Stránka 2 z 14

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 28 črc, 2010 12:40 pm
od Dan Buchtela
Jestli Ti můžu poradit, pikáckých kolejí se co nejdříve zbav a přeji na Peco 55.
A pokud se nemůžeš rozhodnout mezi moduly a kolejištěm, což se přijet třeba podívat na N-kové setkání modulovky do Blanska na konci října? Viz. http://www.zababov.cz/index.php?id=538

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 28 črc, 2010 1:26 pm
od milan ferdián
Mohu jen potvrdit ,co Dan doporučuje ,PECO/CODE55 :wink:

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 28 črc, 2010 3:46 pm
od Pitrs69
na kolejivo peco sem koukal a velice se mi libi :) ale je mi fakt lito tech pikackejch koleji, protoze je jich hafec a i vyhybky a tak, tak ze bych je pouzil treba pro odstavna nadrazi ktera nebudou videt aspon... jinak jeste co rikate na podlozi pod koleje ktere se prodova v roli je to k necemu dobry??

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 28 črc, 2010 9:20 pm
od Dan Buchtela
To je radši střel na Aukru, pokud jsou v dobrém stavu. Zejména na výhybky se podle mých zkušeností kupci stále najdou...

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: sob 31 črc, 2010 6:01 am
od IgiD
Ahoj,
jestli Ti mohu poradit, tak před 10 lety jsem řešil stejnou otázku. Měl jsem hromadu kolejiva Piko - také mě to bylo líto se toho zbavit. Začal jsem se stavbou kolejiště v Piku, položil jsem první nádraží - přišel kámoš a povídá ty to kolejiště stavíš na rok? Jestli jej máš na díl, tak proč nejdeš do profilu - tenkrát ale bylo kolejivo Peco Code 80 každý říkal jak je to ohromné, Code 55 tenkrát teprve začínalo. Tak jsem koupil 10 prutů flexi , že tedy tratě propojím s pikem a nádraží nechám tak vytvořil jsem si propojovací koleje . nakonec mě to nedalo a předělal jsem i koleje v nádraží, a pak jsem dokonce experimentoval s piko výhybkami - oddělal jsem plech a profil jsem tam nalepil. funkčnost byla dobrá jen na diesel - pára tam neprojela. Nakonec jsem to oddělal vše a koupil Peco Code 80 . Piko jsem prodal a mohu říct, že za těch 10 let kolejivo Peco bez jediné stopy rzi . Nechal jsem si pár kolejí Piko a ty tedy jsou již zarezlé. Teď kdybych se rozhodoval jdu jednoznačně do Peca Code 55 a dnes už jsou ceny podstatně jiné než před 10 lety a sortiment je obrovský. V případě, že bys kombinoval Piko a Peco. Piko dej vždy na viditelná místa. Jak začnou reznout a nepropouštět proud , tak v nedostupných místech je nikdy nevyčistíš a dojezdils
Ahoj Igor

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
od Doja
Také doporučuji se toho zbavit. Já to udělal v H0. Také jsem měl stovky kolejiva, desítky výhybek. Bylo mě to také líto, ale stačí si koupit nové kolejivo a porovnat ho se starým a sám uznáš že staré není ono. Staré dáš to na aukro a někdo vyřeší Tvé dilema:-).

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: ned 01 srp, 2010 6:21 pm
od Pitrs69
tak jsem se byl podivat v prodejne na kolejivo od Peca na zivo a musim rict ze je to parada a ten code 55 odproti code 80 je hezkej rozdil, mensi prazce a kolejnice :) takze mam asi jasno :) jenom se jeste zeptam, jestli nekdo nemate planky kolejist na Nko nebo jak to presne propocitat, kdyz mam plany na HO?? :D Diky

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pon 02 srp, 2010 5:59 pm
od Jarda H.
Pitrs69 píše: ...... jestli nekdo nemate planky kolejist na Nko nebo jak to presne propocitat, kdyz mam plany na HO?? :D Diky


a) přepočet z H0 na měřítko N - orientačně by mělo stačit vynásobit délku (pak šířku) panelu v H0 koeficientem 0,54 - pokud neudělali soudruzi v Německu chybu - a měl bys mít prostor na N :?: Bral bych to však jen jako orientaci, nikdy jsem nezkoumal závislost geometrie kolejiva (R oblouků) mezi měřítky, zda opravdu ty přepočty mezi měřítky sedí !!

b) plánky pro N - všechyn plánky kolejišť, co vyšly v obou přílohách ŽM mají uvedeny rozměry pro H0 / TT / N. Než padne otázka, kde je najít :wink: mrkni na sekci Modelové kolejiště, dotaz uživatele mardzo (jeden z posledních navrchu) a tam na první stránce jsem dával odkaz, kde je stáhnout. Je tam i publikace od PIKO - kolejiště N, a i když ty plánky jsou poplatné době vzniku, dá se tam něco okoukat.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: úte 03 srp, 2010 7:56 am
od Pitrs69
diky moc ted musim hlavne premyslet jaky to kolejiste bude :) mam aspon o cem premyslet :)

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: sob 05 bře, 2011 3:12 pm
od pekl024
Možná hloupý dotaz, dá se z voleje říct kolik se ušetří cca místa přechodem z TT na N. Jen úvaha o stavbě kolejiště místo TT v N.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: sob 05 bře, 2011 5:30 pm
od fulda
Mno to se dá číci docela přesně
TT=1:120
N=1:160
takže N je v poměru 120:160 (=3:4) menší, takže ušetříš 25% prostoru.
Ale ono záleží také jaké se rozhodneš používat kolejivo, podle toho dostaneš minimální poloměry zatáček a tak.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pon 07 bře, 2011 11:52 am
od Myšpulín
fulda píše:Mno to se dá číci docela přesně
TT=1:120
N=1:160
takže N je v poměru 120:160 (=3:4) menší, takže ušetříš 25% prostoru.
Ale ono záleží také jaké se rozhodneš používat kolejivo, podle toho dostaneš minimální poloměry zatáček a tak.

No s tím trochu nesouhlasím. Na jednom rozměru se vejdeš na 0,75 původní velikosti, v kolmém rozměru taktéž, takže na ploše to činí 0,75 x 0,75 = 0,56 tedy na stejnou plochu postavíš teoreticky téměř dvakrát víc. U prostoru, tedy po přidání třetího rozměru to činí 0,42, ale toto vyjádřovat nemá smysl.

Jinak s poslední větou víc než souhlasím.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 05 kvě, 2011 6:09 pm
od Lubomír Dudek
Ahoj všem
Tak já také jsem se nechal zlákat k této krásné velikosti
I já bych se chtěl zeptat na kolejivo.
Jelikož jsem asi definitivně rozpoznal své schopnosti hlavně co se elektrických zapojení týče,zabalil jsem stavbu svého kolejiště v TT a jelikož jsem koupil minikolejiště v N a bezmezně jsem se zamiloval,rozhodl jsem se pro stavbu opravdu jednoduchého kolejiště v této velikosti.
Mám ovšem veliké nároky na funkčnost,tak bych se zeptal,jaké kolejivo bych měl zvolit.Peco 55 se mi velice líbí,ale nebudu muset výhybky ještě nějak upravovat,aby přes ně projížděly i velmi krátká trakční vozidla.Viděl jsem pár nekvalitních obrázků výhybek a zjistil jsem,že jazyky jsou většinou dělené,neni tady co do dlouhodobé výdrže taky trochu problém s vodivostí,nebo prostě laicky ke každému kousku kolejnice bude muset vést vodič???Utáhnou to potom přestavníky?Budou přestavníky ovládat i napětí v srdcovce,nebo budu muset použít relátka??
Plánuju jen kolejiště všehovšudy o sedmi výhybkách a nerad bych se do toho složitě zamotával.Přemýšlel jsem i na fleischmann s podložim,ale tady mi to přijde jak vyloženě nemodelové,tak i z dlouhodobého hlediska nespolehlivé.Na kolejišti co mám je použito roco a s elektrikou si tam moc nikdo hlavu nelámal a krátká vozidla tam prostě po čase přes výhybky nejezdí a když,tak nespolehlivě,toho bych se chtěl za každou cenu vyvarovat.
Pokud by mi někdo poradil,nebo nasměroval,tak budu vděčnej
nemám skype,tak pokud by si třeba na mě někdo udělal čas může mi napsat na 604 644 394 a já mu zavolám.Mluveným slovem to jde nakonec líp :wink:
Mějte se fajn a N scale zdar

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 05 kvě, 2011 8:26 pm
od fulda
Podle mojeho osobního názoru jsou fleismann vyhybky s podložím hodně dobře mechanicky propracované, ale máš pravdu, že jsou velice málo modelové.
Zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by si stěžoval na kvalitu provedení peco vyhybek. Na peco si většinou stěžuje Milan Ferdián, že mají špatnou dokumentaci k poloměrům a rozměrům, ale to je jinej boj.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 06 kvě, 2011 7:57 am
od milan ferdián
fulda píše: Na peco si většinou stěžuje Milan Ferdián, že mají špatnou dokumentaci k poloměrům a rozměrům, ale to je jinej boj.


Výhybky PECO styk na styk,je u nás dost diskubatibilní.Aby jsme dosáhli rozteče souběžných os kolejí ,to je u nás 30mm,musíme vkládat krátké přímé koleje mezi výbkami.