Nákladní vlaky do zahraničí

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Nákladní vlaky do zahraničí

Příspěvekod HonzaM » stř 02 úno, 2022 12:33 pm

Je obvyklé že české nákladní vlaky vedou do sousedních států české lokomotivy s českými strojvůdci, nebo je to spíše výjimka a běžné je přepřahání v hraničních stanicích, U mezinárodních expresů je myslím spíše běžné že jsou vlaky vedeny jednou lokomotivou i přes hranice (třeba jako RailJet do Vídně).
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Nákladní vlaky do zahraničí

Příspěvekod look23 » stř 02 úno, 2022 8:31 pm

Dříve se to přepřahalo a teď je tlak na to, aby to jelo co nejvíce bez přepřahu, proto se dělají lokomotivy jako Vectron a Traxx se třemi napájecími soustavami.
Teď je pro nákladní vlaky limit propustnost trati a tím spojená délka směny strojvedoucího.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Nákladní vlaky do zahraničí

Příspěvekod jirmicz » stř 02 úno, 2022 10:21 pm

Ahoj, v dnešní době je to zcela běžné. Například přes Děčín. Už není žádný přepřah a mašinka pokračuje dál, pouze je střídání strojvedoucích takzvaná osa. Vozím Nex kde jede Vectron z Rotterdamu až do Lanžhota, pouze v Děčíně máme osu s německým kolegou a já to vezu přes republiku, kde je vzájemný přepřah vlak za vlak se Slovákem a zase jede Vectron až do Rotterdamu zpět. To samé je z Rakouska přes Břeclav. Kde klidně Taurus(Vectron) jede až že Slovinska až do Polska. Další Nex co jedou skoro přes půl Evropy je Metrans. Kde jede Traxx např. z Hamburku až na Slovensko.
jirmicz
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov


Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků