Stránka 1 z 3

Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: sob 08 led, 2022 2:37 pm
od mnet33
Firma MTB nás ide potešiť lokomotívou -

T458.1180 vo farebnom prevedení ČSD - 60. až 70. roky (o tú by som mal záujem):
MTB-CSD-T458-1180.jpg
MTB-CSD-T458-1180.jpg (25.04 KiB) Zobrazeno 5413 krát



a T458.1149 vo farebnom prevedení ČSD - 80. roky:
MTB-CSD-T458-1149.jpg
MTB-CSD-T458-1149.jpg (21.98 KiB) Zobrazeno 5413 krát




Mašinka je údajne tiež trošku známa aj pod označením ČME 2, keďže primárne bola určená pre Sovietsky zväz, no 220 kusov bolo daných k našim ČSD.

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: sob 08 led, 2022 2:44 pm
od mnet33
V ktorých rokoch sa vyrábala?

Popis k modelom je takýto:
"Předloha modelu byla vyráběna v ČKD Praha, v pěti částečně odlišných sériích v letech 1959-73, primárně určených pro export do SSSR, pod označením ČME2, cca 220ks dodáno pro ČSD. Model představuje loko čísel T458.1140 a vyšší (5. serie) s trojdílným oknem kabiny."

Keďže ja chcem mať len 60te roky, nerád by som tam mal lokomotívu z roku 1973, tak som si radšej trošku pozisťoval nejaké údaje. A vyzerá to byť pre mňa dobré. V knihe: Pod značkou ČKD - Bohumil Skála, Nadas 1990, sa píše toto:

"V letech 1964 a 1965 se vyrobily poslední dvě série ČME 2, a tím byla velkosériová výroba lokomotiv typu ČME 2 – T 458 uzavřena."

Vyrábali sa teda asi len do roku 1965 (tieto pre ČSD normálneho rozchodu).

Zrejme to tak bude. Konkrétne T458 s číslami 149 a 180 sa nedochovali, no na stránke zeleznicnipoklady.cz sa uvádza napr. k lokomotive č. 190 (teda ešte novšia, než náš model), že tiež bola vyrobená v roku 1965:
https://www.zeleznicnipoklady.cz/produk ... 721-190-7/


Takže pre mňa je všetko super, T458.1180 je mašina do 60tych rokov priam ideálna :)

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: sob 08 led, 2022 4:31 pm
od hank
mnet33: Tvoje úvaha je správná. Potvrzuji, že lok. T 458.1203 a 204 přišly do depa Veselí nad Moravou přímo z výroby v roce 1965.

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2022 6:12 pm
od czhunter
Všechny kusy T458.1180 byly staženy z prodeje z důvodů výrobní vady modelu (nevím přesně jaké, ale způsobuje kompletní nefunkčnost)

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: pát 11 úno, 2022 8:49 pm
od Jirkátor
czhunter píše:Všechny kusy T458.1180 byly staženy z prodeje z důvodů výrobní vady modelu (nevím přesně jaké, ale způsobuje kompletní nefunkčnost)

Tak než je stáhli, stihnul jsem si jednoho Hektora koupit a funguje v DCC bez výhrad. Zatím. MTB ale vždy dokáže překvapit.

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: ned 13 úno, 2022 5:06 am
od Ove
czhunter píše:Všechny kusy T458.1180 byly staženy z prodeje z důvodů výrobní vady modelu (nevím přesně jaké, ale způsobuje kompletní nefunkčnost)

Ke mně se dostalo info, že problém při výrobě ozubených kol a následně se nepřenášely otáčky z motoru na pojezdy. Prostě se nepovedlo vše uhlídat, to se stane i lepším firmám (např. mně u novédho RegioJetu od Arnolda upadávají dvoukolí na vagonu pro první třídu))

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 2:57 pm
od Peter
Zaujímavé, oficiálne sa ešte nepredáva, na stránkach MTB má označenie, že sa ešte len pripravuje. Ale ja som si toho Hektora i tak už objednal ( https://www.model-shop.sk ), práve toho vo farbách 60tych rokov T458.1180, no a o pár dní mi ho poslali.

Jazdí dobre a je krásny.

:)

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 3:37 pm
od Peter
Nepodarilo sa mi nájsť fotku tohto Hektora číslo 180, ale našiel som 181, tesne vedľa. A myslím, že je s modelom dostatočne v zhode.

T458.1181 - Valašské Meziříčí, roky 70te:
T458-1181 Valašské Meziříčí 70te.jpg

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 3:45 pm
od vvitty
Peter píše:Zaujímavé, oficiálne sa ešte nepredáva, na stránkach MTB má označenie, že sa ešte len pripravuje. Ale ja som si toho Hektora i tak už objednal ( https://www.model-shop.sk ), práve toho vo farbách 60tych rokov T458.1180, no a o pár dní mi ho poslali.

Jazdí dobre a je krásny.

:)


On tam nema oznaceni ze se pripravuje jeste. On ho tam ma uz zase... :D

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 3:46 pm
od vvitty
Mimochodem nekteri sikulove uz to zvladnuli i ozvucit...

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 4:30 pm
od Peter
A je trochu náročné nájsť fotky Veľkého Hektora zo 60tych rokov. Zdá sa, že na rozdiel od Bardotky, takmer nikto nefotil Veľkého Hektora. Nebol tak populárny ako prsatá Bardotka :)

Tak aspoň niečo, T458.1 - Ostrava Vítkovice, rok 1964:
T458-1, Ostrava-Vitkovice, rok 1964.jpg

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 11:17 am
od Peter
vvitty píše:Mimochodem nekteri sikulove uz to zvladnuli i ozvucit...


Nuž, ja chcem mať len tiché vláčiky. A skôr uvažujem do toho Hektora strčiť niekde olovo. Páč je slabý, chýba mu váha, bez bandáže toho veľa nepotiahne. Je výrazne slabší než Bardotka, keďže je i výrazne ľahší. Pričom v reále mal Hektor takmer rovnakú váhu ako Bardotka:

Bardotka: 75 t
Hektor: 74 t

Naše modely od MTB:

Bardotka: 105 g
Hektor: 65 g

A tento výrazný rozdiel je i výrazne cítiť, Bardotka je silná, dobre mi ťahá aj bez bandáže.

Ale zatiaľ sa mi zdá, že asi jediný voľný priestor pre olovo je u Hektora v kabíne. Predpokladám, že tam dali aj tí šikulovia to ozvučenie. No zapratať kabínu mi je ľúto, je pekné, keď je priehľadná ako v skutočnosti.

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 12:38 pm
od vvitty
par gramu navic lze ziskat nahrazenim zinkoveho zavazi olovenym.

V realu jsou ty hmotnosti dane konstrukcnimi prvky ktere jsou na Bardotce i Hektorovi dost podobne (stran hmotnosti), v modelu je treba dovazovat a na to proste u tohodle kusu neni misto.

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 12:59 pm
od Peter
Hmm, keby tak niekto tie olovené závažia vyrábal, čo by boli kópiou ako orginál od výrobcu, iba že olovené...

Re: Hektor (Velký) T458.1

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 1:17 pm
od hank
Peter píše:[A skôr uvažujem do toho Hektora strčiť niekde olovo. Páč je slabý, chýba mu váha, bez bandáže toho veľa nepotiahne. Je výrazne slabší než Bardotka, keďže je i výrazne ľahší. Pričom v reále mal Hektor takmer rovnakú váhu ako Bardotka:

Bardotka: 75 t
Hektor: 74 t

Naše modely od MTB:

Bardotka: 105 g
Hektor: 65 g

A tento výrazný rozdiel je i výrazne cítiť, Bardotka je silná, dobre mi ťahá aj bez bandáže.


Ale to ± odpovídá poměrům na skutečné dráze. Např. na trati Studenec - Velké Meziříčí s největším sklonem 21‰ měly v GVD 1987/88 lok. 751 (výkon dieselu 1103 kW) technickou normu hmotnosti pro nákladní vlaky do stoupání/s kopce 300/450 t, zatímco lok. 721 (552 kW) 150/200 t.