Stránka 1 z 4

Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: čtv 10 zář, 2009 6:53 pm
od Dusan
Zdravím vás všechny ve spolek. Rád bych se zeptal jaké jsou možnosti využití stávajících vyráběných modelů, respektive jejich pojezdů, pro přestavby na modely ČSD ?
Tak jako třebas v HO jsou využitelné pojezdy (po úpravách) pro mašiny ČKD třebas od Roca BR 290, apod. nebo americké ATLASky.
Máte někdo nějaké tipy pro N. Chtěl bych si postavit nějaké modely z leptů a řeším pojezdy. Samozřejmě drobné odchylky od skutečnosti, bez těch to snad ani nejde :D
Děkuji předem za ochotu a odpovědi.
Dušan

PříspěvekNapsal: čtv 10 zář, 2009 9:44 pm
od Dan Buchtela
Ahoj Dušane,

použitelní jsou tyto americké modely:
SW8 od Life Like
NW2 od Kato (převod do podvozků kardany)

Oba pojezdy sedí rozměry na našeho kocoura T466.2, T466.3

Dále jsou použitelné i pro většinu ostatních dieselů z ČKD, podvozky mají přesný rozvor, ale nesedí vzdálenost otočných čepů, takže je potřeba nový rám a znovu řešit pohon k jednomu z podvozků.

PříspěvekNapsal: pát 11 zář, 2009 6:40 am
od Dusan
Ahoj Dane,
děkuji za odpověď, důležité je , že odpovídá rozvor, upravit vzdálenost ot. čepů je asi jednodušší :)
Díky.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: ned 25 pro, 2011 4:12 pm
od czhunter
Ahoj, jakožto zřejmě budoucí Nkař - chudý začínající pracující :) - mě toto téma zajímá a chtěl bych, aby se trochu obnovilo. SW8 a NW2 jsou docela známé, ale docela by mě (a jistě nejen mě) zajímaly další pojezdy, které by se daly použít.
Co jsem se díval, zajímavé produkty jsou třeba tyto:

Kato vyrábí pojezdy pro tramvaje za velmi dobré ceny, dvounápravové KA 11-103 a 11-104:
Obrázek
s rozvorem 28 mm (4480 mm) což nemá žádná česká lokomotiva, ale T239/709 je dost blízko. Nicméně asi se nedá použít, protože má velmi malé kola (d 5,1 mm = 860 mm)
a čtyřnápravové 11-105, 11-106 a 11-107, ovšem ty mají velmi malý rozvor náprav 11 mm (1800 mm).
Lepší by byly čtyřnápravové 11-101 a 11-102 s větším rozvorem (přesné číslo jsem bohužel nezjistil) a vzdáleností otočných bodů 95 mm (15200 mm), ale ty se nedají sehnat.


Spoustu čtyřnápravových pojezdů pro "light rail" (to u nás nemáme, v Japonsku, Anglii a USA je toho spousta, něco mezi vlakem a tramvají) vyrábí Tomytec Tomix, celá tabulka je zde:
http://www.trainweb.org/tomix/ChassisDim.htm
Průměr kol je zhruba jako u našich motoráků (5,6 mm => 900 mm, ale někde píší i 6 mm, asi měří různé věci nebo není pravda, že jsou všechny stejné), rozvor 14 nebo 16 mm ( 2240 nebo 2560 mm), vzdálenosti čepů různé, nejvíc však 95 mm, takže délkou na naše nejdelší motoráky to nestačí, ale jde nastavit.
Ceny příznivé, kolem 25 dolarů za kus na americkém eBayi.

Dále je tu firma Microace, bohužel jediné, co se mi podařilo zjistit je, že dělá taktéž pojezdy pro japonské motoráky a že jsou delší než ty od Tomytecu (ty se označují "20m", Microace dělá "21m", ale to je vždy podle celkové délky vozidla).

Pak od firmy Bandai dvounápravový podvozek, ale ten má pro nás zvláštní rozvor 23 mm (3700 mm) a moc bych mu nevěřil, protože je to pojezd pro takové hračkové vláčky, vyloženě "dětský" (nicméně asi stále lepší, než nějaké staré Piko).


Asi je toho ještě víc, ale víc jsem zatím nehledal.
Nastává ovšem zásadní otázka - dají se japonské pojezdy použít? Pokud vím, jsou pro dvoukolejnicové systémy, pro měřítko 1:150, což by nemělo vadit, v Japonsku je v zásuvce 110V, ale ani to by nemělo činit žádné potíže, do kolejí jde mnohem míň. Jsou ještě nějaké možné háčky?

Edit: drobná omluva východoasiatům, Tomytec/Tomix je čísnká firma, nikoliv japonská

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: stř 28 pro, 2011 2:13 pm
od czhunter
Dobře, odpovím si sám :)

Pojezdy Tomytec apod. se docela často používají v Anglii a USA, občas je někdo používá i u nás. Nejčastěji se používá Tomytec TM-01 (nebo TM-03, rozvor náprav 14 mm, poháněn dvě nápravy, sběr proudu ze všech), protože se dá snadno natahovat, takto vypadá:
Obrázek
Takže provoz u nás by neměl být žádný problém.

Další firmou dělající pojezdy je GreenMax, ten dělá i pojezdy s rozvorem 15 mm (2400 mm v reálu), na většinu lokomotiv je však pojezd dlouhý a na většinu motorových vozů krátký (vzdálenost otočných bodů kolem 90 mm = 14400 mm v reálu), ale to se dá napravit.

Další zajímavý pojezd by mohl být od MicroAce pojezd pro Shinkansen, který má (v reálu) rozvor 2500 mm, průměr kol 860 mm, vzdálenost otočných bodů 17500 mm, je to jediný typ vlaků, který je v Japonsku v Nku zmenšený 1:160.

Obecné poznatky jsou takové, že tyto pojezdy jsou po stránce mechanické velmi dobré, i když kvalit nejlepších současných modelů nedosahují. Nemají žádnou přípravu pro DCC ani pro osvětlení, je to čistě jen mechanická část pojezdu + základ elektřiny.

A kolik taková sranda stojí? Skoro všechny tyto pojezdy jdou koupit na http://www.1999.co.jp/eng/rail/ , což je i českými modeláři prověřený obchod.
Pojezdy KATO stojí kolem 2000 yenů (500 kč), GreenMax stojí 3200 yenů (800 Kč), Tomytec 2000-3000 yenů, Tomix kolem 3500 yenů, MicroAce kolem 4000 yenů (1000 kč). Samozřejmě je třeba připočíst dopravu, možná i DPH a CLO (nevím jak se to teď přesně z Japonska platí).

Co myslíte, vyplatí se to?

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: čtv 07 bře, 2013 9:26 pm
od Michael Hille
Zdravím,
zkoušel už někdo z eNkařů postavit na podvozku sw8 třeba bangli nebo brejlovce????
Koukal jsem na net a našel rozborku,ale zalekl jsem se celokovového rámu.
Jak se pak řeší nastavení rámu na brejlovce????

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2013 8:20 pm
od Jiří Kubík
Zdravím všechny N kaře, odpovídám na dotaz pojezdu SW-8 na Brejlovce.
Je možno použít stejný typ, jako jsem použil na model Kocoura. Jen je třeba zvětšit patřičně rozvor podvozků
a prodloužit hřídel motoru. Brejlovce mám právě ve stavbě. Je podstatně větší než Kocour, má dostatek místa pro dekodér .
Popis Kocoura je na webu :Honzíkovy vláčky.
J.K Nvlaky

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2013 11:11 am
od Michael Hille
Děkuji za info,už jsem si vlákno pročetl a je dosti informativni.

Dííky

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pát 15 bře, 2013 11:36 am
od vvitty
czhunter:
Plati se DPH 21% a CLO 0% (deklarováno jako hračky nebo modelová železnice - toys, toy parts, model trains).
A poplatek poště - 96 Kč, resp 180 Kč.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2013 10:56 am
od pegas
Zdravím páni,
Rád by som sa pustil do stavby 163 z odliatku od p. Číža. Chcel by som sa opýtať či si niekto túto mašinu z odliatku stavial a aký pojazd by bol vhodný bez úprav rozmerov, ak taký vôbec existuje, pravda 372 od Kuehna nerátam.

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2013 6:29 pm
od Pitrs69
take by me zajimal pojezd na 163 na odlitek, prave ho mam pripraveny na stavbu :) a take 230 laminatku, kdo uz neco postavil? Budem radi za rady ;)

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: pát 23 srp, 2013 8:49 pm
od Honza168
Jiří Kubík píše:..... Brejlovce mám právě ve stavbě. Je podstatně větší než Kocour, má dostatek místa pro dekodér .
Popis Kocoura je na webu :Honzíkovy vláčky.
J.K Nvlaky

Ten popis Kocoura od Jirky Kubíka je zde: http://www.honzikovyvlacky.cz/2011/09/16/t-466-2-%e2%80%9ekocour%e2%80%9c-v-meritku-n-%e2%80%93-stavba-pojezdu/
A hotový Brejlovec od téhož Pana Modeláře je tu: http://www.honzikovyvlacky.cz/2013/06/21/brejlovec-v-n-ku-od-jirky-kubika/
Zdraví hlav

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: stř 20 lis, 2013 8:15 pm
od Stanin
Zdravím, řešil jste někdo pojezd na M152? Dělá ho někdo u nás?

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: ned 24 lis, 2013 10:55 am
od Franta Krása
M152.0 vyrábí J. Heráček i TH Model. Jirka dokonce předělal pojezd, aby lépe "seděl" a sbíral proud. Viz zde:
viewtopic.php?f=17&t=5325
Něco málo na pojezdy se dá sehnat zde:
http://www.sb-modellbau.com/index.php?cPath=66
Jak jednonápravové, tak dvounápravové komponenty, ale zda to někdo dováží nevím. Také to není zrovna moc za "lidovku". :-(

Re: Pojezdy pro přestavby v N ?

PříspěvekNapsal: ned 12 říj, 2014 10:37 am
od milan ferdián
Potřeboval bych informace,zda tyto pojezdy jsou k dostání u nás,cena,možnost digitalizace atd.Předem děkuji.
Obrázek