Stránka 1 z 1

výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: pát 30 bře, 2018 9:06 pm
od Vondrysen
Omlouvám se za dotaz začátečníka. Snažil jsem se zde najít odpovědi na mé otázky ohledně volby výhybek, přečetl jsem toho spoustu, ale vše jsem nenašel.
Stavím si malé kolejiště vycházející z digitálního startsetu od Fleischmanna - koleje s podložím. Tam byly dvě výhybky s napájenou srdcovkou. Chtěl jsem tedy dokoupit do zamýšleného nádraží (8 výhybek) stejné typy. Dostal jsem ale typ na cenově výhodnější výhybky PECO CODE 80. To by mělo mít stejnou výšku kolejnice, takže prý jde bez problému spojit spojkami s Fleischmannem. Začal jsem tedy nasávat informace zde na fóru a jsem z toho tumpachovej.
K otázkám:
1. jak se liší výhybky obou výrobců v dlouhodobém provoz? Platí, že je Fleischmann festovnější?
2. Je třeba řešit zapojení vodivé srdcovky dodatečnými dráty. Mám za to, že se napětí dostává na srdcovku přes jazyk z koleje, na kterou přiléhá. Stačí toto spojení i dlouhodobě? V návodu k výhybce se ničem takovém nepíše.
3. jak je napájená srdcovka u Peca - jsou nutné dodatečné propoje?

V podstatě hledám nejspolehlivější řešení. Pokud nebudu muset nic dodatečně propojovat, budu rád. Vzhledem k počtu výhybek, neřeším tolik cenu. Jen nechci používat přestavníky Fleischmann, protože se mi nelíbí jak moc jsou vidět. Návody na jiná řešení (MTB, serva) jsem zde našel.
Předem děkuji za odpovědi na ty tři otázky.

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 3:40 pm
od Jiří Kubík
Nemohu posoudit výhybky Fleischmana, používám Peco......srdcovku je třeba izolovat od obou následujících kolejí izolovanou spojkou, zkratuje jinak různé polarity...
nejlépe je napájet srdcovku přiletováním vodiče , přes dodatečné kontakty namontované na přestavníku... přestavník Peco nemá koncové vypínání....nutno řešit jen krátký impulz

Jirka

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 7:12 pm
od Bann
Spoléhat na napájení jen přes dotyk jazyků není dlouhodobě spolehlivé, zejména, pokud uvažuješ o patinování kolejí. Proto na modulech používáme u PECO váhybek úpravu - přeřezání opornic a jejich připojení s kolejí a samostatné přepinatelné zapojení srdcovky - popis zde http://zababov.cz/wp-content/uploads/20 ... _dopor.pdf (na str. 3 nicméně již nepoužíváme ochranou žárovku)

Na domácím kolejišti mám vyhybky Fleischmann - celkem vyovují .... propojení mají schováno v podloží. I u těchto vyhybek lze přestavník schovat ... stačí otočit zhůro nohama páčku na přestavování na vyhybce a pak dát přestávník taky zhůru nohama . je pod úrovní kolejí a dá se dobře zamaskovat a není vidět. Jediná nevýhoda, je, že přestavuje rychle - cvaknutím a hezky modelově jako motorické přestavníky.

Michal

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 7:43 pm
od Vondrysen
Děkuji za odpovědi. Hlavně za objasnění situace u výhybek Peco.
Znám jenom ty Fleischmann a tam je izolování následných kolejí řešeno od výrobce. Otázka je, zda se u Fleischmann mohu spolehnout na napájení srdcovky jen přes jazyky. Ve variantě s podložím myslím ani není prostor jak přiletovat zespodu vodiče.
Pokud bych u Fleischmanna nemusel nic předělávat, popř. dodělávat, rozhodnu se pro ně. Cena nebolí, protože jde o pár kusů.

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 8:50 pm
od Bann
Fleischmann má v konstrukci vyhybky i propojení mezi kolejnicí a srdcovkou ... tky nespoléhá jen na dotyk jazyku

M.

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 9:30 pm
od Vondrysen
Díky za doplnění. Zrovna jsem si prohlížel výhybku Flm a viděl jsem zespoda propojky z mosazných plíšků.
Takže za mne je výběr jednoznačný.
Dál se budu zabývat výběrem přestavníků. U těch originálních se mi taky nelíbí to rychlé cvakání.
Nechci tím, ale zaplevelovat toto vlákno. O přestavnících a servech je zde spousta informací ve spec. vláknech.
Děkuji ještě jednou za uvedení do problematiky zapojení vodivých srdcovek Peco a Fleischmann.
Třeba to poslouží i jiným začátečníkům.

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: pát 15 čer, 2018 9:29 am
od Vondrysen
Tak mi to nedá a po čase musím svůj závěr pozměnit. Snad to někomu pomůže.
Koupil jsem na zkoušku výhybku PECO CODE 80. Upravil jsem ji podle "Zabadov-návodu" a pro pohon jsem provizorně naistaloval přestavník MTB1.
Zajímalo mne, jak to bude fungovat a ono docela dobře.
Zde je odkaz na video:
https://www.youtube.com/watch?v=Y04Vh69zulc

Psal jsem sice, že cena nerozhoduje, ale rozdíl 50% je dost. Mimo to se mi líbí víc pohyb jazyků s motorickým přestavníkem, než s orig. elmag. od Fleischmanna. Taky půjdou líp řešit opravy/výměny poškozeného přestavníku.

Tím jsem se posunul k dalšímu problému a to jsou rozpojovače. K tomu, ale založím nové vlákno.

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: pon 01 říj, 2018 8:28 pm
od Ove
Dotaz k výhybkám Fleischmann: jaký je rozdíl mezi výhybkou s kovovou srdcovkou oproti plastové?

Re: výhybka Fleischmann versus Peco 80

PříspěvekNapsal: úte 02 říj, 2018 6:59 am
od fulda
Ove píše:Dotaz k výhybkám Fleischmann: jaký je rozdíl mezi výhybkou s kovovou srdcovkou oproti plastové?

Krom toho, že plastové už se asi ani nedělají, nebo jsem je dlouho neviděl v obchodech.
Tak rozdíl je celkem jednoznačný: plastová vs. kovová srovnání je jednoduché - plastová srdcovka má jen ty dva plíšky, kde se pokouší dotýkat okolku v bezpečné vzdálenosti, kovová srdcovka má přepínač a je vodivá celá.

výhybka s plastovou srdcovkou se dá říznout, kovovová ti rovnou hodí zkrat

mašiny s málo nápravama na plastové srdcovce drhnou, na kovové nikoli.