RailJet ČD v N

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

RailJet ČD v N

Příspěvekod HonzaM » čtv 16 bře, 2017 1:22 pm

Tak jsem právě vybalil RailJet ČD. Vypadá velmi pěkně. Jakmile nainstaluji dekodér do řídicího vozu přinesu první poznatky z provozu. Tahat to budu lokomotivou Fleischmann, která má bohužel nesprávný odstín té šedé, ale s tím se budu muset smířit.
Naposledy upravil HonzaM dne pát 17 bře, 2017 5:22 am, celkově upraveno 3
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N je konečně zde

Příspěvekod Brejla » čtv 16 bře, 2017 2:55 pm

HonzaM píše:Tak jsem právě vybalil RailJet ČD. Vypadá velmi pěkně. Jakmile do dám dekodér do řídicího vozu přinesu první poznatky z provozu. Tahat to budu lokomotivou Fleischmann, která má bohužel nesprávný odstín té šedé, ale s tím se budu muset smířit.


Proč si nekoupil i Tauruse Hobbytrain? Ten by měl být s vozy barevně sladěn.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod HonzaM » čtv 16 bře, 2017 3:50 pm

Brejla píše:
HonzaM píše:Tak jsem právě vybalil RailJet ČD. Vypadá velmi pěkně. Jakmile do dám dekodér do řídicího vozu přinesu první poznatky z provozu. Tahat to budu lokomotivou Fleischmann, která má bohužel nesprávný odstín té šedé, ale s tím se budu muset smířit.


Proč si nekoupil i Tauruse Hobbytrain? Ten by měl být s vozy barevně sladěn.


Taurus Hobbytrain samozřejmě barevně sladěný s vozy je a barvy odpovídají skutečnosti, Fleischmann má ale lepší pojezd a hlavně je zvukový. Tomu jsem dal přednost před barevností.
Naposledy upravil HonzaM dne pát 17 bře, 2017 11:25 am, celkově upraveno 4
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod HonzaM » čtv 16 bře, 2017 6:57 pm

První zkušenosti:
- všechny vozy mají sběrače na všech čtyřech nápravách (výrobce zřejmě předpokládá že si uživatel doplní osvětlení). Důsledkem je poměrně vysoký jízdní odpor, takže po rovině sice vlak jede bez problému, do stoupání kde mi vlaky normálně jezdí (je to cca 4%) lokomotiva vlak neutáhne tam, kde se soupravu RailJet ÖBB kterou už mám několik let vyjede bez problému, ta souprava ale sběrače na vozech nemá (přesně řečeno je má jen na řídicím voze kvůli čelnímu osvětlení).
Nedalo mi to a vyzkoušel jsem odehnutí sběračů u všech vozů vyjma řídicího. Problém se tím vyřešil, souprava nyní jezdí bez problému oběma směry. Jízda s řídicím vozem je bezproblémová.
- koncový vůz (tedy ten co patří za lokomotivu, má jen jeden pár dveří) nemá od výrobce osazeno spřáhlo, to je přibaleno v sáčku s doplňky. Není mi jasný důvod tohoto řešení.
- vozy sice mají standarní enková spřáhla, jejich zdvižení nutné k rozpojení ale je zde dáno pouze pružností plastu. Vzhledem k tomu, že se nepředpokládá rozpojování soupravy za provozu to nevadí, výhodou je, že nedochází k samorozpojování. Spojení vyžaduje důraznější naražení, rozpojení je realizovatelné pouze zvednutim vozů z kolejí, rozpojování rozpojovačem nepřichází v úvahu. Tohle řešení bylo použito i u všech předcházejících modelů Railjetů.
- řídicí vůz je vybaven standardním konektorem NEM651, v němž jsou propojky pro funkčnost v analogověm provozu, po jejich vyjmutí lze nasadit dekodér. Samozřejmě stačí spínací ("funkční") dekodér, nevím ale, že by je některý výrobce dodával s přímým konektorem. Samozřejmě lze použít standardní lokomotivní dekodér, ten je ale zbytečně dražší než pouze funkční.
Přílohy
IMG_2438.JPG
IMG_2432.JPG
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod Brejla » pát 17 bře, 2017 2:00 pm

Ty fotky nejsou moc detailní, ale vypadá to na jednostranně izolovaná dvojkolí. Co to předělat na starší klasiku a sbírat pouze jednostranně z osy dvojkolí a vozy mezi sebou elektricky propojit. Tím by klesl valivý odpor. Zvláště pokud se nepředpokládá rozpojování, tak by to neměl být problém. Já to tak mám v H0 u 7-mi vozového Railjetu od Jagendorfera a funguje to bez problému při tažení i tlačení.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod HonzaM » pát 17 bře, 2017 3:36 pm

