Průjezd oblouky extrémních poloměrů v eNku
Napsal: sob 28 led, 2023 1:27 pm
Některým z vás je o mně známo, že lavíruju mezi velikostmi TT a N. Podobně jako v TT jsem se tedy rozhodl vyzkoušet, která eNková hnací vozidla zvládnou oblouk o poloměru 135 mm. Použil jsem flexikolejivo PECO code 55. Snad následující řádky v něčem pomohou především plánovačům a stavitelům minikolejišť v této nejlepší velikosti (zdravím do Havířova... ).
Z hnacích vozidel ČSD/ČD/ČD Cargo si s obloukem poradily motoráky M 131.1 (Heráček) a 810 (TH-model). Z lokomotiv MTB neprojede ani bangle ani velký hektor, naopak mile překvapil brejlák, který si s ním poradil zcela bez problémů. M 262.0 od Heráčka si s tím pochopitelně neporadí, ale ono ani není o co stát, protože v takovém oblouku vypadá dlouhý motor příšerně.
Parních lokomotiv mám omezený repertoár, vesměs to jsou tendrovky hlavních německých výrobců, především Fleischmann, Arnold a Trix. Všechny krátké trojspřežky bez běhounů projely v pohodě, dtto platí pro čtyřspřežky bez běhounů, včetně mé nejoblíbenější BR 92.5-10 ex T13 (aka ČSD 415.0) od Fleischmanna. 5nápravová BR 94 (aka ČSD 537.05) už neprojede. Vykolejují se tendrovky s běhouny - 1'C BR 91.3-18 (ČSD 335.1) i BR 74.4-13, ale jen při jízdě běhounem (komínem) napřed, uhlím napřed jedou spolehlivě. Zřejmě by ty běhouny potřebovaly trochu přitížit - spřažené nápravy nevykolejují. A kupodivu projela i BR 64 aka ČSD 365.4 od Fleischmanna o uspořádání 1'C 1'. Bohužel zatím (?) nemám žádnou lok. 1'D 1'. Lokomotivy s přívěsným tendrem ve svých podmínkách neuplatním, tak mě třeba někdo doplní a poreferuje o nich.
Příležitostně snad vyzkouším i nějaké vozy, tak to sem potom dám.
Z hnacích vozidel ČSD/ČD/ČD Cargo si s obloukem poradily motoráky M 131.1 (Heráček) a 810 (TH-model). Z lokomotiv MTB neprojede ani bangle ani velký hektor, naopak mile překvapil brejlák, který si s ním poradil zcela bez problémů. M 262.0 od Heráčka si s tím pochopitelně neporadí, ale ono ani není o co stát, protože v takovém oblouku vypadá dlouhý motor příšerně.
Parních lokomotiv mám omezený repertoár, vesměs to jsou tendrovky hlavních německých výrobců, především Fleischmann, Arnold a Trix. Všechny krátké trojspřežky bez běhounů projely v pohodě, dtto platí pro čtyřspřežky bez běhounů, včetně mé nejoblíbenější BR 92.5-10 ex T13 (aka ČSD 415.0) od Fleischmanna. 5nápravová BR 94 (aka ČSD 537.05) už neprojede. Vykolejují se tendrovky s běhouny - 1'C BR 91.3-18 (ČSD 335.1) i BR 74.4-13, ale jen při jízdě běhounem (komínem) napřed, uhlím napřed jedou spolehlivě. Zřejmě by ty běhouny potřebovaly trochu přitížit - spřažené nápravy nevykolejují. A kupodivu projela i BR 64 aka ČSD 365.4 od Fleischmanna o uspořádání 1'C 1'. Bohužel zatím (?) nemám žádnou lok. 1'D 1'. Lokomotivy s přívěsným tendrem ve svých podmínkách neuplatním, tak mě třeba někdo doplní a poreferuje o nich.
Příležitostně snad vyzkouším i nějaké vozy, tak to sem potom dám.