kolejivo N

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: kolejivo N

Příspěvekod Jirkátor » úte 11 črc, 2023 12:13 pm

Uznávám, že to kolejivo vypadá už hodně modelově, ale všechno mívá své ale. Jak píše Honza, ne se vším se po to dá jezdit. Já použil kolejivo Fleischmann a jsem si sice vědom faktu, že je to už relativně vysoký profil, ale zase je sjízdné pro vše, co mám doma. Proste jsem vyměnil modelovost za funkčnost. PECO55 bude myslím použitelnější než tohle, ale zase je třeba zohlednit délku výhybek, která je v porovnání s Fleischmannem znatelně větší. Všechno je to o prioritách jednotlivce.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: kolejivo N

Příspěvekod vojtas » úte 11 črc, 2023 6:46 pm

Vypadá to krásně, tohle už jsou kolejnice skoro pro TT :mrgreen: Já jsem si nechal vyrobit nějaké výhybky v TT s CODE 55 a vlastně mi i to přijde trochu jako zábradlí, jsou to vlastně R65 a já bych radši A, maximálně S49 :D
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: kolejivo N

Příspěvekod Stanin » pát 01 zář, 2023 8:18 am

milan ferdián píše:Jak už jsem se zmínil v tématu "Moduly" všeobecně, německý kolega Remo Suriami se pustil do úprav výhybkových jazyků na výhybkách PECO/STREAMLINE/LARGE/CODE055/10°. Důvodem úprav, můj tip, je instalace zcela nových výhybek při stavbě nové odbočné stanici RheiNfort-Kapelle, které jsem popsal, EWR 190 1:7,5 - EWR 300 1:9 - IBWL 300 1:9 a další. Snímky snad netřeba popisovat. Zdroj: Remo Suriami/RheiNfort-Kapalle.
-m-

Ví se, co použil na jazyky za kolejnice (výrobce)? Peco má dvojitou patu, tak je bez úpravy nepoužitelné. Leda by se ta spodní pata odřízla.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: kolejivo N

Příspěvekod PetrN » pon 11 pro, 2023 9:40 am

Dobrý den,
nemá někdo zkušenost s obloukovými výhybkami Minitrix s poloměrem R3/R4 a s vodivou srdcovkou, katalogové číslo 14947 a 14948? Jedná se mi o to, jak se chovají v digitálním provozu.
Pro mne jsou zajímavé tím, že mají větší poloměr a jsou kompatibilní s kolejivem Fleischmann bez podloží, které používám.
Výhybky měly dříve katalogové číslo 14981 a 14983, nevím, proč mají nyní jiné označení. Není možné, že výrobce výhybky nějak vylepšil, např. aby byly "DCC friendly"?
PetrN
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 18 led, 2021 11:48 am

Re: kolejivo N

Příspěvekod Jirkátor » pon 11 pro, 2023 4:21 pm

Nějak nechápu, proč by neměly být DCC přátelské. Já mám v kolejišti 4 obloukové výhybky s vodivou srdcovkou, sice o menším poloměru než ty, na které se ptáš, ale fungují normálně. Pokud vedou proud, pak jim bude jedno, zda je střídavý, či stejnosměrný. V pricipu by to mělo být stejné - elektřině je jedno, zda jde rovně, nebo zatáčí. Rád si ale nechám rozšířit obzory.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: kolejivo N

Příspěvekod PetrN » úte 12 pro, 2023 5:34 am

Já s digitálem začínám, takže obzory zkušenějším asi moc nerozšířím. V obchodě jsem poslouchal jiného zákazníka, jak říká, že mu to při přejezdu delšího soukolí přes výhybku s vodivou srdcovkou hodí zkrat a následně musí restartovat centrálu. Dále jsem četl článek na webu mojeTT s názvem: "znáte DCC-friendly výhybky ? Já už (bohužel) ano". Dále jsem četl asi dva články o úpravách výhybek Peco tak, aby nedocházelo ke zkratu. Tak jsem se chtěl zeptat, zdali mne s obloukovými výhybkami s vodivou srdcovkou zn. Minitrix nečekají nějaké problémy vedoucí k nutnosti úprav, o kterých se píše v uvedených článcích. Anebo, zda budou v pohodě.
PetrN
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 18 led, 2021 11:48 am

Re: kolejivo N

Příspěvekod Jirkátor » čtv 14 pro, 2023 5:22 pm

Ale to není problém jen u DCC, to se bude dít i u analogu, jen ten na to nebude tak citlivý.
Koukni tady na konec příspěvku viewtopic.php?f=1&t=12586&start=180#p297380
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: kolejivo N

Příspěvekod HonzaM » čtv 14 pro, 2023 10:18 pm

PetrN píše:V obchodě jsem poslouchal jiného zákazníka, jak říká, že mu to při přejezdu delšího soukolí přes výhybku s vodivou srdcovkou hodí zkrat a následně musí restartovat centrálu. Dále jsem četl článek na webu mojeTT s názvem: "znáte DCC-friendly výhybky ? Já už (bohužel) ano". Dále jsem četl asi dva články o úpravách výhybek Peco tak, aby nedocházelo ke zkratu. Tak jsem se chtěl zeptat, zdali mne s obloukovými výhybkami s vodivou srdcovkou zn. Minitrix nečekají nějaké problémy vedoucí k nutnosti úprav, o kterých se píše v uvedených článcích. Anebo, zda budou v pohodě.

U výhybek s vodivou srdcovkou je vždy nutné zajistit přepínání napájení této srdcovky v souladu s polohou jazyků. Pokud jde o úpravu výhybek PECO, jedná se u nich o snížení nebezpečí zkratu mezi jazyky výhybky a sousedící kolejnicí prostřednictvím nákolků (jazyky jsou totiž spojeny se srdcovkou). Jediným rozdílem z ohledu možnosti reakce na zkrat je, že u zdrojů analogového napájení není rychlá pojistka jako u většiny DCC centrál, takže se krátký zkrat neprojeví. Ani u DCC provozu ale nemusí jít vždy o nutnost restartu centrály, například prvek Digitrax PM42 umožní v případě zkratu přerušit napájení, které se ale po odstranění zkratu obnoví automaticky. Na domácím kolejišti to používám, je příjemnější když například po říznutí výhybky stačí ji přestavit do správné polohy a vlak automaticky pokračuje v jízdě.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: kolejivo N

Příspěvekod PetrN » stř 10 led, 2024 1:13 pm

Děkuji za odpovědi, přeji hezký den.
PetrN
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 18 led, 2021 11:48 am

Předchozí

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků