Stránka 1 z 1

Tillig DKW

PříspěvekNapsal: pát 27 lis, 2015 10:00 am
od belgarat
Cau,

prosim jake mate experimentalni zkusenosti s provozem treba Rosnicky nebo 810/852 na Tillig DKW, tzn. kratky anglican s plastovou srdcovkou ? Nezastavuji a la EW1 ? Pokud ano, upravoval jste nekdo DKW podobne jako se to dela u EW1 vyhybek ? Nechtel bych jej zlikvidovat ;) takze se snazim zjistit pokud mozno nenasilny postup odstraneni kridlovych kolejnic ... idealni by bylo kdyby fungoval bez uprav, samozrejme.

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: ned 29 lis, 2015 8:11 am
od Radek Strnad
Samozřejmě ideální to není. Už jsem tu několikrát psal, že si pomáhám tím, že natřu část plastové srdcovky stříbrným roztokem na opravy plošných spojů. Je třeba nechat roztok usadit a natírat hustou konzistencí, aby se to nerozlilo a zároveň vytvořilo vodivý most. Pak také záleží, jestli staví výměnu elektromagnet nebo něco silnějšího. Čím větší přítlak jazyka k opornici, tím větší záruka vodivosti. V současnosti zvažuju myšlenku lehkého zbroušení temene srdcovky o nějakou desetinku a nalepení tenkého plíšku tvaru obráceného L namísto nátěru. Až bude čas, vyzkouším.

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: ned 29 lis, 2015 1:40 pm
od belgarat
Prave - u EW1 jsem se naucil (diky za obrazkove navody !) odfrezovat trojuhelnikovy plast na srdcovce a vytvorit srdcovku prodlouzenim kridlovych kolejnic; trochu prace to da, ale blbumvzdorne to dost je. Jenze EW1 kupuju stavebnice, kde upravy provedu jeste pred nasunutim prutu do upevnovadel. Chtel jsem se informovat u zkusenejsich s praxi ;) zda a jak lze oddelat "bezbolestne" kridlove kolejnice nez si znicim anglicana za 800 pouzitim vetsi nez male sily ...

V mem pripade vyhybky prehazuje servo = pritlak je vice nez dostatecny. Ty delene jazyky EW1 mozna nakonec vymenim za jazyky v kuse (pritlacna sila je dost velka).

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: ned 29 lis, 2015 10:21 pm
od mizl
Obávám se, že vyjmutí kolejnic bude trochu problém. Kolejnice jsou totiž zapeklitě přidělané k pražcům. Na spodku kolejnic je totiž nabodovaná zarážka, která zapadá do obdélníkových otvorů v pražcích. Tím brání kolejnicím k pohybu v pražcích a samotné demontáži. Dokonce i připravené spojky jsou ke kolejnicím přibodované. Při pokusu o jejich sejmutí spojku zcela určitě zničíš. S tím počítej a proto si rovnou kup náhradní.

Co se týče jazyků ...

Osobně nepovažuji za dobrý elektrický spoj pouze samotný přítlak jazyků ke kolejnici. Osobně jazyky proletovávám s kolejnicemi za nimi tenkým plíškem přiloženými ve stavebnici. Po patinaci není nijak vidět. Pro představu přikládám obrázky sestavené výhybky EW1 ze stavebnice.

Michal

Ps: nehty patří manželce :wink:

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: ned 29 lis, 2015 10:46 pm
od belgarat
mizl píše:Obávám se, že vyjmutí kolejnic bude trochu problém. Kolejnice jsou totiž zapeklitě přidělané k pražcům. Na spodku kolejnic je totiž nabodovaná zarážka, která zapadá do obdélníkových otvorů v pražcích. Tím brání kolejnicím k pohybu v pražcích a samotné demontáži. Dokonce i připravené spojky jsou ke kolejnicím přibodované. Při pokusu o jejich sejmutí spojku zcela určitě zničíš. S tím počítej a proto si rovnou kup náhradní.


OK ... dik za tip, mam jednu tovarni EW1, tak zkusim nejdriv rozborku na ni ... zarazku vidim v dire u 1. upevnovadla; snad se povede tu zarazku nejak odletovat. Spojky jsou mi dost ukradene, klidne znicim. Ty trcici dratky - letujes na ty "nyty" co se mi dosud jeste nepovedlo rozklepat bez zniceni okoli ? Nejprve naletovat dratek a pak po usazeni jazyku zahnout, nebo na miste ?

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: ned 29 lis, 2015 10:52 pm
od mizl
Je pravda, že jsem zarážku nezkoušel odletovat, ale myslím, že to nepůjde. Potvora drží jako čert. Myslím, že je přímo svařená bodovačkou. Každopádně dej vědět jak se zadařilo.

Michal

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: ned 29 lis, 2015 10:57 pm
od belgarat
mizl píše:Je pravda, že jsem zarážku nezkoušel odletovat, ale myslím, že to nepůjde. Potvora drží jako čert. Myslím, že je přímo svařená bodovačkou. Každopádně dej vědět jak se zadařilo.

Michal

No a alternativa ... vyrvat z upevnovadel ;) ?

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: ned 29 lis, 2015 11:29 pm
od jamik22
Návod na vylepšení DKW je zde https://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007040004
Obecně mají o dost lepší jízdní i elektrické vlastnosti Baeslery 83391. Puristům vadí, že se u nás nepoužívaly, jsou delší a potřebují silnější serva než EW2. Záleží na osobních preferencích :)

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2015 8:31 am
od milan ferdián
jamik22 píše:Obecně mají o dost lepší jízdní i elektrické vlastnosti Baeslery 83391. Puristům vadí, že se u nás nepoužívaly, jsou delší a potřebují silnější serva než EW2. Záleží na osobních preferencích :)

Neodvolávej se na puristy :wink: .I mě to dost vadí,sice v některé stanici ČSD jsem tuto výhybku zahlédl,prostě nebyla běžnou součástí železničního zhlaví ve stanicích. :P

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2015 8:56 am
od belgarat
No jako skoro vzdy jde o i u mne o souboj s mistem. Baeseler je o malinko delsi.
Jinak zmineny clanek ukazuje propojeni vnitrnich kolejnic (vyborne, bude provedeno zvlast kdyz jde soucasti rozebrat nedestruktivne), neresi vsak dotaz, ktery byl na odstraneni kridlovych kolejnic za ucelem zfrezovani plastovych srdcovek.

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2015 6:14 pm
od Myšpulín
Nemám sice TT, ale H0 a výhybky Tillig. Ta spojka mezi kolejnicemi jde v pohodě utrhnout, stačí ji nožem podebrat a zabrat. Na kolejnici pak zůstane v místě sváru lehčí hrbolek, který následně brání ve vysunutí kolejnice, ale lehkým násilím to jde. I spojky jsou bodované, ty však většinou utrhnout nejdou (jsou na ni dva sváry). Pokud spojku rozbalíš, určitě ji utrhneš, je však ale zpět nepoužitelná. Svár se pozná malým důlkem zespodu na spojce. Ovšem jak píši, toto platí u H0.

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2015 7:04 pm
od belgarat
nacvik na EW1 dopadl uspesne -- alespon u EW1 ma zarazku u posledniho upevnovadla. Nezalezi-li na tom kousku kridlove kolejnice, jde kolejnice klestema zkroutit do strany tak, ze vyklouzne z upevnovadla - vysledna vule je dostatecna na pohodlne a setrne vysunuti. Posledni upevnovadla prezila O.K.

Re: Tillig DKW

PříspěvekNapsal: čtv 03 bře, 2016 9:17 am
od belgarat
Omlouvam se, pri poslednim dotazu jsem zcela zapomněl, že mám celé vlastní téma... napíší znova sem, kam dotaz patří:

Někteří zde zmínili pokovení (nalakování) plastu srdcovky. Nemíváte zkraty mezi "kovovou" srdcovkou a těmi pevnými středovými kolejnicemi ? Při jízdě "přímo" se mi zdá, že kovové kolečko musí ten pevný "jazyk" se srdcovkou spojit, ale ony mají opačnou polaritu ...