No asi takhle. V TT není s Kuehnem v současnosti problém (neberu zpoždění výroby). Dá se říct že co do kvality (vzhledové i jízdní) patří v TT na špici, jízdními vlastnostmi před ním stojí snad už jen ROCO (po vychytání drobných much zezačátku), kvalitou zpracování zase třeba Kres (ale taky za jinou cenu). Nicméně chápu že co začátku je asi blbost kupovat RS-1 za bezmála 5000Kč, navíc když ještě není ani na trhu.
Co se Pika týče, je to rozumný kompromis, zvlášť novější mašiny. Mám i Tauruse, i Herkulesa, pojezdově si jsou dost podobné, jen ten Herkules je o poznání lépe zpracovaný. Novější lokomotivy jsou na tom ještě lépe, ale vyjma
G 1206 toho moc v soudobé epoše tuším není, a už vůbec né z našich končin. Nicméně výše odkazovaný Metrans Herkules od Pika se tuším už dělal, ani na stránkách ho Piko už nemá, takže kdovíjak to je s dosažitelností. Oproti tomu
Kuehnův Herkules je stále dostupný, a cenový rozdíl není až takový, pojezd je nepoměrně kvalitnější (pětipólový motor, LED osvětlení, lepší zpřevodování, funkční kinematika) a i kastle vypadá o trochu líp. Tady už spíš záleží na osobních preferencích a taky jestli radši risknout čekání na aktuálně nedostupný model, nebo spíš jít do něčeho skladem. Zrovna tady ale není špatná ani jedna volba.
Se spřahly je to složitější, Piko stále používá očková spřahla (jsou na fotce Piko Herkula), ale dneska jsou už snad jediní, všichni ostatní používají něco nového. Většina buď přímo spřahla Tillig nebo Kuehn (viz fotka Metrans Herkula od Kuehna), někteří svoje (Roco požívá eNkové ex-Fleischmanní Profi spřahlo). Problém je, že třeba u Pika nejde používat žádná jiná než očková spřahla bez úprav, Taurus a Herkules nemají kinematiku, a při použití krátkých spřahel se vytlačují s ostatními vozidly nárazníky. Existuje pár řešení, Piko vyrábí origo prodloužené šachty, nebo je možné si hrát s frézkou a nalepit kinematiky Peho. Nicméně je to práce navíc a výsledek nejistý.