Nový člen do rodiny "N"kařů

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod Houmr » sob 16 srp, 2008 6:43 am

No I když dělám HO, tak po návštěvách kolegy co dělá eNko, tak můžu říct, že kdybych se měl rozhodovat mezi TT a eNkem, šel bych do eNka, nové mašiny a vagóny jsou naprosto super.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 17 srp, 2008 5:31 pm

Souhlas s Houmrem i Zdeňkem. Ta hsitorická anomálie je opravdu daná dřívejší RVHP a tím, že monopolní dodavatel pro východní blok Piko přestal N-ko v polovině osmdesátých let dělat a jiné tu nebylo k mání, zatímco na západě se mu věnuje řada špičkových firem.
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Pojezd pro kocoura

Příspěvekod fishbed » čtv 05 úno, 2009 7:33 pm

Ahoj, dá se opravdu použít pojezd SW 8 od Like na T466.2?
A s úpravou i na 478? Podobně jakou úpravy V100 v TT?
Díky za odpověď.
A ještě jednou - kde bych našel lept na N T478? U DK model je v N jen T666.2 a T444
fishbed
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 05 úno, 2009 7:27 pm

Příspěvekod IgiD » ned 08 úno, 2009 7:38 am

Ahoj,
pustil jsem se do stavby lokomotivy T466.2 od DK - model. S využitím lokomotivy SW8
Rozhodně, to není, tak jednoduché - jak někdo říká, ba naopak.
Po rozdělání lokomotivy jsem zjistil. Rám lokomotivy SW8 je udělán jako závaží a v něm uložen motor s otvory pro uložení náprav. Bohužel rám má tak 14mm a samotná T466.2 má prostor rámu pouze tak 8,5mm. Původně jsem měl za to, že oddělám kastli a dám na ní Kocoura. Tady jsem pochopil, že budu muset udělat nové uložení motorku, uchycení motorku - vlastně vytvořit pojezd. Dalším úskalím byl vůbec zapasování motorku do kastle. Motorek má zhruba 9,5mm - vznikl vůbec problém jak protáhnout motor přes rám. Kastle má vnitřní prostor 10mm - naštěstí. Jedině rozšířit rám - probroušení rámu. Jelikož lept je tenčí - musí se sním pracovat jak s papírem. Zde hrozí poškození - probroušení. Jediné co jsem využil, tak byl podvozek. Jsou zde sice hladká disková kolečka – nic moc, ale zase je výhoda, že nejsou spřáhla součástí podvozku. Je zde zajímavě řešeno spřáhlo. Model potom vypadá reálně Nakonec se vše podařilo a Kocour se rozjel.
Lept zamračené zatím nikdo nedělá. Jedině celou lokomotivu Jirka Heráček- lept , nebo TH-model odlitek.
Igor
IgiD
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 03 srp, 2008 11:53 am
Bydliště: Pňovice

Příspěvekod fishbed » ned 08 úno, 2009 2:40 pm

Ahoj, udělat nový rám - s tím jsem tak nějak počítal - ale rozvor sedí? (2400), ne? Motor je trochu problém. A jaký je tvůj názor - je to vhodný podvozek pro přestavbu nebo se od Litomyského najde i něco lepšího?
Koneckonců by nebyla nezajímavá i E499 - ale ta má větší rozvor (2600) - jestli existuje taková předloha
fishbed
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 05 úno, 2009 7:27 pm

Příspěvekod IgiD » ned 08 úno, 2009 3:19 pm

Ahoj,
vždy záleží, jak je člověk náročný. U SW8 mě zaujal ten podvozek bez spřáhel a uložení spřáhla v pluhu. Jak jsem psal, kolečka nic moc. Jinak se to dá posadit i na pojezd V 100, tak to chci také zkusit, ale tam jsou spřáhla součástí podvozku, tak uvidím, až ji seženu. Bohužel co jiného použít Ti osobně neporadím, vždy je nejlepší to vidět v reálu a potom se rozhodnout. A nebo se vykašlat na stavění, a jít si ji koupit sice zaplatíš něco navíc, ale ušetří to hromadu času. Také pozor jaké máš doma kolejiště - oblouky, aby místo ježdění neležela v krabičce
Ahoj
Igor
Igor
IgiD
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 03 srp, 2008 11:53 am
Bydliště: Pňovice

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 08 úno, 2009 3:33 pm

fishbed píše:Ahoj, udělat nový rám - s tím jsem tak nějak počítal - ale rozvor sedí? (2400), ne? Motor je trochu problém. A jaký je tvůj názor - je to vhodný podvozek pro přestavbu nebo se od Litomyského najde i něco lepšího?
Koneckonců by nebyla nezajímavá i E499 - ale ta má větší rozvor (2600) - jestli existuje taková předloha


Sedí - 8 stop (foot) je 2438,4 mm v N je to cca 0,15 mm rozdíl ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod fishbed » pon 09 úno, 2009 5:39 am

Hladká disková kolečka - to je míněno bez bandáže?

Lokomotivy od Life Like mě docela lákají cenou - ale obecně, jaké podvozky na lokomotivy se dají v N použít na přestavbu ČSD?

Nemáte někdo odkaz na plány amerických lokomotiv - existuje nějaká s rozvorem přibližujícímu se 2600 jako u E499?
fishbed
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 05 úno, 2009 7:27 pm

to Igid

Příspěvekod modeln » pon 09 úno, 2009 9:54 pm

Ahojte,dole som si vsimol ze niekto spomenul lept zamracenej,takze viem ze sa vyraba u nas na slovensku,uz som mal postavenu jednu zamracenu z neho,a dalsi lept mam na ceste.No vyrobca si nezela publicitu,pretoze si vyraba masinky len pre seba-z radostiz dobre urobenej prace,ale ak ma niekto zaujem,mozem ho oslovit ci by nebol ochotny ich zopar vyleptat.No necakajte ze to bude raz-dva,ja som cakal na prvy lept skoro 4 mesiace :D ,ale nakoniec som sa dockal,ak bude zaujem mozem poslat nejake fotecky.Cena pred 2 rokmi bola rovnaka jak,cena leptov od DK-model
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Příspěvekod fishbed » čtv 05 bře, 2009 8:57 am

Ahoj, no pokud by zase někdy dělal lept T478.1, tak bych se přihlásil:)
Nemusí to být hned - stačí v horizontu třeba půl roku.
díky
pn
fishbed
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 05 úno, 2009 7:27 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 05 bře, 2009 11:18 am

fishbed píše:Hladká disková kolečka - to je míněno bez bandáže?

Lokomotivy od Life Like mě docela lákají cenou - ale obecně, jaké podvozky na lokomotivy se dají v N použít na přestavbu ČSD?

Nemáte někdo odkaz na plány amerických lokomotiv - existuje nějaká s rozvorem přibližujícímu se 2600 jako u E499?


Teď mne to trklo - E499 je vícero řad ale ani jedna nemá rozvor 2600 mm !!
E499.0 a .1 mají 3300 mm a .2 3200 mm
Všechny škodovácké elektriky měli lokoťová kola průměru 1250 mm.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod fishbed » čtv 05 bře, 2009 4:03 pm

Protože blbě píšu:( - samozřejmě se jedná o T499.0 - Kyklopa
fishbed
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 05 úno, 2009 7:27 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 05 bře, 2009 6:14 pm

fishbed píše:Protože blbě píšu:( - samozřejmě se jedná o T499.0 - Kyklopa

Jukni na Zababawiki je tam tabulka francouzkých loko.
Některou z nich s rozvorem 2600 snad někdo dělat bude.

Z hlediska US lokomotiv hledej zde:
http://www.thedieselshop.us/A.html

parametr: Truck Wheel Base
aby se nejvíce blížil 8' 6,36"

Ještě si raději zkontroluj jestli jsem správně přepočítal 2600 mm na stopy a palce.

Jinak tento obecný dotaz patří jinam - ne do specifického vlákna jakéhokoliv měřítka !
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Další začátečník

Příspěvekod jcl » pát 13 bře, 2009 9:10 pm

Ahoj,
také začínám s eNkem. Už mne nebaví jen koukat na H0 modely ve vitrínce a tak si chci postavit alespoň malé pidikolejisťátko v eNku.
Pro začátek mám dva dotazy:
- dá se někde u nás, nebo v EU koupit kolejivo Atlas? Peco sice vypadá zajímavě jak cenově, tak po stránce nabídky, ale z těch velkých dvouampérových přestavníků mám docela hrůzu.
- nevíte někdo o člověku, co by se u nás zabýval prodejem náhradních dílů pro eNko? Momentálně třeba sháním motorek do staré PIKO tendrovky. Na burze se asi dá snadno sehnat, ale já se na ni kvůli zdravotnímu stavu hned tak nedostanu.

A jestě mám jeden teoretický dotaz. Na kolejištátko mám k dispozici plochu 150x80cm. Má vůbec cenu se snažit na tak malém prostoru o realistické zobrazení mezilehlé stanice s vlečkou? Mně zatím ve Wintracku vycházejí samé hrůzy a to i když místo kolejiva Code 55 pouziji Code 80, takže ušetřím spoustu místa na výhybkách.

Děkuji za odpověď
jcl
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned 01 úno, 2009 12:02 pm

Příspěvekod marho » pát 13 bře, 2009 10:43 pm

Ahoj,
jít kvůli velkým přestavníkům Peco do kolejiva Atlas mi nepříjde šťastný nápad. Jednak se Peco nabízí PL-10W - přestavník se sníženou proudovou zátěží, jednak se k Peco vyhybkám snad dají zapojit spousty jiných přestavníků, ne?

Co se týče rozměrů kolejiště, nezdá se mi to tak strašné (já sám pracuji pro začátek s rozměrem 100x60), i když skutečné délky kolejí asi dodržet nepůjdou, ale jinak na zadané téma pěkný prostor.
N, DDC, IV, ČSD, moduly, navrhování plánku mě baví, stavění mi moc nejde
marho
 
Příspěvky: 64
Registrován: úte 11 bře, 2008 5:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků