Stránka 3 z 4

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 3:07 pm
od hank
A když už se šťouráme v těch pojezdech, co tohle?
http://www.osbornsmodels.com/kato-2014- ... 9105-p.asp
Rozvor i průměry kol s přivřením oka vycházejí na 434.0/1/2... Ona ta mašina sice v reálu byla na rozchod 1067 mm, ale zdá se, že tohle japonští výrobci ignorují...

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 3:11 pm
od Jardax
milan ferdián píše:

To jsi nemohl dát dříve tyto odkazy? :P


...sem mel pocit ze tohle kazdy davno zna... :D
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=ch ... _sacat=486

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 3:29 pm
od Jiri Heracek
Hans - on to japonsti vyrobci neignoruji, masinka jenom neni v meritku 1:160. Je to v anglicke velikosti 1:148. Mam ji doma, ale to by jsi musel ty oci privrit hodne, navic nas ctyrkolak je znacne subtilnejsi. Take jsem na to pred nejakymi lety myslel. Za to ale dost presne odpovida anglicke masine rady 459.0 UNNRA. Ale to je uz jine kafe, pro mne mene zajimave.
Jirka

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 4:06 pm
od hank
Jiří Heráček: Aha, ty britské extrabuřty... H0 je 1:76 a N 1:148... To mi v ten moment nedošlo.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 4:11 pm
od milan ferdián
A tady je ten důvod,proč se pídím neustále po tom vhodném pojezdu. :wink:

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 4:13 pm
od Jiri Heracek
Hank - Ono je to po japonsku komplikovanejsi, hlavni duvod meritka je mozne jezdit na normalnim kolejivu s uzkorozchodnyma masinama, TGV, ameriku a jine zvrhlosti stavi v presnem meritku 1:160.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 4:38 pm
od Jardax
milan ferdián píše:A tady je ten důvod,proč se pídím neustále po tom vhodném pojezdu. :wink:


A kolik tam mas mista a kolik js ochoten tolerovat? :)
Jsou 4mm moc?

http://www.ebay.com/itm/B-Train-Powered ... 51d3e640ba

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 4:39 pm
od milan ferdián
Jardax píše:
milan ferdián píše:A tady je ten důvod,proč se pídím neustále po tom vhodném pojezdu. :wink:


A kolik tam mas mista a kolik js ochoten tolerovat? :)
Jsou 4mm moc?

http://www.ebay.com/itm/B-Train-Powered ... 51d3e640ba

To jsem ochoten tolerovat v rozvoru.Proč?

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 5:02 pm
od Jardax
V odkazu mas chassis s rozvorem cca 23mm...

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 5:13 pm
od hank
Jiri Heracek píše:Hank - Ono je to po japonsku komplikovanejsi, hlavni duvod meritka je mozne jezdit na normalnim kolejivu s uzkorozchodnyma masinama, TGV, ameriku a jine zvrhlosti stavi v presnem meritku 1:160.


To nějak nechápu. 1067 mm je 74,5% ze 1435 mm, zatímco 1:160 je 92,5 % z 1:148.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 10:23 am
od Jiri Heracek
Je to japonsky jednoduche, uzkou masinu postavi v meritku 1:148 a kdyz to pocitas spis 1:145 ci 1:140 , tim i subtilnejsi uzke vypadaji temer jako normalnerozchodne a tim padem to postavi na rozchod 9mm, samozrejme odpovidajicimu hodne priblizne, ale snadno sehnatelnemu. Kdyby byly japonske pary v presnem meritku, byly by to trpaslici oproti nasim.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pát 17 črc, 2015 2:59 pm
od TTmili
Doufám že když se tu pojezdy znovu začaly řešit, že s otázkou nedopadnu jako posledně. Stále přemýšlím nad tím jak co nejlépe motorizovat Tu47 v TTe, a stále mi jako nejlepší varianta vychází přerozchodování nějakého pojezdu pro N. Otázkou je jakého. Již dříve jsem se ptal na stroje jako G 1206 od Pika, BR110 od Brawy nebo BR211 od Fleischmanna jak mají řešený pojezd (zda je možné jej při troše snahy přerozchodovat), bohužel bezvýsledně. Zkusím to tedy znovu, a to jak na výše zmíněné typy tak na pojezdy Kato a podobně. Má je někdo doma a byl by schopný a ochotný podívat se jak jsou řešené převody a jaká je šíře samotných převodovkových skříní? Díky moc za jakoukoliv pomoc.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pát 17 črc, 2015 3:24 pm
od Jardax
TTmili píše:Doufám že když se tu pojezdy znovu začaly řešit, že s otázkou nedopadnu jako posledně. Stále přemýšlím nad tím jak co nejlépe motorizovat Tu47 v TTe, a stále mi jako nejlepší varianta vychází přerozchodování nějakého pojezdu pro N. Otázkou je jakého. Již dříve jsem se ptal na stroje jako G 1206 od Pika, BR110 od Brawy nebo BR211 od Fleischmanna jak mají řešený pojezd (zda je možné jej při troše snahy přerozchodovat), bohužel bezvýsledně. Zkusím to tedy znovu, a to jak na výše zmíněné typy tak na pojezdy Kato a podobně. Má je někdo doma a byl by schopný a ochotný podívat se jak jsou řešené převody a jaká je šíře samotných převodovkových skříní? Díky moc za jakoukoliv pomoc.


Myslim, ze hledas neco takoveho. Prakticky presne to sedi. Dalo by se vybrat i jine chassis, ale to zalezi na tom jak je pro tebe ktery parametr dulezity.
Ty soupisy vsech parametru vetsiny vyrabenych chassis jsou tady kousek zpatky a dohledat si obrazky jednotlivych modelu na netu taky neni problem...
http://www.honzikovyvlacky.cz/2014/04/0 ... tec-tm-18/

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pát 17 črc, 2015 5:56 pm
od TTmili
Mě ani tak nejde o podélné rozměry, průměry kol, atd. To vše je lehko dohledatelně a tady už několikrát zmíněné. Mě spíš jde o to, jestli někdo má pojezd Kato, Tomytec, nebo něco z výše jmenovaných doma, a byl by ochotný vzít šupleru a změřit šířku podvozku, případně zjistit kolik by bylo možno ubrat materiálu v prostoru disku kol abych případně mohl zapustit kola trochu do podvozku a dostal tak rozchod 6,5mm.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pát 17 črc, 2015 6:08 pm
od Jardax
Aha, ale ono dost zalezi na typu toho pojezdu, dost se konstrukcne lisi. Mam tu jeden ci dva.