0, oba EM411.0 s vleky, prototyp E423.0, stare Balmy se strednim vstupem ,o nakladnich vozech nemluve a budu posilat na lept sikmy most pres Vltavu mezi Rozmberkem a Vyssim Brodem, okolo mostu to cele tematicky visi, nemusim mit Certovu stenu, ale Vltava je povinnost.Na plechu s mostem jsou ruzne trolejove sloupy, to je take velice potrebne k pokroku projektu. Jak bude most, zacnu si pripravovat zatim jako foto-diorama prechod pres Vltavu, ale tak, aby to slo jednou pouzit i na jezdeni. Zatim vic nestiham, letos bylo prace a starosti vice nez dost.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2015 10:18 am
od milan ferdián
Jiří tyto informace beru v potaz a klaním se ti co jsi vše stihl.Jenže já nevím zda a kdo vůbec staví dopravny,kolik jich je postaveno a psal jsi o tom trolejovém vedení a sloupy.Jak se k ním dostat?Nebo kde je koupit?Kdo je zhotovuje,ty nebo někdo jiný?Dotaz už jsem ohledně dopraven vznesl na DF Zababov a zatím ticho po pěšině.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2015 6:50 pm
od milan ferdián
Na jedné fotografii v původní stanici Lipno stojí motorová drezína M 230.202? (1947),tak trochu pro mne záhada,kde se tam vzala.V údajích o této trati se nic nepíše o drezíně.
A další věc,vůz EM 411.002 stojí již v zastávce Vyšší Brod,konec šedesátých let.Původně to byla ale stanice.Dokazuje to historická pohlednice s tříkolejnným nádražím i s tvým mostem přes Vltavu.Koleje byly sneseny během úprav ve stanici Vyšší Brod Klášter nebo dříve?Dnešní fotografie ukazují i zachovalé skladiště.Došlo i ke změně názvu zastávky a to na Těchoraz.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: čtv 12 říj, 2017 7:55 am
od milan ferdián
Jiri Heracek píše:S planovanym odchodem do duchodu budu asi vice pobyvat v Cechach a uz se tesim, ze si postavim take nejaky modul (snim o kousku Lipenky ci stanici Zadni Treban ),

Jak jsem psal o příspěvek výše,zajímavým motivem je stanice Vyšší Brod,dnes zastávka Těchoraz v pozadí mostem přes Vltavu.To by byl pěkně zajímavý námět na modul.Dle svého archívu jsem zjistil,že na tento překrásný námět,jsem si brousil zuby,protože v sekci existoval projekt "Lipenka".Proč jsem,ale moduly pojmenoval na "Rokytku" a kam se poděli,to nevím.Ani ten vizuální pohled na moduly mi nesedí s reálem :shock: .Milan

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 9:47 am
od milan ferdián
zdroj:Fotoateliér Seidel - žst.Lipno (Lippen)
odkaz http://www.loucovice-historie.cz/index. ... Itemid=103
...zajímavá je fotka původní dvojkolejné remízy ve stanici Vyšším Brodě Klášter.....

Milan

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 5:47 pm
od Brejla

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 9:22 pm
od Jiri Heracek
V Loucovickem archivu je tech fotek mnohem vic, staci listovat a moc jich je hodne zajimavych. Ale ja se orientuji na obdobi kdy na lipence byly EM411.0, E423.0, E424.0 ci E422.0 a tam je to jasne - nova remiza na druhe strane stanice a elektrifikace prepnuta na 1500V ss spolu s prestavbou troleje a novym nadrazim v Lipne. Historie je to zajimava a pekna, ale chci byt logicky a mit spolu v provozu moderni pary - 556.0, 534.03, 423.0 ci 423.0, 475.1,477.0 ( obe uz jsou ve stavbe ) a pro rychliky na moduliste 498.1. Takze stara remiza a stare elektriky byly krasne, ale neni to moje parketa. Navic i nakladni provoz byl zajimavejsi pri a po stavbe prehrady. Snazim byt casove sladeny s modulistem FREMA, tedy prelom III a IV epochy a protoze je to obdobi, kdy jsem zeleznicni provoz zacal naplno vnimat a rad bych si ho "zakonzervoval" alespon v modelu. Jinak duchod pred koncem roku a konecne snad budu mit cas na modelareni. Alespon uz mam skoro vsechna potrebna vozidla.

