Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 8:46 pm
od martin tichý
Lidi, vzpamatujte se už!, takhle budou TTčkaři snad navždy terčem posměchu od vyspělejších HO kolegů:-( ..neustále vymýšlet, jak remotorizovat, vylepšovat, upravovat...tahle stará vozidla do dnešního modelářského světa prostě už dáávno nepatří!!, nechme je už odpočívat někde ve skříních, když už nejsme, alespoň někteří z nás schopni se s nimi nadobro rozloučit a kupme si ty nové. Jasně, jsou předražené až hanba, ale jsou nové a některé z nich už odpovídají i vyšším nárokům(Kuehn, ROCO,KRES). Distancujme se od těch bláznů, co na Aukru kupujou ty vraky za neskutečné peníze a oblečme definitivně nový kabát:-)..nemám pravdu:-)

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 9:22 pm
od radula63
Martine T . Souhlasím. Mám už doma jen 3 BTTB a to jen z nostalgie (z toho 2 remotorizovány asi před 8-mi lety) ostatní šly honem rychle pryč. Tedy vlastně 4 - :!: jedna rosnička - z původního modelu zůstala jen kastle - zbytek je nový (motor Mashima, převodovka kov/plast, rám plech). Jinak jezdím na mosazných pojezdech s motory Mashima (mot.vozy a loko) a nedá se to s BTTB srovnat - úplně jiná dimenze. :P
Páry mám fungl nové a jezdí suprově. Teď mám políčeno na kvatro s řídícím vozem z leptu na mosazné pojezdy.
Cenově dám příklad - Kvatro (ČD 842) - hotová kastle z leptu cca do 1.500,-Kč, pojezd kolem 1.000,-Kč a je nádherný nový model. :!:

PříspěvekNapsal: čtv 15 dub, 2010 6:45 pm
od TTmili
Co se týče modelů BTTB tak potom souhlasím, tam nemá cenu remotorizovat, ať už kvůli vzhledu nebo celkově použitelnosti. Co se týče použití pojezdů po určité obnově (tj. ideálně od motoru přes převody až po nápravy předělat) tak se dají naprosto bez problému využít pro nové modely a musím říct že jsou o chlup lepší než mosazné pojezdy (vyzkoušeno). Je ale pravda že když se sečtou náklady vyjde to na zhruba stejný peníze jako mosaznej nebo lehce přes a je to náročnější.
A co se týče posměšků HOkářů tak bych to nebral až tak vážně, dyť se podívejte na pár jejich starších modelů (jako sergejové a tak) které mnoho z nich má a jezdí s nima.

PříspěvekNapsal: pon 19 dub, 2010 5:05 pm
od A2C
Presne páni, sám som si remotorizoval 2 BTTB mašiny a hotovo, ostatné som predal a kúpil nové. Remotorizovaná vs. neremotorizovaná BTTB je o 100% lepšia (Ak sa to podarí avšak bral som to už od piky, nový motor, kolečka zberače.). Avšak Remotorizovaná BTTB a nová Tillig, Roco... to je zas o minimálne 100% lepšie

Avšak ak si vezmeme náklady Motor (kocka, adaptér, unašač) 20€
Kolesá = BR118, 3x3€ + 4€ (cca +-) (13€)
BR 130 = 2x2,5€ + 2x3€ + 2x4€ (cca +-) (19€)

Takže remotorizácia a zlepšienie príšerných jazdných vlastností (šišatých kolečiek) vás u BR118 bude stáť 33€ + stará mašina (cena čo som videl je tak cca koľko? 30-40€) = 63 - 73€

BR130 (T679.2) 39€ + model 30-40€ = 69 - 79€

A teraz si položte otázku oplatí sa to na tieto staré modely plytvať? (Áno ja som to urobil ale to boli jediné 2 BTTB mašiny čo som si nechal, hold citové puto nikdy nebolo zadara :lol: )

Mimochodom BR118 v hobby prevedení stojí cca 70€
BR130 (T679.2) však bohužiaľ neodpovedá skutočnosti ani jedna tak náhradu nedostanete (Roco model má o okno naviac keďže pochádza z formy BR132 tj model je dlhší, BTTB je zas príšerný čo sa týka prevedenia oproti Roco)

Re:

PříspěvekNapsal: stř 08 pro, 2010 8:16 pm
od jares
Lubomír Dudek píše: ...
Nad tím LVT 172 jsem ale taky nedavno přemýšlel.Dělá na něj pojezd PMT a nevypadal by zas tak špatně.Byla by to taková přijatelná cesta k funkčnímu spolehlivému motoráčku.
Zkoušel to už někdo???


Koupíl jsem si ten pojezd PMT, využil jsem akční nabídky. Jen nevím, musí se k tomu dokoupit ještě něco, nebo si ten zbytek prostě musím dodělat? Ne že bych to nezvládl, ale myslel jsem, že to je pojezd přímo na tento motorák, tak že bude přesně zapadat do karoserie.

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: sob 11 pro, 2010 10:18 am
od Lubomír Dudek
Výborně.
Odzkoušej to a dej nějaký informace.A uplně nejlíp i z pár fotkama.Pokud by to fachčilo a vypadalo k světu,tak bych do toho pojezdu šel taky

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2016 8:08 pm
od karhu
Dobrý večer,opráším starý odkaz a zeptám se. Mám takovou srdcovku T 679 od BTTB,už má dekoder,ale jízdní vlastnosti nic moc. Poradí někdo jak nejlépe remotorizovat. Případně jaký motor tam dát,popřípadě kde koupit. Moc děkuji za radu.

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2016 9:21 pm
od JendaTT
Ahoj, než se pustíš do větších úprav, zkus udělat pár základních kroků, které bys dělal i při úpravě (remotorizaci apod.):
- komplet rozeber lokomotivu
- vyčísti prostor uhlíků v motoru, dej nové uhlíky
- rozeber komplet převody, vše vyčisti, zkontroluj jestli není něco poškozené a tedy na výměnu
- vše nově promazat
- vyčisti sběrače proudu z koleček
- vyčisti kolečka
- znovu sestavit a zkusit projet

Někdy tohle zabere a lokomotiva se vrátí do ucházejících jizbách vlastností. To, že bude zpřevodovaná do rychla, bude mít starý 3-púlový motor, kterému se moc v nízkých otáčkách nechce? Pokud ti tohle stále nestačí, tak pak výměna motoru, převodů, prakticky celého pojezdu za modernější. Jenže kolik to bude stát?

Když jsem tohle počítal u svých "srdcovek", tak mi vyšlo, že bude lepší si koupit lokomotivy nové. Ty původní jsem opravdu jen pořádně vyčistil a promazal, dal nové uhlíky, digitalizoval levným dekodérem. Jezdí to prostě tak, jak modely staré 30 let jezdit mohly. Sice dekodér "umí" jezdit s lokomotivou pomaleji, ale nepřesnosti pojezdu se projevují stále. Prostě na příležitostně projetí ano, ale nové loko jezdí nesrovnatelně lépe.

Takže původní BTTB produkci jsem si ponechal jen z nostalgie, byť jsem "vyhodil" peníze za nová kolečka a mosazná ložiska pro vagónky. která mnohem zlepšila jízdu starých vagónků. O lokomotivách už jsem psal. Když se k tomu vrátím, dnes už bych asi produkci BTTB nevylepšoval. Nové modely mají lepší jízdní vlastnosti, jemnější detaily, lépe vypadají.

Tím ale nechci nikoho odrazovat od modernizace, však i já do ní naházel nějaké prachy a spoustu času, ale je to jen kvůli dobrému pocitu, racionalitu za tím nehledat.

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 6:29 am
od Radek Strnad
Když koupíš nový motor(pětipólový?)cca400,-Kč, levný dekodér 500,-Kč(pokud bys šel do dogi), nějak to do mašiny, která už v době výroby byla technologicky zastaralá(i když jízdou patřila zrovna tato k tomu lepšímu od BTTB), ten motor zabuduješ, zjistíš, že to nikdy nebude ani polovina kvality novodobého modelu. Nová T679 od Piko stojí sice přes 3000,-, ale je to úplně jiný level a v německé verzi se dá myslím sehnat i levněji. Ve výprodejích v Něměcku jsou občas nové mašiny kolem 70,-€.Jsem starý modelářský pes, odchovaný právě na BTTB, ale věř, že fakt nemá smysl investovat peníze a čas na remotorizaci nebo digitalizaci těchto stařešin. Sám jsem to zkoušel a fakt je to marný, je to marný, je to marný...........Chceš -li něco někam investovat, pořiď si jednu levnou novou mašinu s paticí(dá se sehnat třeba na Aukru kolem 2.000,-), nasaď dekodér pokud chceš zkusit digitál a máš na čem a uvidíš sám, že se to s BTTB nedá srovnat. Už je dávno jiná doba a hračky BTTB patří za sklo.

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 9:31 am
od mpinta
Radek Strnad píše:Když koupíš nový motor(pětipólový?)cca400,-Kč, levný dekodér 500,-Kč(pokud bys šel do dogi), nějak to do mašiny, která už v době výroby byla technologicky zastaralá(i když jízdou patřila zrovna tato k tomu lepšímu od BTTB), ten motor zabuduješ, zjistíš, že to nikdy nebude ani polovina kvality novodobého modelu. Nová T679 od Piko stojí sice přes 3000,-, ale je to úplně jiný level a v německé verzi se dá myslím sehnat i levněji. Ve výprodejích v Něměcku jsou občas nové mašiny kolem 70,-€.Jsem starý modelářský pes, odchovaný právě na BTTB, ale věř, že fakt nemá smysl investovat peníze a čas na remotorizaci nebo digitalizaci těchto stařešin. Sám jsem to zkoušel a fakt je to marný, je to marný, je to marný...........Chceš -li něco někam investovat, pořiď si jednu levnou novou mašinu s paticí(dá se sehnat třeba na Aukru kolem 2.000,-), nasaď dekodér pokud chceš zkusit digitál a máš na čem a uvidíš sám, že se to s BTTB nedá srovnat. Už je dávno jiná doba a hračky BTTB patří za sklo.

S tím rozhodně naprosto souhlasím.

Radek Strnad píše:zjistíš, že to nikdy nebude ani polovina kvality novodobého modelu.

Ale bude to jezdit a svítit (raději s LED) mnohem lépe, než v analogu.
Pár mašin jsem jen vyčistil, namazal a osadil dekodérem (Zimo, Lenz), jinak vše původní BTTB. Vhodné pro stávající mašiny. To, co jsem z produkce BTTB koupil, byly vyhozené peníze.

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 3:57 pm
od karhu
JendaTT píše:...
Když jsem tohle počítal u svých "srdcovek", tak mi vyšlo, že bude lepší si koupit lokomotivy nové. Ty původní jsem opravdu jen pořádně vyčistil a promazal, dal nové uhlíky, digitalizoval levným dekodérem. Jezdí to prostě tak, jak modely staré 30 let jezdit mohly. Sice dekodér "umí" jezdit s lokomotivou pomaleji, ale nepřesnosti pojezdu se projevují stále. Prostě na příležitostně projetí ano, ale nové loko jezdí nesrovnatelně lépe.

Takže původní BTTB produkci jsem si ponechal jen z nostalgie, byť jsem "vyhodil" peníze za nová kolečka a mosazná ložiska pro vagónky. která mnohem zlepšila jízdu starých vagónků. O lokomotivách už jsem psal. Když se k tomu vrátím, dnes už bych asi produkci BTTB nevylepšoval. Nové modely mají lepší jízdní vlastnosti, jemnější detaily, lépe vypadají.

Tím ale nechci nikoho odrazovat od modernizace, však i já do ní naházel nějaké prachy a spoustu času, ale je to jen kvůli dobrému pocitu, racionalitu za tím nehledat.


Mám právě dvě staré srdcovky,mají dekoder,takže v digitálu jezdí,jsou vyčištěné a promazané,ale jak říkáš při pomalé jízdě to není ono. Myslel jsem jestli by jim nový motor nepomohl. Ale asi jak říkáte nechám je jen na příležitostné nostalgické ježdění a jinak začnu nakupovat nové loko.Děkuji všem za rady a názory.

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 4:58 pm
od JendaTT
Kup nějakou novou lokomotivu ať můžeš porovnat jízdní vlastnosti, osvětlení a zpracování detailů nových modelů. Pak uvidíš, jestli se budeš chtít vůbec pouštět do "vylepšování" BTTB modelů. Hádám, že nakonec dospěješ k názoru, že než investovat nemalé peníze a čas do investice, která se nedokáže přiblížit aktuálním modelům, že raději ušetřené prostředky vložíš do něčeho novějšího....

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 5:54 pm
od karhu
Souhlasím s tebou,ty srdcovky nechám na poličce a příležitostně je projedu a začnu vybírat nové loko.

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 6:41 pm
od Patrik Novák
vono asi tak , na začátku píše že má BTTB a má dekodér

>je to opravdu BTTB?
>nebo je to už Tillig?
>jezdí to na digi nebo analog ?
>je ten pojezd/převody opravdu v pořádku ?
>je motor opravdu v pořádku ?
>není potřeba nastavit/doladit dekodér?

Re: Remotorizace loko od BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 dub, 2016 6:56 pm
od karhu
je to opravdu BTTB
jezdí na digi
převody jsou vyčištěné v pořádku
motor nedokážu posoudit
jak ještě doladit dekoder?