Přeznačení (a úprava) DR/DB lokomotiv na ČSD/ČD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Přeznačení (a úprava) DR/DB lokomotiv na ČSD/ČD

Příspěvekod michalkomarek » ned 20 led, 2008 9:58 pm

Zdravím všechny železniční modeláře.Po dlouhé době jsem se opět vrátil k modelařině v měřítku TT.Řeším jeden problém..Nevíte prosím o někom kdo by byl schopen přezbrojit parní lokomotivu ROCO BR 80 z původních německých drah na ČD a je li to vůbec možné????/označení,popisy atd./
Předem dík za vaše názory a rady.
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Re: Přezbrojení lokomotiv DR na ČSD nebo ČD

Příspěvekod Zippich » pon 21 led, 2008 8:41 am

Německá BR80, pokud vím, u ČSD nikdy nejezdila. U ČD pak už vůbec ne. Pokud si ale chceš jen hrát, tak můžeš tuto historickou skutečnost ignorovat a celkem snadno ji přeznačit na ČSD. (O "zbrojení" se u lokomotiv mluví v souvislosti s doplňováním uhlí, vody a písku)
Třeba by ses mohl tvářit, že to byla nějaká vyřazená průmyslová lokomotiva, kterou získal nějaký spolek a opatřil ji ozanačením ČSD. Pak si na počítači můžeš v měřítku udělat červenobílé tabulky třeba 317.001, nebo 327.001, nalakovat a nalepit na model. Na burze v praze pak koupíš i další nápisy ve formě obtisků. Když pak odřízneš z kotle lokomotivy návěstní zvonec, který se používal jen v Německu, tak můžeš začít sám sebe přesvědčovat, že tohle u nás opravdu jezdilo...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod michalkomarek » pon 21 led, 2008 9:05 am

Dík za radu a omlouvám se za špatnou terminologii.Jakou parní lokomotivu koupit z nových modelů od Tiligu aby šla předělat na naše dráhy???
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod Zippich » pon 21 led, 2008 9:27 am

Tillig nabízí přímo BR52 v provedení ČSD řady 555.0 Art.-Nr.02276. Jsou to válečné lokomotivy, které se tehdy vyráběly v mnoha lokomotivkách na obsazeném území. Také v Plzni. Dále je u Tilliga možné koupit a přeznačit BR50 na 555.1, BR86 na 455.2, BR56 na 437.0. Jedná se ale o německé stroje, které nejsou pro ČSD typické a zvláště poslední 2 jmenované u nás jezdily jen krátce po jejich ukořistění po válce a poměrně brzy byly zrušeny. Pokud bys chtěl nějaký typický český (resp. rakouský) stroj, obrať se na naše malovýrobce na burze, nebo se můžeš pokusit o nějakou vlastní stavbu z leptu, nebo odlitku...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod michalkomarek » pon 21 led, 2008 11:52 am

Moc díky za tipy....Musím sehnat informace o 455.2 a 437.0 a pustit se do předělání.Chci provozovat ČSD epochu III tak scháním informace...
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Re: Přezbrojení lokomotiv DR na ČSD nebo ČD

Příspěvekod juroH0 » pon 21 led, 2008 1:42 pm

Zippich píše:
michalkomarek píše:Zdravím všechny železniční modeláře.Po dlouhé době jsem se opět vrátil k modelařině v měřítku TT.Řeším jeden problém..Nevíte prosím o někom kdo by byl schopen přezbrojit parní lokomotivu ROCO BR 80 z původních německých drah na ČD a je li to vůbec možné????/označení,popisy atd./
Předem dík za vaše názory a rady.


Německá BR80, pokud vím, u ČSD nikdy nejezdila. U ČD pak už vůbec ne. Pokud si ale chceš jen hrát, tak můžeš tuto historickou skutečnost ignorovat a celkem snadno ji přeznačit na ČSD. (O "zbrojení" se u lokomotiv mluví v souvislosti s doplňováním uhlí, vody a písku)
Třeba by ses mohl tvářit, že to byla nějaká vyřazená průmyslová lokomotiva, kterou získal nějaký spolek a opatřil ji ozanačením ČSD. Pak si na počítači můžeš v měřítku udělat červenobílé tabulky třeba 317.001, nebo 327.001, nalakovat a nalepit na model. Na burze v praze pak koupíš i další nápisy ve formě obtisků. Když pak odřízneš z kotle lokomotivy návěstní zvonec, který se používal jen v Německu, tak můžeš začít sám sebe přesvědčovat, že tohle u nás opravdu jezdilo...


no nemecka BR80 u nas nejazdila ale dost podobny typ je 1435 CP600-u CSD oznaceny ako rada 328... :wink:
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod blekk1 » úte 22 led, 2008 8:19 am

Na prerábku BR 86 na 455.2 existuje aj návod(H0)

http://www.mo-na-ko.net/index_old.htm klikni na Železnice a potom Plánky

Existuje aj sada leptaných dielov(kompresor, dýmničné dvierka s hviezdou, leptané tabulky 455.202 a 455.219)ale iba v TT. Problém je ale s dokumentáciou, hlavne s fotkami. Ale momentálne som sa dostal k všetkým číslam a ročníkom Železničářa, takže dúfam že niečo nájdem [/url]
blekk1
 
Příspěvky: 156
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Příspěvekod michalkomarek » úte 22 led, 2008 12:17 pm

Pánové díky moc za rady a tipy!!!!
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod Jarda H. » sob 01 bře, 2008 10:46 am

Pokud je to ještě aktuální, materiálem pro inspiraci může být Houmrova přestavba (sice v H0), ale dobře názorná :

http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... g00025.htm

nebo to samé, ale méně fotek a více povídání

http://magazin.modely.biz/view.php?cisl ... 2006090002

Tak ať se daří při přestavbě :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Michal Hrubý » ned 02 bře, 2008 6:28 pm

Zdravím,
jestli ještě chceš dělat přestavbu BR 86 na 455.2 ČSD,tak se podívej na moje stránky www.m-model.wz.cz ,dělal jsem ji nedávno za pomomci sady doplnků fi.Hekttor 8)
Michal Hrubý
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:22 pm
Bydliště: Mohelnice

Příspěvekod Jarda H. » sob 31 kvě, 2008 6:02 pm

BR92 u nás (po přeznačení) jezdila jak 415.0, tady pár údajů o skutečných lokomotivách :

Výrobce: Union Giesserei Lokomotivfabrik und Schiffswert, Königsberg, Německo (dnes Kaliningrad, Rusko)
Počátek vyrobených kusů : 1895
Počet ks u ČSD : 12 (takže 415.010 nebyla určitě jediná !) :!:

Technické údaje (část) :
Průměr hnacích dvojkolí: 1200mm
Výkon: 515kW
Max.rychlost: 45km/h

Určitě sem ty fotky dej, model párovky BR92 v TT je dosti rozšířený a máme tak možnost to předělat na lokomotivu "v barvách" ČSD
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod badliner » ned 01 čer, 2008 4:31 pm

Též se přímlouvám za foto.... 8)
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 03 čer, 2008 2:43 pm

Až teď jsem se dostal k párovce BR92 a zjistil, že přestavba na 415.0 u mne padá, to co popisuje xxvojtikxx je "jiná BR92 xx (záleží asi i na dalších číslech v označení lokomotivy !)

1) klasika od BTTB - s výrazně plochou střechou atd : http://www.volny.cz/nex/tt_kat/BR92.htm

2) model BR 92 DRG (II.epocha) - nabízeno třeba na modeltrainu : http://www.modeltrain.cz/item.php?produ ... tem=131352
(jiná střecha, jiné parní dómy - či jak se to jmenuje ?)

3) model 415.0 od Kleinbahn - kde jsem taky vzal ty výše uvedené techn.údaje ! Odpovídá to popisu od xxvojtikxx !! http://modelyh0.com/lokoatlas/lokopara.htm(9.položka v přehledu)
Tím ale padá (u mne !) přestavba BR92, protože tvar boudy atd. je jiný, mám loko dle bodu 1) :cry:

4) něco podobného nabízí po přestavbě Pragomodel - i když se to drobně liší od předchozího modelu Kleinbahn (chybí hvězda apod.) ?
http://www.pragomodel.cz/prmodel.htm (5. položka od shora)
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 03 čer, 2008 4:26 pm

Když tak porovnávám ty modely s naskenovanou fotkou, těch rozdílů je tam víc :( , a i když zase nedělám všechno 100% přesné, tohle jsou rozdíly, co po prvním prohlídnutí vidím :
- tvar střechy boudy včetně tvaru čelního okna i bočních oken
- počet a tvar nástaveb na kotli (parní dómy a písečník)
- nádrže na vodu na boku lokomotivy jsou u naskenovaného snímku vpředu zploštěné, zužované na výšku směrem dopředu

Možná by se toho našlo víc, ale zřejmě při troše dobré vůle a víceprací na úpravě kastle by přestavba mohla jít :D :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod PaMi » úte 03 čer, 2008 7:55 pm

Neexistuje nějaká převodní tabulka lokomotiv německých drah na lokomotivy českých drah? Samozřejmě pokud se stejný typ používal/požívá u obou drah.
Např.: BR130 = T679
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 487
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků