Stránka 8 z 14

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 pro, 2016 7:51 pm
od Franky
Mrkni sem, je to teda KATO, ma i R150 kdyz R140 nevyhovuje jak pise Fulda

http://jnrmodels.com.au/2013/09/20/road ... ale-trams/

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 pro, 2016 9:00 pm
od hank
Franky: Děkuji. KATO 11-103 je dvounápravový pojezd o rozvoru 28 mm. Ta souprava s párou ve tvém odkazu má hnaný střední dvounápravový vůz a na youtube je tady
https://www.youtube.com/watch?v=CVVKT1lr07w
video, kde těch 117 mm projíždí normálně, takže by to mohlo fungovat. A tady
http://www.ngaugeforum.co.uk/SMFN/index ... pic=3390.0
na britském fóru někdo dokonce tvrdí, že mu to jezdí i na r=103 mm. Akorát že nikde nemůžu najít rozvor toho hnacího vozu, ale "baj woko" to vypadá, že by to mohlo být blízko tomu mému pojezdu.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: ned 04 pro, 2016 1:59 pm
od hank
Franky píše:Mrkni sem, je to teda KATO, ma i R150 kdyz R140 nevyhovuje jak pise Fulda
http://jnrmodels.com.au/2013/09/20/road ... ale-trams/


Děkuji ještě jednou za cennou informaci. Po delším pátrání na asijských a australských webech mám potvrzeno, že v té soupravě skutečně je hnací vůz postavený na pojezdu KATO 11-104. (Rozměrově totéž jako 11-103, liší se plošinami na konci vozu.) Takže pojezd by měl projíždět i oblouk r=103 mm. (S výhybkami této tramvajové geometrie to bude zřejmě složitější, to teď neřeším.) I když samozřejmě tyto vražedné poloměry jsou přednostně určeny pro tramvajové podvozkové pojezdy Tomytec, včetně dvoučlánkových se středním Jakobsovým podvozkem a tříčlánkových se zavěšeným středním dílem à la Astra. Těch pojezdů je u Tomytecu výběr asi ze 7 druhů, jeden z nich má dokonce nastavitelnou vzdálenost otočných bodů, ale to jsem zatím pořádně neštudoval. Nicméně i ty pojezdy Tomytec a KATO, kterým výrobci negarantují průjezdnost obloukem o r=103 mm, prý zaručeně projedou r=140 mm, a to nejspíš včetně výhybek s tímto poloměrem odbočení.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 29 pro, 2016 5:58 pm
od hank
Přátelé, do jakého nejmenšího poměru se dá ohnout flexa Fleischmann FL 9106 s podložím? Je to tahle:
https://www.masinky.cz/produkt/5399-N-F ... /index.htm

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pon 13 bře, 2017 1:47 pm
od klaun-k1
Dobrý den, je někde možnost koupit na čes. e -shopech náhradní díly k vyhýbkám fleischmann (bez podloží). Jedná se mi o táhla vyhýbek. Děkuji za jakoukoliv informaci.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 7:15 pm
od Ove
Dotaz na ty, kdo použili na kolejišti flexi koleje od FL s podložím (9106):
- jakým způsobem napájíte jednotlivé koleje (úseky)? Jde mi o způsob přivedení napětí na kolej, čili jestli jste letovali odspodu a v jakém místě, anebo jste použili výhradně přípojné napájecí svorky (vzhledem k počtu úseků finančně náročnější řešení)
- po jaké vzdálenosti jste upevňovali kolej k podloží, aby se nevracela (zejména v případě eSíček)?
Či jiné dobré rady a zkušenosti s pokládkou flexi kolejí s podložím?

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 7:56 pm
od fulda
Ove píše:- jakým způsobem napájíte jednotlivé koleje (úseky)?
Drát připájený z boku z venku, dírka do podloží. chce to dost praxe, podloží se při ohřívání dokáže kroutit a ničit.
Ove píše:- po jaké vzdálenosti jste upevňovali kolej k podloží, aby se nevracela (zejména v případě eSíček)?
Tomuhle asi nerozumím. Já napřed tvaruji a když kolej drží tvar, tak jí celoplošně lípnu na podloží.
Ove píše:Či jiné dobré rady a zkušenosti s pokládkou flexi kolejí s podložím?
Chce to trochu zkoušet. Jo a před pokládkou podloží zespoda přejedu smirkem, aby na něm nebyly otřepy.

Ale nepovažuji se za pravého a jediného odporníka. Prostě to tak dělám.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 7:50 am
od Ove
fulda - upevňováním myslím šroubování k překližce... koleje FL se vzhledem k podloží mají tendenci se vracet, ale zřejmě to nebude nic problematického, problém u mne vznikl když jsem vzal tři staré koleje sundané z původního panelu a použil je k nasimulování oblouků při plánování kolejiště. A jak jsem je dokola ohýbal tam a zase zpátky, tak se jim to přestalo líbit a vracely se mi zpět... proto ten "hloupý" dotaz. Díky

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 11:46 am
od fulda
a-ha, já nešroubuji, já lepím.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 1:21 pm
od Ove
Lepil jsem předchozí kolejivo kusové, u flexi si myslím, že šroubek bude jistější... Apropos, čím lepíš?

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 1:42 pm
od fulda
herkulesem

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 1:54 pm
od Ove
fakt? PECO bych chápal, tam se zalejou pražce, ale FL od FL???

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: pát 02 lis, 2018 2:07 pm
od Trixt
Ove: To bude tím, že pokud někdo používá flexi kolejivo, tak ho předem natvaruje tak, že v dané poloze drží samo. Pak se lepí stejně jako kusové a šroubky jsou zbytečné.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2018 6:09 pm
od ateen
Ahoj všem,

mám na Vás dotaz ohledně výhybek N PECO Code 55. Jaké použít výhybky při stavbě nádraží na lokální trati?
Budu stavět moduly podle norem. Jde mě o délku výhybek. Na webu Zababova, v doporučených vlastnostech
modulu, jsou uvedeny všechny. Nevím, jestli výhybky kombinovat nebo použít pouze jeden rozměr pro jednu
stanici. Všem předem díky za radu a odpověď.

Re: kolejivo N

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2019 10:22 am
od Stanin
ateen píše:Ahoj všem,

mám na Vás dotaz ohledně výhybek N PECO Code 55. Jaké použít výhybky při stavbě nádraží na lokální trati?
Budu stavět moduly podle norem. Jde mě o délku výhybek. Na webu Zababova, v doporučených vlastnostech
modulu, jsou uvedeny všechny. Nevím, jestli výhybky kombinovat nebo použít pouze jeden rozměr pro jednu
stanici. Všem předem díky za radu a odpověď.

Něco podobného se řešilo v tématu Čachnov, např. zde viewtopic.php?f=42&t=9048&p=175111&hilit=Čachnov#p166390