Brejlovec MTB - prerabka

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Brejlovec MTB - prerabka

Příspěvekod pixel123 » čtv 04 led, 2018 8:44 pm

Sem budem dávať foto zo svojej prerábky , niekomu to môže byť nápomocné ak sa rozhodne tiež prerábať. Kopírujem pôvodný text z predošlého vlákna.

Ahojte.... je tu nejako mŕtvo, čo je škoda lebo sem chodím rád, keďže nemám veľa možností ako sa držať v nejakom kontakte s modelármi. Verím že niekomu padne vhod môj príspevok ako rada, názor, či inšpirácia. Svoj začínajúci vozový park som totiž rozšíril na celkom tri okuliarniky (2x zeleno biely, jeden červený) a jednu barču (červeno biela. Všetko ČSD. Pre MTB som sa rozhodol z viac dôvodov, medzi nimi to že je vyberať až tak nieje z čoho a zo všetkých mi MTB asi vyhovuje najviac. Všetko má ale nejaký háčik a MTB má nižšiu továrenskú kvalitu. Niekomu stačí, niekomu nie, niekto nekúpi, a potom som tu ja, ktorý si kúpi MTB a upraví si. A tu to začína. Ako absolútne prvé mi udreli pri bližšom skúmaní dve veci - veľmi krivé a zle tvarované madlá a nepresne namalované strieborné obruče svetiel. Na fotke je to dosť vidieť. Okrem toho sú svetlovody akási krivoľaká guľatina ktorá odleskom ukazuje aká je z predu hrbolatá. Nič čo by sa nedalo napraviť, len je to prplačka. Vnútro je ok, až na to že neviem ktorý inteligent v MTB (fakt pardon ale nápad to je naozaj bezmyšlienkový) vymysel aby sa tam dal miesto vazelíny tekutý olej. On je ako mazivo skvelý, veľmi dobre maže a dobre zateká... a zateká aj tam kde nemá. Potom sa vám ľahko stane že pri vybalení novej lokomotívy sa čudujete prečo je celá aj s krabičkou zamastená. A zistíte že to prevodový olej bez zábrany uteká kam sa mu chce. Takže zase robota navyše. Chýba mi nárazník bez diery na spriahlo ktorý teda mohli dodať, ale vyrobené prototypy už mám, tak ak niekto chce, za symbolický peniaz poskytnem.

Nasleduje teda kompletné rozobratie do poslednej šrobky. Karosérie boli dve ok, jedna bola od oleja a tak aj ona putovala do čistiarne spolu s komplet rozobratými prevodovkami. Čistiareň spočíva v dvoch veľkých miskách, v obidvoch voda a v poháriku jar. Na čistenie používam jemnučký veľký make-up štetec, ktorý dostane kvapku jari a každú jednu súčiastku, každé ozubené koliesko, každý diel jarou odmastím s oplachom v prvej a potom v druhej úplne čistej vode. Jar dokáže vytiahnuť všetku špinu a mastnotu, s úspechom som ju použil pri komplet čistení RC auta 1:10 po roku prevádzky... po úplnom vyčistení keď je všetok olej fuč, všetko poriadne vysuším a potom poskladám. Použijem vlastnú a NIE TEKUTÚ vazelínu do plastových prevodov. Lokomotíva sa ľahšie a skôr rozbieha, má lepší a tichší chod.

Vyberiem opatrne madlá, narovnám a zalepím UV lepidlom. Je to dlhé porovnávanie a naprávanie... potom vyberiem svetlovody, vybrúsim čelné plochy hlavne na čelom reflektore to vidno najviac ten rozdiel. Obruče natieram hustejšou revell striebrenkou a doupravujem nerovnosti. Naprávam aj nárazníky lebo majú zlý sklon a aby držali , zalepím ich. Všimol som si že vrchný reflektor presvitá cez vrch karosérie a taktiež si presvitajú aj koncové svetlá do susedného. Keďže som zaťažený na každú somarinu, vyriešil som aj toto, vrchný reflektor zatmavením miest úniku svetla a natretím vnútorného stropu na čierno (tiež hustá revellka) až po tunel pre reflektor ( teleso svetlovodu musí byť pre hrúbku náteru upravené zbrúsením). Koncové svetlá majú tiež začiernenú vnútornú stenu karosérie a idem si odliať vyrobené a (ku spokojnosti) otestované tienidlo. Ešte som postrehol dosť krivo natreté brýle aj s obručou reflektoru... asi aj to podnecuje dojem ich toľko diskutovanej disproporcionality... myslím že rozdiel je dosť veľký.

Odfotil som aj svoj špeciálny nástroj :lol: na obruče okienok, ktoré boli otrasné, tak som ich "zmazal" a po XYZ pokusoch a skúšaniach úspešne nabúchal. Farba musí mať presnú hustotu a na "pečiatke" musí byť presné a malé množstvo farby, aby vznikol dobrý odtlačok. Milión pokusov a získavanie grifu, ale nakoniec som všetky spravil.

Za všetko hovorí asi aktuálne porovnanie neprerobeného a prerobeného

123.jpg


http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
Mail : vladimir.skamla@gmail.com

Alebo súkromná správa
pixel123
 
Příspěvky: 222
Registrován: ned 17 bře, 2013 12:23 am

Re: Brejlovec MTB - prerabka

Příspěvekod pixel123 » ned 22 dub, 2018 2:09 pm

po dlhom uvažovaní čo sa mi ešte na tom nezdá, som zistil že najhoršie je na tom proporcionálne reflektor. myslím že sa mi podarilo dosiahnuť efekt žiarovky, to som spravil tak že pred šošovkou je svtlovod zúžený a potom sa zase rozširuje. spravil som aj obruč šošovky. tento chudák je môj pokusný králik ktorý je teraz bez madiel, na ňom budem skúšať aj spodné madlá. potom už len všetky úpravy zopakovať 2x

http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
http://img30.rajce.idnes.cz/d3001/14/14 ... .jpg?ver=0
Přílohy
IMG_20180422_154806.jpg
IMG_20180422_154806.jpg (134.52 KiB) Zobrazeno 121 krát
Mail : vladimir.skamla@gmail.com

Alebo súkromná správa
pixel123
 
Příspěvky: 222
Registrován: ned 17 bře, 2013 12:23 am


Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron