Stránka 1 z 1
Nákladní vlaky do zahraničí

Napsal:
stř 02 úno, 2022 12:33 pm
od HonzaM
Je obvyklé že české nákladní vlaky vedou do sousedních států české lokomotivy s českými strojvůdci, nebo je to spíše výjimka a běžné je přepřahání v hraničních stanicích, U mezinárodních expresů je myslím spíše běžné že jsou vlaky vedeny jednou lokomotivou i přes hranice (třeba jako RailJet do Vídně).
Re: Nákladní vlaky do zahraničí

Napsal:
stř 02 úno, 2022 8:31 pm
od look23
Dříve se to přepřahalo a teď je tlak na to, aby to jelo co nejvíce bez přepřahu, proto se dělají lokomotivy jako Vectron a Traxx se třemi napájecími soustavami.
Teď je pro nákladní vlaky limit propustnost trati a tím spojená délka směny strojvedoucího.
Re: Nákladní vlaky do zahraničí

Napsal:
stř 02 úno, 2022 10:21 pm
od jirmicz
Ahoj, v dnešní době je to zcela běžné. Například přes Děčín. Už není žádný přepřah a mašinka pokračuje dál, pouze je střídání strojvedoucích takzvaná osa. Vozím Nex kde jede Vectron z Rotterdamu až do Lanžhota, pouze v Děčíně máme osu s německým kolegou a já to vezu přes republiku, kde je vzájemný přepřah vlak za vlak se Slovákem a zase jede Vectron až do Rotterdamu zpět. To samé je z Rakouska přes Břeclav. Kde klidně Taurus(Vectron) jede až že Slovinska až do Polska. Další Nex co jedou skoro přes půl Evropy je Metrans. Kde jede Traxx např. z Hamburku až na Slovensko.