Remotorizace loko od BTTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Remotorizace loko od BTTB

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 24 led, 2008 11:49 am

Hezký dobrý den všem.Jsem vlastníkem několika starších lokomotiv od BTTB a po koupi nové lokomotivy jsem zjistil,jak špatné jízdní vlastnosti starší typy mají.Byl by někdo tak hodnej a poradil mi?
1)Existuje pohonná jednotka,která by bez větších úprav do pojezdu pasovala?(Mám V118,BR130 a uvažuji o E94)
2)Dají se remotorizovat i parní lokomotivy např řada 03?(Uvažuji o nějaké větší od BTTB)

Moc děkuji a mějte se hezky
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Houmr » čtv 24 led, 2008 12:29 pm

Já dělám sice HO, ale někdy je problém, né jen v motorku. I převody bývají dost špatné. Já to udělal tak, že vše staré jsem prodal a koupil nové mašinky, sice jich mám jen pár, ale se starými se to nedá srovnávat, však to sám vidíš. To radši budu jezdit se dvěma, než mít deset starejch potvor. :lol: Ono remotorizace, tě bude taky něco stát a výsledek nemusí být nejlepší.
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 24 led, 2008 12:49 pm

Děkuji.Je mi toho líto a chtěl bych alespoň nabrat nějaké zkušenosti.U těch dieselů,čert je vem,stejně nevypadaj moc modelově,ale ty hříšný peníze za pořádnou parní lokomotivu se mi dávat opravdu nechtěj,takže proto hledám náhradní řešení.Ale jinak vcelku souhlasim.
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Houmr » čtv 24 led, 2008 1:12 pm

Lubomíre, pro mne to jsou taky velké finanční částky, proto postupuju krok za krokem :cry: Ale ta radost z jízdy nové mašinky mě utvrdí v tom, že je to dobrá cesta :P
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod blekk1 » čtv 24 led, 2008 2:39 pm

Lubomír - Tillig vyrába alebo vyrábal set na remotorizáciu lokomotív BTTB, ktorý pozostával z:
- Motora + adaptér, tzv. Tillig kocka - cca 400 Kč - sadne priamo namiesto motora BTTB/ZEUKE - kúpiš na ttvlak.cz
-hriadeľ s prvým prevodovým stupňom - podľa lokomotívy, dá sa použiť pôvodný a spojiť s motorom smršťovací bužírkou

Houmre musím s tebou súhlasiť. Kúpil som nový rosničku Start + lepty od hekttora, v porovnaní so starou rosnou BTTB 100 a 1.
blekk1
 
Příspěvky: 156
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Příspěvekod dan » čtv 24 led, 2008 4:09 pm

Já mám br 56 starou konstrukci BTTB, mašinu však vyráběl již tillig je v ní nový hranatý motor a díly pojezdu jsou lisovány s kvalitnějšího plastu, jízdní vlastnosti nejsou o mnoho lepší nežli se starým motorem. Hranatý motor je totiž také 3 pól a jedinou změnou oproti starému motoru je ta že nemá takové zemědělské vůle v uložení hřídele a motor proto nemá takové vybrace a tím je celkově jízda o chlup klidnější. Ale jak píše houmr je to hodně o převodech jde o to že převody BTTB byly navrženy jako příliš do rychla tudíž napětí pro rozjezd musí být vyšší a tím i rychlost takže zapomeň na nějaké pomalé jízdy. Jinak set na přestavbu na hranatý motor stojí okolo 1000,- takže se to ani moc nevyplatí dělat ze staré novou :-).
Pokud chceš nabrat nějaké zkušenosti doporučuji ti prodat staré loko a zakoupit třeba tauruse piko za cca 1500,- nebo třeba novou BR 86 ta se dá sehnat už od nějakých 3400,- a je to opravdu co se týká jízdních vlastností bomba a navíc se dá přeznačit na ČSD, a BR 80 Od ROCA ta jede jak víno a je ještě o cca 1000 levnější.
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 28 led, 2008 12:56 pm

Děkuji za typy a názory.Mějte se moc hezky
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod jares » úte 13 dub, 2010 6:06 am

Já mám doma dva motoráky DR (tuším že to je VT 172), nově je dělá Kres, ale mne napadlo, jestli někdo nestaví do těch starých pojezdy, protože jízdní vlastnosti těch původních jsou naprosto příšerné. Poradíte?
Díky.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 13 dub, 2010 6:17 am

snad PMT???
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod jamik22 » úte 13 dub, 2010 7:44 am

podívej se na
http://www.das-service.de/TT-Barth/index.html
nákup přes Internet nebo jsou pokaždé v Leuně. Mám vyzkoušenou remotorizaci Krokodila. Výměna triviální, na motor se akorát vejde Zimo620. Jizdní vlastnosti velmi dobré.
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 13 dub, 2010 8:17 am

Samozřejmě se nezlobim,že někdo vyhrabal můj první dotaz na tomto fóru,ale když to teď po sobě čtu,stydim se.řadou 03 jsem asi myslel řadu 23 a hlavně postupem času jsem zjistil,že remotorizace některých starých modelů prostě nemá smysl.Jednak se tim nevyřeší všechny problémy co se týče jízdních vlastností a navíc tyto modely už moc modelově nevypadaj,což je pro mě v současnosti nepřípustné.
Jsou ale pořád modely,které někdo bude předělávat,takže nezavrhuju.

Nad tím LVT 172 jsem ale taky nedavno přemýšlel.Dělá na něj pojezd PMT a nevypadal by zas tak špatně.Byla by to taková přijatelná cesta k funkčnímu spolehlivému motoráčku.
Zkoušel to už někdo???
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod seven » úte 13 dub, 2010 8:28 am

Já jsem remotorizoval T679 pomocí tohoto: http://cgi.ebay.de/MABUCHIMOTOR-GETRIEB ... 19bb650d74 ,cena sice 24 Euro, ale jízdními vlastnosti se o hodně zlepšily. Přiložen byl i český návod, ale není potřeba, byla to jednoduchá práce.
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod jares » úte 13 dub, 2010 3:12 pm

Myslel jsem, že Kres ty motoráky dělá teď, ale samotný pojezd sestavený z náhradních dílů by stál víc než nový motorák. Je nějaký odkaz na to PMT?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 13 dub, 2010 3:26 pm

Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod maayaa » úte 13 dub, 2010 8:30 pm

seven píše:Já jsem remotorizoval T679 pomocí tohoto: http://cgi.ebay.de/MABUCHIMOTOR-GETRIEB ... 19bb650d74 ,cena sice 24 Euro, ale jízdními vlastnosti se o hodně zlepšily. Přiložen byl i český návod, ale není potřeba, byla to jednoduchá práce.

tady http://www.das-tt.de/ se to dá sehnat za 15E(bez poštovnýho)až 12E(musí se objednat 100ks :) )
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků