Stránka 6 z 14

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 03 říj, 2014 7:38 am
od Dan Buchtela
Blazinek píše:Streamline, 914 mm flexi dřevěné pražce. A rád bych se zeptal, jaký přestavnik doporučujete, Peco jich přeci jenom vyrábí víc. Děkuji za předchozí odpovědi.

Želvu :-)
http://www.marathonmodel.cz/prestavniky/tortoise/prestavnik-tortoise-zelva.html

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: sob 24 led, 2015 7:56 am
od Blazinek
Je schopen rozpojovač Peco rozpojit i stará spřáhla od Východoněmeckého Pika?

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: sob 24 led, 2015 9:02 am
od milan ferdián
Blazinek píše:Je schopen rozpojovač Peco rozpojit i stará spřáhla od Východoněmeckého Pika?

Modelová velikost N/1:160 má tu obrovskou výhodu,že mají sjednocené spřáhlo u všech výrobců,to bylo i u PIKO.Ano existuji i jiné spřáhla tzv.KKK/FLEISCHMANN.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 2:13 pm
od Stanin
Ahoj,

jak je na tom sjízdnost CODE 40 u současných továrních modelů?

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 2:52 pm
od Dan Buchtela
Pokud jde o čistou výšku kolejnice, je to sjízdné. Code 40 je 1 mm, okolky dle NEM jsou 0,9 mm a dodržuje se to.
Pokdu ale jde o kolejivo, kdo jsou plastove imitace úchytek kolejnice, ty už vadí průjezdu a tam je potřeba pouze dvoukolí RP25 (okolek 0,5mm).

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 19 čer, 2015 8:45 am
od Stanin
To je škoda, protože ostatní code dělají z eNka hračku (nebavím se teď o modelech, ty jsou většinou fajn). Mám doma Code 55 a moc mě nepřesvědčilo.

Edit: Tak beru zpět, zase tak hrozné to není. Trochu to zkreslují vysoké pražce. Takže Code 55 je za mě OK.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2015 5:50 pm
od Čouda
Ahojda!

Protože jsem blb, potřeboval bych to mít posvěcené od zkušených. Prosím, chystám se stavět kolejiště II.ep DRG na motivy elektrifikované tratě Hirschberg - Dittersbach + okolní el. jednokolejky. Již jsem si pořídil loko Br52 a E95. Mám objednané i další E94, E18, E44. Potřeboval bych posvětit, že mi tyto stroje a dlouhé osobní vozy z tohoto období budou bezproblémově projíždět obloukem R250mm ve skrytém nádraží. Kolejivo samozřejmě PECO c.55.

Děkuji moc, matla z Trutnova

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2015 6:01 pm
od HonzaM
Čouda píše:Ahojda!

Protože jsem blb, potřeboval bych to mít posvěcené od zkušených. Prosím, chystám se stavět kolejiště II.ep DRG na motivy elektrifikované tratě Hirschberg - Dittersbach + okolní el. jednokolejky. Již jsem si pořídil loko Br52 a E95. Mám objednané i další E94, E18, E44. Potřeboval bych posvětit, že mi tyto stroje a dlouhé osobní vozy z tohoto období budou bezproblémově projíždět obloukem R250mm ve skrytém nádraží. Kolejivo samozřejmě PECO c.55.

Děkuji moc, matla z Trutnova

Nepředpokládám že by to měl být problém, na kolejišti mám R220 a bez problémů tam projíždějí i rychlíkové vozy současného období. Ale pokud bys chtěl stoprocentní jistotu, nabízím možnost to na mém kolejišti vyzkoušet. Je to ovšem v Praze a možné je to až někdy po 15.12., jsem totiž po operaci kyčle a do hobby roomu, kde mám kolejiště, dřív zřejmě nebudu moci dřív sejít (je to o patro níž a po točitých schodech).

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2015 6:15 pm
od Jiří Kubík
Mohu jen potvrdit, mám také na kolejišti nějaké malé, tedy R220 mm oblouky. Bez problémů tam projíždí Elefant, patra i štokr. Větší radius je jistota do skrytého nádraží.

Jirka

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2015 6:49 pm
od milan ferdián
Čouda píše:Ahojda!

Protože jsem blb, potřeboval bych to mít posvěcené od zkušených. Prosím, chystám se stavět kolejiště II.ep DRG na motivy elektrifikované tratě Hirschberg - Dittersbach + okolní el. jednokolejky. Již jsem si pořídil loko Br52 a E95. Mám objednané i další E94, E18, E44. Potřeboval bych posvětit, že mi tyto stroje a dlouhé osobní vozy z tohoto období budou bezproblémově projíždět obloukem R250mm ve skrytém nádraží. Kolejivo samozřejmě PECO c.55.

Děkuji moc, matla z Trutnova

Hmm,zajímavé lokomotivy,až na tu BR52 :P,E18 rychlíková lokomotiva ...??? .Motiv bude jen stanice,reál nebo slouží jako inspirace?Takový "Krakonoš" v Hirschbergu,to by mělo něco do sebe.

Co se týče poloměru oblouk,jak píše Jiří,neměl by být problém,no doufám,že na viditelnou část použiješ kapku větší poloměry :wink: .

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2015 8:03 pm
od HonzaM
Je dobré si najít technické údaje výrobce jednotlivých strojů, minimální rádius výrobci většinou uvádějí, například Brawa u modelu E44 uvádí minimální průjezdný rádius 192 mm. Samozřejmě není dobré jít do extrému, ale těch 250 mm by mělo být v pohodě. Jaká firma je výrobcem těch Tvých BR 52 a E95?

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 19 lis, 2015 1:34 pm
od Čouda
Ahojda!

Vezmu to od konce. BR52 je Fleischmann. Funglovka v akci za 2500 :wink: E95 je Brawa, co mi to dalo shánění, ale mám ji. na stránkách výrobců jsem min. poloměry u lokomotiv nenašel. Asi jsem špatně koukal.

MF: Kolejiště bude segmentové do L. V popředí motiv dvojkolejné hlavní trati z tunelu do tunelu, poté bude následovat předěl - les či skála a v pozadí motiv jednokolejné trati. Nejsem ještě rozhodnut z jakého úseku. Právě mě napadlo do dvojkolejky zakomponovat odbočku Fellhammer a z ní odbočující trať do Niedersalzbrunu s následujícíé stanicí. To bych ale musel ještě nějakým způsobem vyřešit odbočující trať ve směru Halbstadt (23let jsem tam bydlel) a spojku mezi stanicemi Gottesberg a Fellhammer gbf. Prozatím jsem v počátcích návrhu. Spíš jsem si dělal radost lokomotivama, dokud jsou dostupné a v akci jsem zakoupil nějaké kolejivo.

Jinak všem moc děkuju :)

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 19 lis, 2015 1:55 pm
od HonzaM
Čouda píše: Funglovka v akci za 2500 :wink: E95 je Brawa, co mi to dalo shánění, ale mám ji.



Tohle by se Ti mohlo hodit:
http://www.brawa.de/fileadmin/Produkte/ ... E95_DR.pdf

A tady najdeš minimální přípustný rádius:
http://www.brawa.de/produkte/n/lokomoti ... 95-dr.html

To je v tom malém čtverečku
R min
192

V tomto případě to tedy je 192 mm

Takhle nebo podobně to bývá označeno v katalogu.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 8:15 am
od Jirka P.
Ahoj,

mám doma H0 a chtěl jsem něco menšího na stůl, tak jsem si pořídil digitalni start set od Fleischmanna. Vypada to moc hezky, i když tam samozřejmě není tolik detailů. Ale co jsem se chtěl zeptat, se týka výhybky. Set je s kolejivem a jednou výhybkou bez podloží. Konkrétně levá ruční výhybka 22253. Pokud ji dám na odbočení a couvám na ní s vagonama napřed, tak vagon na ní tak v 80% poskočí, neodbočí a jede rovně , lokomotiva potom odbočí a celý vlak samozřejmě potom vykolejí. A to ať jedu pomalu nebo rychle. Pokud jede první lokomotiva, tak s tím problém není. Je tohle u velikosti N normální?

J

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 9:06 am
od fulda
Obecně se u eNka mnohem víc řeší váha vozu a kvalita výhybky.
Tím jak je eNko menší, tak vozy nemají dostatečnou přirozenou hmotnost a pokud mají být sunuty, je potřeba alespoň první z nich zatížit.
Pochopitelně výhybka která na délce 100mm udělá 25°(R=194,6mm) je opravdu hodně ostrá a hodí se spíš pro tramvaje.
Celkově poloměry pod R=250 jsou vhodné spíš pro Zetko.

Třeba na výhybkách rokuhan se na takto malém R ještě dá jezdit, ale zase ta výhybka je celkem málo hezká.