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: úte 09 led, 2018 10:42 am
od milan ferdián
Zdravím Jiří,
prošel jsem si ještě několikrát DFZABABOV/téma LIPENKA.Ikdyž se tam píše,že tento projekt není na pořadu dne,pochopil jsem,že ty pokračuješ v tomto projektu,ale v dané epoše (viz.tvoje hnací vozidla),kterou ty popisuješ (viz.výše tvůj příspěvek).
Další otázkou je stav modulů pro tento námět.Sám jsi se zmiňoval o námětu žst.Vyšší Brod (dnes Těchoraz) s přilehlou mostní konstrukcí přes Vltavu,kterou by si rád realizoval.Lept mostu určitě od kolegy Radyme,stav tvého modulu neznám (zda je jen na papíře nebo v době dřevěné),ale půjde zde již jen o zastávku,protože koleje byly sneseny.Zůstala jen traťová.
Další zmínkou je žst.Vršiny (žst.Rožmberk nad Vltavou) od F.K.,stav z posledního fota v minulosti ukazuje ještě dobu dřevěnou.Zda byl tento modul začleněn do projektu "Lipenka" to nevím a ani neznám jeho reálný stav v dnešních dnech.
Alfou a omegou jsou traťové moduly s trolejovým vedením a o těch není žádná zmínka.Bez nich to nepůjde.
Neznám vaše plány do budoucna,dle mne iniciativu nad projektem přebrala skupina z "MODULY N" jehož součástí jsi pravděpodobně i ty.Z mé strany jsou to jen hypotetické úvahy.
Budu velmi zvědav jak daleko se tento projekt dostane a přeji úspěšné dokončení.
Milan

Re: Lipenka v N

PříspěvekNapsal: úte 09 led, 2018 8:27 pm
od Jiri Heracek
Milane!
Jelikoz uz leta nejsem clenem zababova, tezko muzes najit nejake udaje o tom co delam ,a protoze jsem byl vzdycky silny individualista, bude to zjevne takto i nadale, navic umyslne pisi o modulisti typu FREMO, nikoli o Zababovu.
Stale jeste nejsem v duchodu na tim padem jeste ne dost casto v Cesku, do dreva se dostanu az bouchnu s praci, odmitam stavet modul ve Francii a vezt ho do Prahy, ale nemej obavy, pripravy jsou znacne pokrocile, ovsem asi tezko to bude nejak verejne viditelne,
Soucasne s trakcnimi prostredky si stavim budovy, mosty ( lept jsem si kresli sam, ten most je navic sikmy a tedy nevim o zadnem existujicim leptu a nez to upravovat radeji jsem si ho nakreslil ) pripravuji si vyhybky ( domaci produkce ) prestavniky a zabezpecovaci zarizeni (funkcni ustredni zamek s mistne - tedy rucne stavenymi a zamykanymi vymenami) a trolejovy system . Mimo jine i moznost instalovat sloupy na jakemkoli existujicim tratovem modulu a napojeni troleje mezi moduly, to uz mam i vyzkousene a je to i vratne, tedy snadno demontovatelne. Jinak urcite zacnu "mini" Lipenkou, tedy modul s mostem pres Vltavu a stanici Vyssi Brod klaster, rozhodne neminim delat presnou kopii Lipenky, ale spis jeji evokaci s dominantnimi prvky, za mostem a obloukem bude rovnou Vyssi Brod ( dnesni ), nemusim mit ani krizovaci stanici stanici Rozmberk , pro vyzkouseni staci elektrifikovat dve koleje v jakekoli pripojne stanici ( v Rybniku take nebyla trolej vsude ), pak se uvidi a da se to rozvinout.
Proste jednoho dne to bude k videni, kdyz mas pripraveno napred vetsinu dekorace a detailu, vzhledem k dnesnim moznostem nechat si pripravit drevo profesionalem, se toho nebojim.