Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod HonzaM » pát 28 srp, 2015 10:06 am

Pro vnuka mé manželky bychom rádi k Vánocům koupili hnací vozidlo velikosti TT. To není můj oblíbený rozchod a proto nemám přehled o nabídce na trhu. Měl by to být motorák, ideálně 840, případně 810 v barvách soudobé epochy. Další možností je dieselová lokomotiva, opět v provedení soudobé epochy, nejlépe v v korporátním designu ČD (Najbrt). Snad je něco z toho na trhu. Pouze průmyslové výrobky, nanejvýš průmyslový výrobek přestříkaný.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod hank » pát 28 srp, 2015 3:25 pm

Tak Stadler RS1/ČD 840 od Kühna je k mání třeba tady:

http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... uct_id=270

Sám ho nemám, protože se zabývám jinou epochou, takže recenzí nemohu sloužit. Nicméně jako startovací vozidlo pro malé dětské lokálkové kolejiště se mi zdá docela dobrý.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6104
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod T 478 3022 » pát 28 srp, 2015 5:08 pm

Soudobá epocha není zrovna moje parketa,ale mám za to Hanku,že o tomhle modelu,tak maximálně probíhají vášnivé debaty v anarchistických kroužcích.Řekl bych,že to je ten stejný případ jak Kuehnovic ceckáče.
T 478 3022
 
Příspěvky: 163
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod D » pát 28 srp, 2015 5:33 pm

HonzaM:
Jenže 840 není k mání. Předpokládané dodání od roku 2012 Kuehn pořád odkládá. Ani letošnímu roku nevěřím.

Schopné pojezdy na 810 dělá PikoLoko, prodej kompletu na ITvlaky.cz. Jen pro spřáhla nejsou úplně ideální (v příliš velké štěrbině spřáhlo visí na kolej, chce to dodělat doma standardní šachtu bez kinematiky za cenu ubroušení pluhu, bude-li mít motorák někdy v budoucnu odpojovaný přípoják). Na pevné spřáhlo nebo sólo jízdy však neupravená verze postačí.

V provedení 5. - 6. epochy jsou v TT z motorů pěkní Brejlovci, možná ještě Traxx.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod HonzaM » sob 29 srp, 2015 7:15 am

840 by se mi sice líbila, ale jednak mám po problémem s Bastardem v N-ku ( popsal jsem je zde v jiném vláknu) mám k firmě Kuehn značnou nedůvěru a počkám na recenze a praktickě zkušenosti. Navíc cena je dost přemrštěná. Jako vánoční dárek to zřejmě vyhraje E20 integro od Piko. Je podobná Herkulesu E20 Metrans který v ČR jezdí a cenově je model velmi příznivý. Jaké jsou zkušenosti s lokomotivami TT PIKO? On to má být dárek pro kluka ve věci 8 let, nemajícího zkušenosti, zatím má jednoduchý ovál a jednu lokomotivu a model 840 za skoro pět tisíc, navíc nejasné kvality, by nebyl v tomto případě přiměřený. Uvítal bych zda někdo náhodou nemá s tímto modelem zkušenosti. Nebo poraďte nějaké zahraniční fórem kde by mohla být k tomu diskuse.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 29 srp, 2015 8:02 am

Co se týče modelů Piko - Herkules, tak s těma není žádný problém. Občas se dají sehnat i v akci za mrzký peníz.(osobně jsem kupoval minule na modell - hobby v Lipsku verzi OOB za 30 Eu). Takže pokud na takovéto prvotní ježdění tak můžu doporučit. Motoráky(810,820,830......) továrně nikdo nedělá. Pak je 810 od Rubikonu - mám jejich startovačky - jezdí dobře, ale je to dlouhá dvounápravová mašina, takže je náchylnější na přesné položení kolejiva(občas při odfláknutí nechce sbírat proud).
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod JendaTT » sob 29 srp, 2015 10:02 am

Od Piko mám jen Tauruse v V. epoše (Piko 47410) - je to "hobby" model, má tedy méně propracovaných detailů. Jezdí fajn, byť je zpřevodovaný do rychla a i na nejnižší rychlost jezdí po nádraží viditelně rychleji než třeba modely od Tilliga (Traxx apod.). Ale pro běžné tahání rychlíku je to v pohodě.

Také jsem ho sehnal ve výprodeji za pár korun, dal do něj dekodér a předělal původní žárovkové osvětlení na LED-kové. Jezdí spolehlivě a hodně ho prohánějí právě děcka.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod peter_vy » sob 29 srp, 2015 5:34 pm

HonzaM píše:... Jako vánoční dárek to zřejmě vyhraje E20 integro od Piko. Je podobná Herkulesu E20 Metrans který v ČR jezdí a cenově je model velmi příznivý...

Tu majú priamo ER20 METRANS: http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=2308 .
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod HonzaM » ned 30 srp, 2015 6:38 am

peter_vy píše:
HonzaM píše:... Jako vánoční dárek to zřejmě vyhraje E20 integro od Piko. Je podobná Herkulesu E20 Metrans který v ČR jezdí a cenově je model velmi příznivý...

Tu majú priamo ER20 METRANS: http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=2308 .

Díky za tip. Ještě poraďte neznalému - jaká jsou obvyklejší spřáhla a jak vypadají? Prosím pokud možno obrázek.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod TTmili » ned 30 srp, 2015 9:41 am

No asi takhle. V TT není s Kuehnem v současnosti problém (neberu zpoždění výroby). Dá se říct že co do kvality (vzhledové i jízdní) patří v TT na špici, jízdními vlastnostmi před ním stojí snad už jen ROCO (po vychytání drobných much zezačátku), kvalitou zpracování zase třeba Kres (ale taky za jinou cenu). Nicméně chápu že co začátku je asi blbost kupovat RS-1 za bezmála 5000Kč, navíc když ještě není ani na trhu.
Co se Pika týče, je to rozumný kompromis, zvlášť novější mašiny. Mám i Tauruse, i Herkulesa, pojezdově si jsou dost podobné, jen ten Herkules je o poznání lépe zpracovaný. Novější lokomotivy jsou na tom ještě lépe, ale vyjma G 1206 toho moc v soudobé epoše tuším není, a už vůbec né z našich končin. Nicméně výše odkazovaný Metrans Herkules od Pika se tuším už dělal, ani na stránkách ho Piko už nemá, takže kdovíjak to je s dosažitelností. Oproti tomu Kuehnův Herkules je stále dostupný, a cenový rozdíl není až takový, pojezd je nepoměrně kvalitnější (pětipólový motor, LED osvětlení, lepší zpřevodování, funkční kinematika) a i kastle vypadá o trochu líp. Tady už spíš záleží na osobních preferencích a taky jestli radši risknout čekání na aktuálně nedostupný model, nebo spíš jít do něčeho skladem. Zrovna tady ale není špatná ani jedna volba.
Se spřahly je to složitější, Piko stále používá očková spřahla (jsou na fotce Piko Herkula), ale dneska jsou už snad jediní, všichni ostatní používají něco nového. Většina buď přímo spřahla Tillig nebo Kuehn (viz fotka Metrans Herkula od Kuehna), někteří svoje (Roco požívá eNkové ex-Fleischmanní Profi spřahlo). Problém je, že třeba u Pika nejde používat žádná jiná než očková spřahla bez úprav, Taurus a Herkules nemají kinematiku, a při použití krátkých spřahel se vytlačují s ostatními vozidly nárazníky. Existuje pár řešení, Piko vyrábí origo prodloužené šachty, nebo je možné si hrát s frézkou a nalepit kinematiky Peho. Nicméně je to práce navíc a výsledek nejistý.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod D » ned 30 srp, 2015 11:07 am

Pro děti budou nejlepší očková spřáhla. Snadno se dětem v rukou rozhodují. Tedy Piko a Tillig (dává je rovnou na dětské modely), kompatibilní jsou se starými vozy BTTB.

Nová spřáhla Tillig a kompatibilní vylepšený Kuhn se rozpojují trochu hůře. Většinou jsou uchycené v normované šachtě, takže není problém je vyměnit. Používáme je v modelových klubech.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod Colonel32 » ned 30 srp, 2015 9:55 pm

Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod Tomáš10 » pon 31 srp, 2015 2:55 pm

Ježíšmarjá,
taková pěkná cena...
A já dělám 3. epochu s párou, a ještě to chci ozvučit... :|
Tomáš10
 
Příspěvky: 196
Registrován: stř 06 úno, 2013 1:28 pm

Re: Hnací vozidla TT, soudobá epocha.

Příspěvekod HonzaM » čtv 10 zář, 2015 11:21 am

TTmili píše: Nicméně výše odkazovaný Metrans Herkules od Pika se tuším už dělal, ani na stránkách ho Piko už nemá, takže kdovíjak to je s dosažitelností. Oproti tomu Kuehnův Herkules je stále dostupný, a cenový rozdíl není až takový, pojezd je nepoměrně kvalitnější (pětipólový motor, LED osvětlení, lepší zpřevodování, funkční kinematika) a i kastle vypadá o trochu líp. Tady už spíš záleží na osobních preferencích a taky jestli radši risknout čekání na aktuálně nedostupný model, nebo spíš jít do něčeho skladem. Zrovna tady ale není špatná ani jedna volba.
Se spřahly je to složitější, Piko stále používá očková spřahla (jsou na fotce Piko Herkula), ale dneska jsou už snad jediní, všichni ostatní používají něco nového. Většina buď přímo spřahla Tillig nebo Kuehn (viz fotka Metrans Herkula od Kuehna), někteří svoje (Roco požívá eNkové ex-Fleischmanní Profi spřahlo). Problém je, že třeba u Pika nejde používat žádná jiná než očková spřahla bez úprav, Taurus a Herkules nemají kinematiku, a při použití krátkých spřahel se vytlačují s ostatními vozidly nárazníky. Existuje pár řešení, Piko vyrábí origo prodloužené šachty, nebo je možné si hrát s frézkou a nalepit kinematiky Peho. Nicméně je to práce navíc a výsledek nejistý.

Díky za informace. Koupil jsem tedy výrobek Kuehn. Se spřáhly je trochu problém, protože jak jsem zjistil, vozidla co má budoucí majitel tohoto Herkula mají očková spřáhla. Pokud správně chápu, Herkules od Kuehna má spřáhla Kuehn v normovaných šachtách, takže by neměl být problém s jejich výměnou. Nemá náhodou někdo doma zbytečná očková spřáhla, která by se pro výměnu hodila? V kladném případě prosím SZ.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků