Stránka 3 z 5

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: sob 25 úno, 2023 1:49 pm
od vojtas
Na obrázku je skoro s jistotou parní vůz DT01.7

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: sob 25 úno, 2023 3:05 pm
od hank
vojtas píše:Na obrázku je skoro s jistotou parní vůz DT01.7


DT 01 aka M 273.1 SŽ/ČSD. 6 ks jich zakoupily v r. 1940 SŽ (= železnice tehdejšího Slovenského štátu) a umístily je do výtopny Zvolen s určením pro provoz lehkých rychlíků - např. prý jezdily z Bratislavy přes Zvolen do Margecan. (Tzn., že jde o vhodné vozidlo pro provoz na telgártské smyčce koncem II. a začátkem III. epochy.) Měly zavazadlový oddíl, takže v soupravách nebyly nutné služební vozy, a běžné soupravy pro ně byly 2 - 3 vozy lehké stavby Calm. Na rovině utáhly max. rychlostí cca 100 t, což zhruba odpovídá těm třem přívěšákům, stejnou zátěž na stoupání 15‰ zvládaly rychlostí 55 - 60 km/h. Vyřazeny byly do r. 1954, ale kolik toho najezdily po r. 1945, to mi není známo - nejspíš už moc ne.

Stroj DT 01.7 se v Rakousku dochoval jako muzejní. Ještě nedávno byl provozuschopný, dnešní stav neznám.

Edit: Ty slovenské stroje byly přece jen vzhledově odlišné. Ale to by pro bastlíře neměl být až takový problém. A prý měly zelený nátěr. Viz třeba zde: http://www.kzmhk.eu/Zplok/zahrplok.htm

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pát 03 bře, 2023 9:08 am
od Dan Buchtela
Tak zdá se, ze Kres konečně vyjíždí s dlouho slibovanou a odkládanou jednotkou VT137 Štětín (u ČSD jako M262.101). Budu si objednávat. Přidá se někdo?

Popis od Traimaniaka:
Motorové vozy 137 326–331 a/b a 367-376 a/b byly původně vyvinuty pro regionální provoz na rychlíkových spojích po neelektrifikovaných tratích Říšských drah jako konstrukční řada Stettin. Tři z vozů byly po druhé světové válce převzaty k DB jako řada VT 45.5 (později 645), k jejich vyřazení došlo v roce 1969. Exempláře, které se dostaly do východního Německa k DR, se v polovině 60. let po demontáži pohonu používaly jako dvojité přívěsné vozy. Z těchto vozidel se dochoval bývalý vůz VB 147 551 a/b u železničního klubu Aschersleben. Stroj VT 137 372 byl několik let ve stavu ČSD jako M 262.101. Následně byl však navrácen do Německa a v roce 1951 rozebrán.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pát 03 bře, 2023 11:42 am
od Jirkátor
Bych i objednal, ale jsou k tomu sehnatelnéi obtisky k přeznačení? Už 2 roky je marně sháním na M140.3, tak abych nedopadl stejně.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pát 03 bře, 2023 11:51 am
od Dan Buchtela
Jirkátor píše:Bych i objednal, ale jsou k tomu sehnatelnéi obtisky k přeznačení? Už 2 roky je marně sháním na M140.3, tak abych nedopadl stejně.
Budeme prosit Martina Palaščáka, tak snad to dopadne.

Edit 3.3.2023 ve 14:18: Martinem Palaščákem obtisky předběžně přislíbeny.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pát 03 bře, 2023 2:45 pm
od Jirkátor
Dan Buchtela píše:
Jirkátor píše:Bych i objednal, ale jsou k tomu sehnatelnéi obtisky k přeznačení? Už 2 roky je marně sháním na M140.3, tak abych nedopadl stejně.
Budeme prosit Martina Palaščáka, tak snad to dopadne.

Edit 3.3.2023 ve 14:18: Martinem Palaščákem obtisky předběžně přislíbeny.

Taky jedny. Prosím, prosím.

Offtopic: na Manku v eNku by nevytisknul? :cry:

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pát 03 bře, 2023 7:17 pm
od Dusan
Dan Buchtela píše:Tak zdá se, ze Kres konečně vyjíždí s dlouho slibovanou a odkládanou jednotkou VT137 Štětín (u ČSD jako M262.101). Budu si objednávat. Přidá se někdo?

Přemýšlím, přemýšlím ale asi to bude řacha, co ? Polomáčená by se mi líbila

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pát 03 bře, 2023 8:16 pm
od hank
Dusan píše:Přemýšlím, přemýšlím ale asi to bude řacha, co?


https://www.itvlaky.cz/n-motorove-vozy/ ... 2teilig-2/
V říši 371 - 416 éček (bez dopravy).

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pát 03 bře, 2023 8:51 pm
od Jirkátor
To je kolem desítky za DCC. By se dalo...

Re: Novinky 2023

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2023 9:05 pm
od Dan Buchtela
Jirkátor píše:U těch Polských je: 6 čtyřnápravových silážních vozů typu Uacs 408S pro firmu CEMET, používaných na polských státních drahách, v současném nátěru. Vozy vypadají jako v roce 2022.
Zdá se, že si uvědomují, že jde o něco jiného.

Ano, dnes jsem měl v Mannheimu rozhovor s představitelem firmy Märklin/Trix, který mi potvrdil, že jsou si rozdílů vědomi a že budou různé formy pro ČSD a PKP. Bohužel podvozky Y25 zůstávají.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: ned 12 bře, 2023 9:11 pm
od Dan Buchtela
Sice to není Novinka 2023, ale nechci zakládat nové vlákno. Jak asi víte, firma Piko vyrábí model jednotky Stadler GTW 2/6 v mnoha barevných variantách. Dnes jsem na stánku Piko v Mannheimu dostal informaci, že na roky 2024/25 připravují v N-ku verzi ČD Najbrt, která je provozována v Olomouckém kraji.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pon 13 bře, 2023 9:14 am
od HonzaM
Dan Buchtela píše:Sice to není Novinka 2023, ale nechci zakládat nové vlákno. Jak asi víte, firma Piko vyrábí model jednotky Stadler GTW 2/6 v mnoha barevných variantách. Dnes jsem na stánku Piko v Mannheimu dostal informaci, že na roky 2024/25 připravují v N-ku verzi ČD Najbrt, která je provozována v Olomouckém kraji.

Mám ho v provedení Arriva. Jezdí výborně, výhodou pro spolehlivou jízdu jsou motorové podvozky v obou koncových vozech. Díky tomu vyjede i větší stoupání a nevadí mu ani rádius o něco menší než R1. Škoda že ho nedělají i ve zvukovém provedení, jen v analogu a prostor pro dekodér v tom prostředním dílu je tak malý, že se tam vejdou jen některé “nezvukové” dekodéry.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pon 13 bře, 2023 1:13 pm
od Jirkátor
Oni ho nedělají v DCC? Tak to je velké zklamání. Není problém ho osadit dekodérem na drátcích (když už tedy v dnešní nějaký vůbec seženu), ale padá tím záruka.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pon 13 bře, 2023 6:02 pm
od HonzaM
Jirkátor píše:Oni ho nedělají v DCC? Tak to je velké zklamání. Není problém ho osadit dekodérem na drátcích (když už tedy v dnešní nějaký vůbec seženu), ale padá tím záruka.

Je tam konektor, takže stačí koupit dekodér a dát ho tam, ale jak jsem psal, nevejdou se tam ani všechny mající příslušný konektor. V současné době ho nelze koupit již digitalizovaný, o zvuku ani nemluvě. To je dnes neobvyklé.

Re: Novinky N 2023

PříspěvekNapsal: pon 13 bře, 2023 7:49 pm
od Jirkátor
Tak jestli má alespoň konektor, pak už je to mnohem zajímavější.
On ten zvuk je sice pěkný, ale když to má člověk poslouchat delší dobu a navíc na malém kolejišti, tak z toho za chvíli začne drnčet hlava.