Ano, jsou to jednostranně isolovaná dvojkolí. Já osvětlení neplánují, tak způsob napájení neřeším.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod HonzaM » pát 17 bře, 2017 9:49 pm

Brejla píše: Já to tak mám v H0 u 7-mi vozového Railjetu od Jagendorfera a funguje to bez problému při tažení i tlačení.
Když máš celou soupravu propojenou, tak vůbec není nutné aby byl odběr na všech vozech, ne? A osvětlení v každém voze má svůj dekodér? Nebo jak to zapínáš a vypínáš?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod Brejla » pát 17 bře, 2017 10:10 pm

Každý vůz má svůj dekodér a propojeny jsou pro spolehlivější napájení. Funkce jsou v každém voze nastaveny dle typu vozu jinak (imitace displayů, osvětlení barového pultu v jídelně, lampičky v byznysu atd). Souprava je pevně spojena, rozpojení jedině za použití nářadí.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod Patrik » sob 18 bře, 2017 9:26 pm

Ahoj !

Tak jsem ten svůj dnes na burze vyzvednul a trochu skousel....

Sberace jsem taky odehnul a nenamontoval doplňky (zejména prechody....) - ted to jezdi bezproblemu.
Jako loko spis doporučuju Hobbytrain protože dle meho ten spatnej odstin u FLM narusuje barevnou "harmonie" cele souprave.

Tady este foto.....

Zdravi,

Patrik

CD Railjet 1.jpg

CD Railjet 2.jpg

CD Railjet 3.jpg
N kar
Patrik
 
Příspěvky: 43
Registrován: sob 24 říj, 2009 6:36 pm
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod Patrik » sob 18 bře, 2017 9:28 pm

CD Railjet 5.jpg

CD Railjet 4.jpg
N kar
Patrik
 
Příspěvky: 43
Registrován: sob 24 říj, 2009 6:36 pm
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod HonzaM » sob 18 bře, 2017 10:06 pm

Vidím že jsi nezahálel. S tím Taurusem od Hobbytrainu to opravdu vypadá o třídu líp...
Zdá se mi, že je dokonce u Fleischmanna ta šedá část užší, múže to být ale i optický klam - chtělo by to vyfotografovat oba Taurusy za sebou na jedné koleji, pokud by někdo měl oba. V každém případě je to parádní souprava.
Naposledy upravil HonzaM dne úte 08 srp, 2017 9:16 pm, celkově upraveno 2
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod Brejla » ned 19 bře, 2017 6:49 am

Fleischmann pravděpodobně použil stejnou šedou jako Roco v H0 (je to v podstatě stejně jedna firma). Právě z toho důvodu jsem v H0 volil kombinaci vozů Jägerndorfer a Tauruse Piko, kde ty barvy celkem sedí. Pravdou je, že jsem taky volil jen menší zlo, protože kvalitativně je Taurus Roco lepší.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod Patrik » ned 19 bře, 2017 10:06 am

Ahoj !

Tak tady fotky obou masin.....
Ja pouzivam z optických duvodu Hobbytrain (jezdi u mne bez problemu) na Railjet a FLM bude na jiny soupravy - třeba kOEBB Bpmz.

Zdravi,

P.

Taurus Rail 1.jpg

Taurus Rail 2.jpg

Taurus Rail 3.jpg
N kar
Patrik
 
Příspěvky: 43
Registrován: sob 24 říj, 2009 6:36 pm
Bydliště: Praha

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod misanek23 » úte 08 srp, 2017 8:11 pm

Mám malý dotaz, mám taky od Hobbytrainu soupravu Railjet CD a mam problem s esíčkem polomeru R 282 na kolejích Kato.Vykolejuje, vagony se navzájem vyhodí z koleje, nemáte nějakou radu co s tím? Díky Michal
misanek23
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 03 led, 2013 12:58 pm

Re: RailJet ČD v N

Příspěvekod HonzaM » stř 09 srp, 2017 6:32 am

misanek23 píše:Mám malý dotaz, mám taky od Hobbytrainu soupravu Railjet CD a mam problem s esíčkem polomeru R 282 na kolejích Kato.Vykolejuje, vagony se navzájem vyhodí z koleje, nemáte nějakou radu co s tím? Díky Michal

Bohužel se jedná o konstrukční řešení spřáhel které pro průjezd esíčka není vhodné. Jedná se o soupravu pro hlavní tratě a na nich se ostřejší oblouky nevyskytují a esička už vůbec ne. Zřejmě se budeš muset smířit s tím že tato souprava bude jezdit jen po hlavní trati a na trať s esíčkem jezdit nebude. Řešení spřáhel této soupravy je dost neobvyklé, nemají ani běžné pružinky umožňující zvednutí snadné zvednutí spřáhla a využívají pouze pružnost materiálu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron