Stránka 1 z 1

Návrh kolejiště - vaše názory/připomínky

PříspěvekNapsal: pon 25 úno, 2008 12:25 pm
od cZip
Ahoj vsichni,
po delsi dobe se chytam opet zacit modelarit, koukal jsem, ze doba poskocila o velkej skok a vsechno je jinak nez pred 15ti lety :)

1. Rozhodl jsem se pro Nko o rozmeru 200x100 (v budoucnosti moznost pripoji dalsi modul) z duvodu velikosti vs. misto v bytě.
2. Dalsí volbou bylo digitalni ovladani, jelikoz jsem mel moznost koupit ROCO multiMAUS za super cenu :)
3. Kolejivo PECO CODE 55
4. kolejiste, vim ze je to spise na kazdem jak si jej navrhne, ale rad bych se vyvaroval moznych chyb.

Prosim Vas o Vas nazor, prikladam navrh schematicky a 3d

Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: pon 25 úno, 2008 7:30 pm
od Dusan
Moc mne tam nesedí ta voda na kopci.Zvlášť když pod tím má vést tunel.Jinak zajímavé.N má něco do sebe. :wink:

PříspěvekNapsal: pon 25 úno, 2008 8:50 pm
od Dan Buchtela
Ahoj,
dovol několik poznámek úvodem:
- Peco 55 je dobrá volba, budeš spokojený
- není důvod probírat plán kolejiště odděleně v komunitě N, v tématu Modelová kolejiště dostaneš mnohem více zasvěcených rad bez ohledu na měřítko
- podle plánku se zdá, že chceš hlavně hodně vidět jezdit vlaky v krajině, je to tak?
- ta voda na kopci je vážně nesmysl
- silně mi neštymuje ten oblouk na dvoukolejce vlevo dole -proboha co tam máš za hračkový poloměr? Navrhuji buď většinu oblouku ukrát do tunelu nebo zvětšit poloměr
- hodně neobvykle vypadá ten přejezd mezi dvěma dvoukolejkami uprostřed mezi tunely, i když chápu logiku. Asi bych to raději také schoval pod terén
- opravdu trváš na dvoukolejce? Pokud ano, zvážil bych variantu tzv. falešné dvoukolejky (na koncích dvoukoejky skryté smyčky se skryťákem, takže vlaky se nehodní stále dokola, ale vrací se také zpět, tedy jezdí sudým a lichým směrem – střídavě)
- na uvedeném prostoru bych ale za předpokladu, že chce hodně jezdit v krajině, přesto doporučoval raději slušně rozvinutou jednokolejku. I v N-ku totiž na tomto prostoru vypadá dvoukolejka poněkud komicky.

PříspěvekNapsal: pon 25 úno, 2008 10:00 pm
od cZip
Diky za pripominky :)

- Jsem zacatecnik takze jsem raz ze jsem neco nakreslil :)
- Dane mate pravdu, zkusim poprosit moderatora aby to presunul do Modelová kolejiště.
- S tou vodou je to tak, ze to melo byt neco jako horske pleso (pravda udelal jsem je moc velke :shock: ) s tim, ze "vodopadem" se voda mela dostat dolu.
- Pravdou take je, ze chci videt vlaky co nejvic v krajine.
- Co se tyka te dvojkolejky ta nemusi byt, ona to vlastne ani neni dvojkolejka jenom takova falesna. Neznam moc terminy takze budu pouzivat vnesi a vnitrni kolej z dolniho nadrazi :)
Jsou to spise 2 jednokolejky kde se z vnejsi koleje v tunelu sjede dolu, projede na nejspodnejsi koleji pred dolnim nadrazim a vrati se zpet na dolni nadrazi s tim ze by mohly na teto koleji jezdit 2 soupravy proti sobe.
Taktez na druhe koleji vnitrni. Odjede nahoru na horni nadrazi a pres "helix" v kopci dolu zpet na dolni nadrazi. Teoreticky by tam bez problemu mohli jezdit 4 soupravy.
- S tim obloukem vlevo zkusim neco udelat.
- Urcite se nebranim rozvinute jednokolejce, ale zatim co jsem zkousel, se me to nejak nedarilo naplanovat, vzdy kdyz jsem se o neco pokusil tak se me to nelibilo :( Takze moc nevim jak na tu jednokolejku aby byla zajimava.

Diky vam za ohlasy

PříspěvekNapsal: pon 25 úno, 2008 11:14 pm
od Dan Buchtela
No nejobvyklejší kombinace bývá, že se udělá jako hlavní trať jednokolejka a ze společné stanice odbočuje jakoby "do vrchoviny" nějaká lokálka s koncovým náražím.
Takže zatímco na hlavní trati se prohánějí klidně i delší soupravy (a mohou i automaticky nebo částečně), na lokálce si lze užít jak malých motoráčků, tak bohatého posunu, zvláště když lokálková stanice je doplněna nějakou vlečkou.
Doporučuji nejprve pečlivě prostudovat všechny dosavadní příspěvky a náměty v rubrice Modelová kolejiště.
V této chvíli není důležité, jak poskládáte přesně koleje od daného výrobce, ale důelžitý je neprve námět a základní schema. Až pak bych se snažil ten námět poskládat z jednotlivých výrobků, to sice nemusí být snadné, ale je to každopádně až druhořadě.

PříspěvekNapsal: úte 26 úno, 2008 6:43 am
od milan ferdián
Dan Buchtela píše:No nejobvyklejší kombinace bývá, že se udělá jako hlavní trať jednokolejka a ze společné stanice odbočuje jakoby "do vrchoviny" nějaká lokálka s koncovým náražím.
Takže zatímco na hlavní trati se prohánějí klidně i delší soupravy (a mohou i automaticky nebo částečně), na lokálce si lze užít jak malých motoráčků, tak bohatého posunu, zvláště když lokálková stanice je doplněna nějakou vlečkou.
Doporučuji nejprve pečlivě prostudovat všechny dosavadní příspěvky a náměty v rubrice Modelová kolejiště.
V této chvíli není důležité, jak poskládáte přesně koleje od daného výrobce, ale důelžitý je neprve námět a základní schema. Až pak bych se snažil ten námět poskládat z jednotlivých výrobků, to sice nemusí být snadné, ale je to každopádně až druhořadě.


Dan má pravdu,jestli jsis všiml,já se toto téma, též snažim zakomponovat do všech návrhu bez rozdílu velikosti,když to samozřejmě jde. :wink: Jinak vítej v naší rodině :D

______________________________________

N-scale/moduly

PříspěvekNapsal: úte 26 úno, 2008 8:08 am
od cZip
milan ferdián píše:Dan má pravdu,jestli jsis všiml,já se toto téma, též snažim zakomponovat do všech návrhu bez rozdílu velikosti,když to samozřejmě jde. :wink: Jinak vítej v naší rodině :D
______________________________________

N-scale/moduly


Dik za uvitani Milane ;)
Projizdel jsem tvoje prispevky a ty tve navrhy to je fakt parada, no nic jdu studovat forum (Dane) a zkusim navrhnout neco znova...

Pak to sem zase prihodim :)