No Tomáš už to zmínil, nebylo to myšleno, že průměr 7,7mm neexistuje, neboť jej sám používám skoro nejčastěji.
mpinta píše:Přesto věta " To jsou totiž jediná originální kola o průměru 7,7mm ..." je trochu zavádějící. Zvláště pro ty začínající. To "origo" lze vztáhnout na cokoliv... I ttmili otázkou ukazuje, že mu to není úplně jasné, a ten mezi začátečníky jistě nepatří.
Tak aspoň odkaz na dvojkolí nejrůznějších typů se může hodit... Takové "To přece každí zná...", z toho už jsem dávno vyléčen.
TTmili v tom má určitě jasno, jen se špatně vyjádřil. Origo dvojkolí na starých Y byly totiž jen 4 druhy. První ještě za dob Zeuke s čepovým uložením, kovová osička, průměr něco přes 8,3mm, jedno kolo plastové, druhé vyražený kovový plíšek zalisovaný mezi dva plastové jakoby disky. Druhá varianta úplně stejná, jen s hrotovým uložením, používaná od přepracování podvozků. Třetí varianta byla z konce 80tých let, již zmíněná jediná originální varianta s průměrem 7,7mm, kovovou osičkou, plastovými disky a kovovými obručemi. Jednoznačně nejhorší dvojkolí co existovala, vysoké okolky, dokonce bych řekl, že ani trochu neodpovídá tvar pojížděné plochy normě, okolky jsou taky dost tlusté. Na starém kolejivu budiž, nicméně na profilovém jsou celkem problémy. Poslední varianta je někdy z konce 90tých let, kdy Tillig začal hromadně používat dvojkolí dost podobná Lucku (možná to dokonce Luck byl, kdoví) s průměrem 8,0mm.
Toliko tedy k pojmu "jediná originální kola o průměru 7,7mm", který měl být pro úplnost doplněn něčím ve stylu "která se z výroby vyskytovala na starých Y".