To je nesmysl. Jak muzete tvrdit ze neco odpovida nebo neodpovida nejake norme, kdyz jste to nemeril?
Klasicky i moderni US profil je vetsi nez evropsky, takze se do nej samozrejme vejdou i vsechny evropske masinky. (obracene to neplati). Sirka US profilu klasickeho je 38mm, sirka NEM profilu je 36 mm, takze i kdyby byly ty portaly presne podle normy, tak budou vzdycky splnovat i NEM.
Navic jsem k tomu napsal, ze ten betonovy portal je pro inspiraci, takze presne rozmery si kazdy muze upravit. (sirka je 53 mm)
Ten dreveny je puvodne vyroben pro N, ale je trochu "prerostly" pro N. Sirka 36 mm. Pro TT je pouzitelny jen pro primou kolej. I u nej plati, ze presne rozmery si modelar muze upravit sam. Tento portal splnuje NEM, ale nesplnuje NMRA.
V pripade zajmu o problematiku prujezdnych profilu mohu doporucit normy NMRA S-7 a NEM 102
http://www.nmra.org/sites/default/files/standards/sandrp/pdf/s-7_2012.02.pdfhttp://www.morop.eu/de/normes/nem102_d.pdf
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993