Právě u této lokomotivy jsou informace diskutabilní. Tak třeba tímhle vnesu trochu zmatku
k problematice kolem BR56 / 437.0 ČSD !! Něco už ve fóru zaznělo, něco ne.
Všeobecně - fotodokumentace se (zřejmě) nezachovala žádná, informace minimální až téměř žádné, jediný skoro konkrétní knižní údaj - že prý jeden stroj vydržel do roku 1956 (437.0550), u ostatních se údaje nezachovaly ?! Informace, na které jsem narazil a co tedy kolují :
a) lokomotivy byly jako kořistní BR56.20-30 a také se objevily u ČSD 2 ks z Polska (zůstaly totiž také v Polsku a Rakousku jako kořistní stroje), v tomto případě byly oba stroje v r.1947 vráceny do Polska, mělo jít o čísla 437.0500 a 0501 ?! Info o provozu v Polsku (jako řada Tr5) a Rakousku se dá na cizojazyčných web stránkách dohledat, v Rakousku dojezdily poslední 3 ks v r.1956, v Německu pak kolem roku 1968, v Polsku nevím, zde se minimálně jedna zachovala v muzeu.
b) celkové počty u ČSD - někde se uvádí, že ČSD měla 6 strojů, jiné informace uvádí 12 strojů ?!
Zkrátka zaručené informace a podklady pro model 437.0 nelze čekat.
K modelu Fleischmann - protože jde o kořistní lokomotivu, není problémem to, že je to německý model mašiny (tedy model v N měřítku) s označením ČSD, naopak, spíše to dle mého názoru odpovídá realitě ! Takže bych model bral +/- jako dobrý ! U kořistních loko se skoro žádné úpravy nedělaly a přeznačení občas zůstalo jen na papíře. Vzhledem k chybějícím podkladům se už ničeho pravdivého asi nedopátráme.