Lipenka v N

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Settebello » pon 28 úno, 2011 3:09 am

tak to je paráda, klobouk dolů. :)
Tomáš
-----------------------------
N, A, DCC, ČSD-ČD, lll - V
Uživatelský avatar
Settebello
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 27 črc, 2009 1:02 pm
Bydliště: Choceň

Re: Lipenka v N

Příspěvekod milan ferdián » pon 28 úno, 2011 8:22 pm

Jirko,nemáš tam někde zašitou malou maletku :wink: .Bohatě by stačila 623.003 a když už ne tak aspoň dvojku (434.2) :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Jiri Heracek » pon 28 úno, 2011 10:36 pm

Ahoj Milane, na dvojce se uz pracuje, letos by se mela vyvrbit, maletky jsou jiny kafe, a hlavne mi to nejak nejezdilo v mym regionu, skoda.
pozdravy Jirka
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Lipenka v N

Příspěvekod milan ferdián » úte 01 bře, 2011 7:20 am

Jiri Heracek píše:Ahoj Milane, na dvojce se uz pracuje, letos by se mela vyvrbit, maletky jsou jiny kafe, a hlavne mi to nejak nejezdilo v mym regionu, skoda.
pozdravy Jirka


Díky i za tu dvojku. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Settebello » úte 01 bře, 2011 8:19 am

milan ferdián píše:
Jiri Heracek píše:Ahoj Milane, na dvojce se uz pracuje, letos by se mela vyvrbit, maletky jsou jiny kafe, a hlavne mi to nejak nejezdilo v mym regionu, skoda.
pozdravy Jirka


Díky i za tu dvojku. :wink:


Tak na to jsem zvědav taky!! :shock:
Tomáš
-----------------------------
N, A, DCC, ČSD-ČD, lll - V
Uživatelský avatar
Settebello
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 27 črc, 2009 1:02 pm
Bydliště: Choceň

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Jiri Heracek » čtv 14 dub, 2011 5:14 pm

Chvili, jsem se tu nevyskytoval, v kresleni je "Adamovka" E423.0, do leta bych ji mel predstavit verejnosti, tak zatim jen na chut, co bude dal, neni to Lipno, ale je to take na 1500 - 3000V ( ackoliv to samozrejme dojezdilo na 3000V, elektricka vyzbroj byla uzpusobena jak na prvnich bobinach i na 1500V)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 04 kvě, 2011 8:25 am

Ahoj Jirko,
zpět k tématu Lipenka.
Sice trochu novější, ale jsem těsně před dokončením sestavení dvou vozítek, co jsou také dosti typické, i když se nám budou hodit třeba i do Posázaví, než bude případná Lipenka... :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Jiri Heracek » stř 04 kvě, 2011 7:00 pm

No vidis Dane jako pribyva, ja mam hotove tri!!! Ale je to docela makacka.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Lipenka v N

Příspěvekod hank » ned 05 čer, 2011 9:48 pm

Jiří Heráček:
Celulózka v Loučovicích skončila v r. 1963 po napuštění Lipna, kdy snížený průtok Vltavy pod Lipnem už nestačil ředit ty její odpadní sajrajty a čistírny odpadních vod se u českých a moravských sulfitových celulózek zásadně nestavěly, protože za bývalého režimu na to strana a vláda nechtěly dávat peníze. Raději se všechny sulfitky postupně zrušily (většinou do převratu, výjimka = Větřní po r. 2000, tam tu ČOV postavit museli, protože Český Krumlov byl jako výstavní skříň české historie pro devizové turisty příliš smradlavý :mrgreen: ) a postavila se nová velká sulfátka ve Štětí včetně nové čistírny.

V Loučovicích jsou vlastně dvě papírny, Vltavský mlýn (žst Loučovice) a Sv. Prokop (Loučovice nz - od žst Loučovice směrem k Lipnu). Ze žst Loučovice vedly 2 vlečky, v pořadí od Vyššího Brodu Chemická (ano, ta dřív zajišťovala vykládku chemikálií pro celulózku, tj. pyrit či později síru a vápenec a i ten chlór) a Papírna (hlavně pro nakládku hotových výrobků, zrušena koncem 80. let), v Prokopě byla jedna vlečka zaústěná do nz.

Pro pořádek: Mezi nimi je ještě vlečka Pila, která vznikla později (v 70. nebo 80. letech - to přesně nevím) a od r. 1990 obsluhuje i novou kotelnu na černé uhlí. Po přestavbě trolejového vedení na 25 kV, 50 Hz je to poslední vlečka v provozu, teď už však v nezávislé trakci.

Takže zátěže pro/z JIP Loučovice v 70. letech už po zrušení celulózky a ještě před výstavbou nové kotelny koncem 80. let: Vltavský mlýn - Chemická - vykládka: buničina, uhlí, chemikálie pro papírnu, tj. především kaolín, klížidla a síran hlinitý, Papírna - nakládka: balicí, nepromastitelné a hedvábné papíry, Sv. Prokop - vykládka: buničina, uhlí, starý papír pro lepenkárnu, dříví pro brusírnu, nakládka: lepenka, lepenkové obaly (v Prokopě bývala i kartonáž). Kaolín a síran se dříve vozily volně ložené v Utz nebo Z, později síran i jako roztok v cisternách, klížidla - v dobách pryskyřičných klížidel taky v tuhém stavu v Z, později (zesílená klížidla) v cisternách, ale po silnici.

V r. 1990 byly odstaveny obě staré kotelny a začalo se navážet černé uhlí do nové na rozšířenou vlečku Pila ve vozech Eas. Na pile patřící taky papírnám se ložily vozy Res/Nas řezivem. Vlečkové vlaky na Pilu a do Prokopa, když obsluhovaly všechny části vleček, měly lokomotivu uprostřed vlaku , na straně k Lipnu vozy pro Sv. Prokop, k Loučovicím vozy pro pilu a do kotelny. V r. 1993 byl ve Sv. Prokopě odstaven jeden lepenkový stroj a byl nahrazen papírenským strojem na výrobu hygienických papírů a místo kartonáže vznikly linky na toaletní papír, ubrousky a papírové kapesníky. Dráha tehdy vycházela papírně vstříc a dost hygienických výrobků se expedovalo do Prahy jako přednostní zásilky, z Č. Budějovic vlaky Rn/Sn.

Pozor: Na lipenku nesměly nápravové vozy s delším rozvorem než 6 m. Vozy Zts/Gbgs s rozvorem 8 m tam neměly přechodnost kvůli ostrým obloukům. Podvozkové vozy tam však vždy mohly. Po vyřazení vozů Ztr a Vtr koncem 80. let tam už jezdily výhradně 4osáky, tj zmíněné Eas, ale hlavně se surovinou a na výrobky Gags, Hadgs, Taes a jejich různé varianty.

Všechny loučovické vlečky byly zatrolejované a v dobách provozu na 1,5 kv ss se obsluhovaly zásadně v závislé trakci. Na trati byly vždy dvoje náležitosti pro nákladní vlaky, jedny vozily dva páry Mn vlaků denně, druhé obsluhovaly loučovické vlečky.

Ve Vyšším Brodě bývaly také slušné nakládky, především dlouhé dříví a vláknina, tj. metrová nebo 2metrová polena.

V Loučovicích seděl dirigující dispečer a byla tam světelná návěstidla, Lipno, Vyšší Brod a Rožmberk byly dopravny podle D3. Ve V. Brodě se pravidelně křižovalo.

Někde bych snad měl mít plány kolejišť stanic lipenky ze 70. let. Jestli máš zájem, pošli mi e-mailovou adresu, zkusím je pohledat. Mám i plánky vozidel EM 411.0, kořistních německých osmidveřových 4osáků i vozů Altenberg, které se na lipence taky objevily.

Snad ještě odkud to všechno vím: Jsem papírenský inženýr, v l. 1995 - 99 jsem v JIP Loučovice byl vedoucím prodeje a když se tam v r. 1996 oběsil obchodní náměstek, tak jsem ho celý následující rok zastupoval.

Když tak se ptej, na co potřebuješ, teď už mě nic nenapadá.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 25 bře, 2012 5:07 pm

Po delsi odmlce se konecne vracim ke svemu oblibenemu koutu ceskych koleji, mel jsem toho trochu moc ( v praci, doma, zdravi .... ) a tak musely modely trochu zustat na bocni koleji pripadne v pocitaci.
Konecne jsem doplakal dalsi stroj Lipenky, "osklivou" EM411.001 ( na rozdil od "hezke" EM411.002 ). Tak je mam k memu velkemu pleziru ve vitrine pred ocima, vcetne jejich vleku. Dobrodruzstvi bude mit pokracovani, dokresluji adamovky E423.0 a tak budu mit vozovy a lokomotivni park temer podle svych predstav. Jeste jsem se rozhodl pouzit lept EM411.002 a prekreslim ji na vuz, ze ktereho vznikla, tedy M150.005, nema to samozrejme nic spolecneho s Lipnem, ale pripada mi to skoda, nedojet historii az do konce, takze si ji nastrikam i do verze VT137 DR, vyroba modelu Lipenky mi prinutila hledat podklady pro tyto motory a podlehl jsem jejich sarmu. Vcetne jejich vleku, v planu mam VS 145, ktery dojezdil minimalne v sedmdesatych letech na rakovnicku v "polomacenem" nateru.
V lete si musim nafotit sikmy most pres Vltavu, abych ho mohl take nakreslit a vyleptat, jde o typickou stavbu drahy.
Pozdravy z Parize vsem
Obrázek


Obrázek


Obrázek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Lipenka v N

Příspěvekod milan ferdián » ned 25 bře, 2012 5:52 pm

A kdy ti budu navrhovat Lipenku :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 25 bře, 2012 6:02 pm

Milane, mam uz to trochu v hlave, snad po letnich prazdninach to bude zralejsi. V podstate bych chtel Vyssi Brod - klaster ( asi o jednu kolej chudsi, tedy ctyri koleje a depo jenom dvoukolejne ) a most pres Vltavu smerem k Rozmberku se zastavkou, pak se to ztrati v lese do podzemi do skrytaku se smyckou. Smerem k Loucovicim zatim nevim, take to budu muset vyresit do ztracena.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Jiri Heracek » ned 01 dub, 2012 6:52 pm

S Lipenkou to nema nic moc spolecneho, ale typove a vozidlove to patri do stejne rodiny jako EM411 a modro-kremove Balmy, tak to soupam sem,takze po tydnu( s velkymi prestavkami) pajeni jsem si s velkym plezirem slozil VS 145 alias BDalm 70 54 28-05 001-1 ( ex 4-9002 ci 5-0027 ), musim se priznat, ze v mem zamestnani, kde vyrabime palubni elektroniku pro letadla, mame velice solidne vybavene kabiny na strikani barev a tak v poledni prestavce zneuzivam benevolenci nasich operatoru a chodim si tam strikat modely, umoznuje mi to mimo jine pouzivat polyuretanove zakladovky a tvrdit je v na 60°C vytapenem boxu. Barva bude polomacena cerveno-kremova, podle fotky v Draze 12/2003, posledni domovska stanice Rakovnik. Vozit ho budu samozrejme za M262.0, tak jako v realu.
Obrázek
Obrázek
Doufam, ze ho na konci tydne predstavim nastrikany a zaskleny.
vecerni pozdravy od Eiffelovky Jirka
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Lipenka v N

Příspěvekod IgiD » úte 03 dub, 2012 4:37 pm

Ahoj Jirko,
no nemám co dodat- prostě i bez toho nástřiku paráda.
Igor
IgiD
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 03 srp, 2008 11:53 am
Bydliště: Pňovice

Re: Lipenka v N

Příspěvekod Jiri Heracek » stř 04 dub, 2012 5:53 pm

Tak jsem prohnal vozidlo lakovnou, vysledek vypada takhle. To cerny chlupaty za modelem je muj kocour, ktery odmitl slezt z pracovniho stolu a vadil pri foceni, stejne kousky mi dela i pri praci, lehne si do rozdelaneho modelu, nevadi mu lept, nuz, kleste,lepidlo, jako fakir se usidli do prostredka.
Ted uz zbyva jen ta M150.005 ci 004, nakonec nejezdily daleko od Lipenky ( Ceske Budejovice-Plzen ), jen vaham s naterem, asi bude dost obtizne zjistit jak presne vypadaly, jestli byly jeste v nemeckem nateru s pocestenymi napisy ( pravdepodobne), nebo prestrikany do ceskeho motorakoveho zbarveni ( cerveno-kremovem), mate nekdo nejakou presnejsi predstavu?

Obrázek
Obrázek

pozdravy
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků