Úprava "Ypsilonů" - dovážení, výměna soukolí

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod mpinta » pon 30 bře, 2015 11:22 am

Tomáš píše:Obávám se,že nebyly myšleny současné kola 7,7mm , ale nejnovější kola z výroby na BTTB ypsilonech.

Pravda, měl jsem se vyjádřit jemněji...
Přesto věta " To jsou totiž jediná originální kola o průměru 7,7mm ..." je trochu zavádějící. Zvláště pro ty začínající. To "origo" lze vztáhnout na cokoliv... I ttmili otázkou ukazuje, že mu to není úplně jasné, a ten mezi začátečníky jistě nepatří. :D
Tak aspoň odkaz na dvojkolí nejrůznějších typů se může hodit... Takové "To přece každí zná...", z toho už jsem dávno vyléčen. :D
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod lukin1 » pon 30 bře, 2015 11:24 am

je to přesně tenhle vagó i origo koly...
http://www.google.de/imgres?imgurl=http ... IQrQMwFDhk
lukin1
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 12 lis, 2014 5:05 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod Tomáš » pon 30 bře, 2015 12:08 pm

Tak jsem to teď vážil a překvapilo mě,že ypsilon BTTB s novými kovovými koly váží 48g.Což je skoro to minimum dle NEM302. Když k tomu přidám těch 20g jsme na 68g. No a všechny moje ypsilony váží v průměru 70g. Zda je to moc netuším,ale jezdí perfektně. Otázkou je co to udělá s lokomotivou při 5ti kusech a stoupání 3cm/m
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod lukin1 » pon 30 bře, 2015 1:47 pm

TTmili píše:A originál kola 7,7mm znamená jaká? Nejsou to náhodou ty dvojkolí co se používala ke konci BTTB a v začátcích Tilliga? To jest kovová osička, na ní nalisované plastové disky jednotlivých kol a na ty plastové disky nalisované železné obruče? To jsou totiž jediná originální kola o průměru 7,7mm která znám, a svojí konstrukcí i jízdními vlastnostmi jsou dávno překonané. I to může být důvodem vykolejování.


teď sem přišel domů a máš pravdu jsou to ty kola jak píšeš...:-)nakoupím ty kovový na maloseriovkách...mám koupit i ty mosazný uložení?
lukin1
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 12 lis, 2014 5:05 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod MirekTT » pon 30 bře, 2015 2:05 pm

lukin1 píše:...mám koupit i ty mosazný uložení?

Kup a až si pro "to" přijedeš, můžem je vyměnit. Nemusíš kupovat ty vrtáčky, mám je a pomůžu ti s výměnou.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod Tomáš » pon 30 bře, 2015 3:07 pm

lukin1 píše:
TTmili píše:A originál kola 7,7mm znamená jaká? Nejsou to náhodou ty dvojkolí co se používala ke konci BTTB a v začátcích Tilliga? To jest kovová osička, na ní nalisované plastové disky jednotlivých kol a na ty plastové disky nalisované železné obruče? To jsou totiž jediná originální kola o průměru 7,7mm která znám, a svojí konstrukcí i jízdními vlastnostmi jsou dávno překonané. I to může být důvodem vykolejování.


teď sem přišel domů a máš pravdu jsou to ty kola jak píšeš...:-)nakoupím ty kovový na maloseriovkách...mám koupit i ty mosazný uložení?


A proč si je nekoupíš tady? až budeš v Brně
http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... th=219_220

a tohle jsou ty závaží co používám na dovážení
http://www.racing-line.cz/files/racing- ... _5x10g.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod lukin1 » pon 30 bře, 2015 4:35 pm

MirekTT píše:
lukin1 píše:...mám koupit i ty mosazný uložení?

Kup a až si pro "to" přijedeš, můžem je vyměnit. Nemusíš kupovat ty vrtáčky, mám je a pomůžu ti s výměnou.

jasan Mirku..děkuju...:-)du fotit..... :mrgreen:
lukin1
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 12 lis, 2014 5:05 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod lukin1 » pon 30 bře, 2015 4:36 pm

a tohle jsou ty závaží co používám na dovážení
http://www.racing-line.cz/files/racing- ... _5x10g.jpg[/quote]
loukoťový.... :mrgreen: :mrgreen:
lukin1
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 12 lis, 2014 5:05 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod Tomáš » pon 30 bře, 2015 5:47 pm

Je tam vidět něco špatně?
Jinak nechápu :?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod lukin1 » pon 30 bře, 2015 5:55 pm

nn je to vidět dobře... :)
loukoťový(závaží na elektrony) :mrgreen:
lukin1
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 12 lis, 2014 5:05 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Úprava "Ypsilonů" - dovážení, výměna soukolí

Příspěvekod George V. » úte 31 bře, 2015 4:42 am

Včera jsem na kroužku změřil originální dvojkolí z Y vozů BTTB - v původním provedení bylo na nápravě jedno plastové a jedno kovové - průměr 8.4mm :!: Máme také jeden vůz pravděpodobně z konce výroby pod značkou BTTB, původně s výše zmíněnými "kovovými" koly - pošťák. Bohužel jsem ho už nalezl přezutý a původní kolečka jsem nedohledal, ale co si matně vzpomínám, tak jízdní vlastnosti nebyly nic moc. Ani bych se nedivil, kdyby měla tato dvojkolí problém s rozchodem... No a nakonec jsem přeměřil dvojkolí na "starých" Y-lonech (ČD 2.tř.) vyráběných Tilligem (2010?) - jedná se o "nová" dvojkolí Tillig o průměru 8.0mm...

Máme na kroužku všechny vozy Y přezuty novými kovovými dvojkolími o průměru 8.0 mm (Tillig, Bramos, Loco (?)), bez dovážení a žádné problémy s jízdními vlastnostmi nejsou...

K přezutí Y-lonů tedy vřele doporučuji dvojkolí o průměru 8.0mm
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Úprava "Ypsilonů" - dovážení, výměna soukolí

Příspěvekod MirekTT » úte 31 bře, 2015 4:52 am

A mají hrotové nebo čepové nápravy?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Úprava "Ypsilonů" - dovážení, výměna soukolí

Příspěvekod George V. » úte 31 bře, 2015 5:06 am

Všechno hrotové; měly jsme i dva Zeuke, ale těm jsme "přezuli" kastle a poslali do světa :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Jakého brejlovce?

Příspěvekod TTmili » úte 31 bře, 2015 6:56 am

mpinta píše:Hm, když neznáš, tak neodpovídej. A Modmueller není jediný...
http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/


No Tomáš už to zmínil, nebylo to myšleno, že průměr 7,7mm neexistuje, neboť jej sám používám skoro nejčastěji.

mpinta píše:Přesto věta " To jsou totiž jediná originální kola o průměru 7,7mm ..." je trochu zavádějící. Zvláště pro ty začínající. To "origo" lze vztáhnout na cokoliv... I ttmili otázkou ukazuje, že mu to není úplně jasné, a ten mezi začátečníky jistě nepatří. :D
Tak aspoň odkaz na dvojkolí nejrůznějších typů se může hodit... Takové "To přece každí zná...", z toho už jsem dávno vyléčen. :D


TTmili v tom má určitě jasno, jen se špatně vyjádřil. Origo dvojkolí na starých Y byly totiž jen 4 druhy. První ještě za dob Zeuke s čepovým uložením, kovová osička, průměr něco přes 8,3mm, jedno kolo plastové, druhé vyražený kovový plíšek zalisovaný mezi dva plastové jakoby disky. Druhá varianta úplně stejná, jen s hrotovým uložením, používaná od přepracování podvozků. Třetí varianta byla z konce 80tých let, již zmíněná jediná originální varianta s průměrem 7,7mm, kovovou osičkou, plastovými disky a kovovými obručemi. Jednoznačně nejhorší dvojkolí co existovala, vysoké okolky, dokonce bych řekl, že ani trochu neodpovídá tvar pojížděné plochy normě, okolky jsou taky dost tlusté. Na starém kolejivu budiž, nicméně na profilovém jsou celkem problémy. Poslední varianta je někdy z konce 90tých let, kdy Tillig začal hromadně používat dvojkolí dost podobná Lucku (možná to dokonce Luck byl, kdoví) s průměrem 8,0mm.

Toliko tedy k pojmu "jediná originální kola o průměru 7,7mm", který měl být pro úplnost doplněn něčím ve stylu "která se z výroby vyskytovala na starých Y".
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Úprava "Ypsilonů" - dovážení, výměna soukolí

Příspěvekod George V. » úte 31 bře, 2015 7:35 am

Přesné a vyčerpávající...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků