Stránka 1 z 2

Zajímavé nápady na přestavby vozidel

PříspěvekNapsal: pát 01 úno, 2008 8:24 pm
od robot
Sháním nějaké jednoduché, ale i zajímavé nápady na přestavby továrních vozidel.Občas dělám různé pokusy s přemalováním vlastnické značky, nebo dolepením různých doplňků, se snažím, co nejvíce přiblížit originálu.Takto jsem z dvouosého plošinového vozu na kontejnery postavil vůz řady Npp pro přepravu aut.Velké možnosti také nabízejí stavebnice LPH Jičín.K těmto přestavbám vycházely články v Železničáři a také v ABC.Jestli máte nějaký nápad jak rozšířit vozový park, tak neváhejte a pište. :D

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2008 3:48 pm
od TT-maniac
http://kolejistesumperkkotlaky.wbs.cz/Fotogalerie.html tady je taky dobrý návod na přestavbu 2osých cisteren od BTTB

PříspěvekNapsal: sob 02 úno, 2008 9:33 pm
od robot
Konečně se mi podařilo nafotit pár svých docela povedených přestaveb.Vše není 100%, tak snad prominete pár nedostatků.http://pindolino.rajce.idnes.cz/

PříspěvekNapsal: ned 03 úno, 2008 12:14 pm
od Jarda H.
Hezký :D :roll: :D - líbí se mi přestavba klasického plošiňáku na vagon pro přepravu aut ř. Npp ! K cisterně na čpavek mám dotaz - obtisk je někde koupený nebo dělaný samo-doma ?

Ať se dál daří :idea: , hlavně dobré nápady :!:

PříspěvekNapsal: ned 03 úno, 2008 12:28 pm
od Tomáš
TT-maniac píše:http://kolejistesumperkkotlaky.wbs.cz/Fotogalerie.html tady je taky dobrý návod na přestavbu 2osých cisteren od BTTB


to vypadá celkem zajímavě...akorád ta zelená je celkem brutus :lol: ..ale nakonec to vypadá dobře...i když já teda cisterny spíš viděl šedivý

PříspěvekNapsal: ned 03 úno, 2008 5:27 pm
od robot
Jarda H. píše:Hezký :D :roll: :D - líbí se mi přestavba klasického plošiňáku na vagon pro přepravu aut ř. Npp ! K cisterně na čpavek mám dotaz - obtisk je někde koupený nebo dělaný samo-doma ?

Ať se dál daří :idea: , hlavně dobré nápady :!:

Nápis na cisterně je obyčejný propisot(snad se ještě vyrábí).

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2008 10:42 am
od Tomáš
tak tohle je přesně ono..takhle nějak jsem si představoval ty cisterny..bohužel tam na parostroji není uvedená barva (odstín) kterým byla cisterna přestříkaná :( ..takhle bych chtěl přestříknou všechny ty starý vozy schell ta žlutá je otřesná

http://tauvec.rajce.idnes.cz/CD/#Rt-70-2.jpg

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2008 10:17 am
od robot
Chtěl bych doplnit ještě pár informací o svých modelech. Vše je barveno štetcem, barvy používám polomatné, nebo matné Humbrol,Revell a Agama.Jedná se většinou o jednoduché úpravy modelů :přebarvení,přilepení doplňků ( lepty a pod. ),nanesení obtisků a jednoduchá patina.Jen u vozů lehké konstrukce CDl a Cl se jedná o trochu složitější stavbu. Tyto vozy byly postaveny ze zbytků stavebnic Be/Bi LPH Jičín.U vozu Npp na přepravu aut bylo nutno vytvořit celou vrchní nástavbu ,ale nic složitého to nebylo.Jestli bude mít někdo konkrétní dotaz na modely ,rád mu odpovím.

PříspěvekNapsal: pát 06 čer, 2008 2:10 pm
od xxvojtikxx
z toho co jsem už vyzkoušel, se dá z továrního sortimentu hlavně v tý levnější (bazarový) cenový kategorii například udělat:

Zetky BTTB (popř. Tillig), tváří se to občas jako vozy na pivo, ale jak jsem se dozvěděl, tak na pivo nikdy nebyly - přestříkat na ČSD, příp. doplnit budku od DK-modelu
uhláky BTTB Ommu (popř. Tillig) - přestříkat na ČSD nebo ČD
uhláky BTTB Ommu (popř. Tillig) - přestavba na Utz (Tcms) s pomocí odlitku LPH
DR Gbs (popř. všechny dlouhé dvouosé kryté, bylo hodně variant) - přestříkat na ČSD Gbgs (nutno udělat verzi s prolisy na bocích, komplet vagón červenohnědý)

postupy mám na webu

a pak co jsem buďto někde viděl nebo se chystám:

Tříosé osobní vagóny - přestřik na ČSD, obtisky se dají koupit od p. Jirana
Cisterny dvouosé i čtyřosé - už se to tu řešilo

Jinak souhlas že LPH je dobrej zdroj nejen vozů ale i dílů, např. cisteren se dá udělat větší množství, u Rajky bych časem chtěl zkusit ten široký rám.

PříspěvekNapsal: pon 21 črc, 2008 1:35 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: pon 03 srp, 2009 5:56 pm
od robot
Nemáte někdo zkušenost s výměnou podvozků u čtyřosé cisterny bývalé BTTB za modelovější podvozky, např od LPH Jičín?Podvozky BTTB jsou vyšší než podvozky typu 26-2.7 od LPH.Vznikne pak docela velký rozdíl mezi výškou spřáhel sousedních vozů.

PříspěvekNapsal: pon 03 srp, 2009 6:57 pm
od TTmili
Zkoušel jsem to, rozdíl ve výšce jsem nezaznamenal ale problém nastal v momentě kdy jsem s cisternou projížděl oblouk. Oba podvozky díky tomu že maj nižší rám jsou uloženy jakoby kyvně. Cisterna se naklopila a vypadla. Problém sem jakž takž odstranil ale po vsazení ložisek Peho se nechtěli točit kolečka, ani skoro nasadit nešli, jedno ložisko jsem zvětšil tak že z něj nic nezbylo a tak sem ty zbylí vylámal a mám tam zatim ty původní, časem tam dám ty od Hekttora s hranatým otvorem.

PříspěvekNapsal: úte 04 srp, 2009 9:30 pm
od robot
O dovolené jsem si trošku pohrál s inkoustovou tiskárnou a programem na úpravu fotek.Výsledkem bylo pár pokusných popisků na cisterny.Tištěno na obyčejný kancelářský papír a lepeno Herkulesem.Na ostatní vozy naneseny obtisky od p.Jirana.Upřímně řečeno, byl to nadlidský výkon.Zjistit , co kam patří,pak správně usadit obtisk na vagon.Něco dokonce i zbylo,ale za tu námahu to stojí.Jsou to sice jen fiktivní vozy , ale s popisky ČSD hned vypadají lépe a určitě oživí provoz na kolejišti.
http://pindolino.rajce.idnes.cz/TT_dokoncene_modely/#DSCN8488.JPG
http://pindolino.rajce.idnes.cz/TT_dokoncene_modely/#DSCN8527.JPG
http://pindolino.rajce.idnes.cz/TT_dokoncene_modely/#DSCN8541.JPG
http://pindolino.rajce.idnes.cz/TT_dokoncene_modely/#DSCN8494.JPG
http://pindolino.rajce.idnes.cz/TT_dokoncene_modely/#DSCN8498.JPG

PříspěvekNapsal: stř 05 srp, 2009 4:19 pm
od lachttan.bastr
xxvojtikxx píše:z toho co jsem už vyzkoušel, se dá z továrního sortimentu hlavně v tý levnější (bazarový) cenový kategorii například udělat:

Zetky BTTB (popř. Tillig), tváří se to občas jako vozy na pivo, ale jak jsem se dozvěděl, tak na pivo nikdy nebyly - přestříkat na ČSD, příp. doplnit budku od DK-modelu
uhláky BTTB Ommu (popř. Tillig) - přestříkat na ČSD nebo ČD
uhláky BTTB Ommu (popř. Tillig) - přestavba na Utz (Tcms) s pomocí odlitku LPH
DR Gbs (popř. všechny dlouhé dvouosé kryté, bylo hodně variant) - přestříkat na ČSD Gbgs (nutno udělat verzi s prolisy na bocích, komplet vagón červenohnědý)

postupy mám na webu

a pak co jsem buďto někde viděl nebo se chystám:

Tříosé osobní vagóny - přestřik na ČSD, obtisky se dají koupit od p. Jirana
Cisterny dvouosé i čtyřosé - už se to tu řešilo

Jinak souhlas že LPH je dobrej zdroj nejen vozů ale i dílů, např. cisteren se dá udělat větší množství, u Rajky bych časem chtěl zkusit ten široký rám.


Ony dokonce předlohy se u nás i vyráběli. Zetka z nízkou střechou je "made in" Ringhoffer. Staré dřevěné uhláky, ale ty se vzpěrou dělala Česká Lípa, avšak za okupace. Ostatně již dříve byly ovládaná německým kapitálem. Ostatní vhodné modely snad už ČSD verzi dělaly.

PříspěvekNapsal: ned 09 srp, 2009 7:04 pm
od TTmili
Všiml jsem si že jsi upravoval chladďák podvozky od p.Čambalíka. Jak tam sedí? Docela bych to taky chtěl zkusit ale odrazuje mě ten "neúspěch" s téma 26.2 na tý cisterně. A mimochodem já jsem na tu BTTB cisternu použil obyčejný obtisky Spolana od p. Jirana. Chce to si s nima pohrát a prostříhat to tak aby se vešly, ale vypadá to dobře.