Stránka 14 z 14

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: úte 11 črc, 2023 12:13 pm
od Jirkátor
Uznávám, že to kolejivo vypadá už hodně modelově, ale všechno mívá své ale. Jak píše Honza, ne se vším se po to dá jezdit. Já použil kolejivo Fleischmann a jsem si sice vědom faktu, že je to už relativně vysoký profil, ale zase je sjízdné pro vše, co mám doma. Proste jsem vyměnil modelovost za funkčnost. PECO55 bude myslím použitelnější než tohle, ale zase je třeba zohlednit délku výhybek, která je v porovnání s Fleischmannem znatelně větší. Všechno je to o prioritách jednotlivce.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: úte 11 črc, 2023 6:46 pm
od vojtas
Vypadá to krásně, tohle už jsou kolejnice skoro pro TT :mrgreen: Já jsem si nechal vyrobit nějaké výhybky v TT s CODE 55 a vlastně mi i to přijde trochu jako zábradlí, jsou to vlastně R65 a já bych radši A, maximálně S49 :D

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 01 zář, 2023 8:18 am
od Stanin
milan ferdián píše:Jak už jsem se zmínil v tématu "Moduly" všeobecně, německý kolega Remo Suriami se pustil do úprav výhybkových jazyků na výhybkách PECO/STREAMLINE/LARGE/CODE055/10°. Důvodem úprav, můj tip, je instalace zcela nových výhybek při stavbě nové odbočné stanici RheiNfort-Kapelle, které jsem popsal, EWR 190 1:7,5 - EWR 300 1:9 - IBWL 300 1:9 a další. Snímky snad netřeba popisovat. Zdroj: Remo Suriami/RheiNfort-Kapalle.
-m-

Ví se, co použil na jazyky za kolejnice (výrobce)? Peco má dvojitou patu, tak je bez úpravy nepoužitelné. Leda by se ta spodní pata odřízla.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pon 11 pro, 2023 9:40 am
od PetrN
Dobrý den,
nemá někdo zkušenost s obloukovými výhybkami Minitrix s poloměrem R3/R4 a s vodivou srdcovkou, katalogové číslo 14947 a 14948? Jedná se mi o to, jak se chovají v digitálním provozu.
Pro mne jsou zajímavé tím, že mají větší poloměr a jsou kompatibilní s kolejivem Fleischmann bez podloží, které používám.
Výhybky měly dříve katalogové číslo 14981 a 14983, nevím, proč mají nyní jiné označení. Není možné, že výrobce výhybky nějak vylepšil, např. aby byly "DCC friendly"?

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pon 11 pro, 2023 4:21 pm
od Jirkátor
Nějak nechápu, proč by neměly být DCC přátelské. Já mám v kolejišti 4 obloukové výhybky s vodivou srdcovkou, sice o menším poloměru než ty, na které se ptáš, ale fungují normálně. Pokud vedou proud, pak jim bude jedno, zda je střídavý, či stejnosměrný. V pricipu by to mělo být stejné - elektřině je jedno, zda jde rovně, nebo zatáčí. Rád si ale nechám rozšířit obzory.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: úte 12 pro, 2023 5:34 am
od PetrN
Já s digitálem začínám, takže obzory zkušenějším asi moc nerozšířím. V obchodě jsem poslouchal jiného zákazníka, jak říká, že mu to při přejezdu delšího soukolí přes výhybku s vodivou srdcovkou hodí zkrat a následně musí restartovat centrálu. Dále jsem četl článek na webu mojeTT s názvem: "znáte DCC-friendly výhybky ? Já už (bohužel) ano". Dále jsem četl asi dva články o úpravách výhybek Peco tak, aby nedocházelo ke zkratu. Tak jsem se chtěl zeptat, zdali mne s obloukovými výhybkami s vodivou srdcovkou zn. Minitrix nečekají nějaké problémy vedoucí k nutnosti úprav, o kterých se píše v uvedených článcích. Anebo, zda budou v pohodě.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 5:22 pm
od Jirkátor
Ale to není problém jen u DCC, to se bude dít i u analogu, jen ten na to nebude tak citlivý.
Koukni tady na konec příspěvku viewtopic.php?f=1&t=12586&start=180#p297380

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 14 pro, 2023 10:18 pm
od HonzaM
PetrN píše:V obchodě jsem poslouchal jiného zákazníka, jak říká, že mu to při přejezdu delšího soukolí přes výhybku s vodivou srdcovkou hodí zkrat a následně musí restartovat centrálu. Dále jsem četl článek na webu mojeTT s názvem: "znáte DCC-friendly výhybky ? Já už (bohužel) ano". Dále jsem četl asi dva články o úpravách výhybek Peco tak, aby nedocházelo ke zkratu. Tak jsem se chtěl zeptat, zdali mne s obloukovými výhybkami s vodivou srdcovkou zn. Minitrix nečekají nějaké problémy vedoucí k nutnosti úprav, o kterých se píše v uvedených článcích. Anebo, zda budou v pohodě.

U výhybek s vodivou srdcovkou je vždy nutné zajistit přepínání napájení této srdcovky v souladu s polohou jazyků. Pokud jde o úpravu výhybek PECO, jedná se u nich o snížení nebezpečí zkratu mezi jazyky výhybky a sousedící kolejnicí prostřednictvím nákolků (jazyky jsou totiž spojeny se srdcovkou). Jediným rozdílem z ohledu možnosti reakce na zkrat je, že u zdrojů analogového napájení není rychlá pojistka jako u většiny DCC centrál, takže se krátký zkrat neprojeví. Ani u DCC provozu ale nemusí jít vždy o nutnost restartu centrály, například prvek Digitrax PM42 umožní v případě zkratu přerušit napájení, které se ale po odstranění zkratu obnoví automaticky. Na domácím kolejišti to používám, je příjemnější když například po říznutí výhybky stačí ji přestavit do správné polohy a vlak automaticky pokračuje v jízdě.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 10 led, 2024 1:13 pm
od PetrN
Děkuji za odpovědi, přeji hezký den.