Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Radek Strnad » pát 28 lis, 2014 1:46 pm

Po ozvučovacích úpravách M283.1 a bastlení Mazutky jsem se trochu vyblbnul u přestavby notoricky známé dvouosé cisterny BTTB pomocí leptíku od Jeníka. Není na tom podle mého co zkazit a i když nebudou použity všechny součástky, tak výsledek bude vždy lepší, než původní hračka. Jak jsem se s tím popasoval jest opět na mém rajčeti http://kyklop68.rajce.idnes.cz/R
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 888
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod j p » pát 28 lis, 2014 3:48 pm

Tuhne cisternu mam taky v planu - vzhledem k tomu, ze rozpadajici se original (1:1) mame v klubu.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Radek Strnad » sob 06 led, 2018 2:44 pm

Namísto tupého čekání na nějaké novinky, popř. plkání o jejich přednostech či spíše nedostatcích, jal jsem se vyrobit si pro potěšení zase jednu cisternu. Tentokrát jsem si vybral větší kotel od BTTB a přetvořil ho k obrazu společnosti VDP, která fungovala za první republiky a chvíli ještě i po válce. Jak bastlení dopadlo může kdo chce vidět na.. http://kyklop68.rajce.idnes.cz/VDP
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 888
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Scoot » ned 07 led, 2018 7:45 pm

Teda...to muselo dát příšernou práci...přitom taková "Blbost"...co?
Radku...moc pěkné...BRAVO.-)
Nevím a netuším, kdo a kde??? vzal žlutou v HO. Brava
Scoot
 
Příspěvky: 114
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod jihous » ned 07 led, 2018 8:08 pm

Jó jedním slovem - modelář tělem i duší.
jihous
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod j p » pon 08 led, 2018 9:10 am

Radek Strnad píše:Namísto tupého čekání na nějaké novinky, popř. plkání o jejich přednostech či spíše nedostatcích, jal jsem se vyrobit si pro potěšení zase jednu cisternu. Tentokrát jsem si vybral větší kotel od BTTB a přetvořil ho k obrazu společnosti VDP, která fungovala za první republiky a chvíli ještě i po válce. Jak bastlení dopadlo může kdo chce vidět na.. http://kyklop68.rajce.idnes.cz/VDP


Je to hezky, ale nemela by predvalecna cisterna mit podvozky s kluznymi lozisky? Mozna by se daly pouzit podvozky Hädl nebo Peresvet.
Obrázek
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Jiřik » pon 08 led, 2018 10:20 am

Ahoj Radku,
jako vždy pěkná práce. V plánu mám to samé akorát s lepty od Leptané modely SK.
Můžu se zeptat co je to za lept od Modart? Nikde jsem nic takového nenašel.
Jiřik
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro nepočítání nýtů...
Jiřik
 
Příspěvky: 235
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Radek Strnad » pon 08 led, 2018 10:52 am

Modart je polská firma, vyrábějící doplňky pro model. železnici už asi 10 let. Na posledním setkání AKTT v Leuně tuším měli malý stánek. To co dělají na tyto velké kotle BTTB stačí jen pospájet a nasadit do očištěných stávajících otvorů a vzhled cisterny je o 100% jinde. Nevýhoda je, že je to měkké. Ale horší, než žebříky na Rybáky od SDV to zase není. Kdyby třeba TT Jeník vyrobil něco podobného, jako dělá na malý kotel....... :mrgreen: To by byla jiná práce 8) .K tomu podvozku: To od Hädla je něco úplně jiného, než ta cisterna ve skutečnosti měla. Hlavně, kupovat další model za nějakých 800,-Kč kvůli podvozkům na nějaký vrak od BTTB? Fotky skutečného vozu jsou, tak nač nějaké spekulace, stačí porovnat, co je bližší: http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 3&scan=335
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 888
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Jiřik » pon 08 led, 2018 11:45 am

Díky, to jsem nevěděl. Zahraniční výrobce nesleduju, jen co se objeví u nás v e-shopech.
Na velkou cisternu BTTB požívám tohle: http://www.mojett.cz/produkt/leptana-sa ... y-vuz-bttb Vše důležité v tom nějak je.
Jiřik
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro nepočítání nýtů...
Jiřik
 
Příspěvky: 235
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Radek Strnad » pon 08 led, 2018 1:02 pm

Jo, tím jsem si mohl ušetřit nějakou práci. Tak až budu dělat další, zkusím zase tento lept.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 888
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod Donatelli » pon 08 led, 2018 1:39 pm

Modart = Grzegorz Molenda z Radomia ( Radom ) v Polsku. Měl i netové stránky, ale ty jsem teď kontroloval a jsou nefunkční. Vystupuje pod přezdívkou Gmol, bývá na setkání Zababova sekce TT - ČSD v Zákupech, jinak třeba na setkání v Bílsku. Prý bývá i v Práglu na burze, ale to nevím páč tam nejezdím.
Donatelli
 
Příspěvky: 262
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod brudr » pon 08 led, 2018 2:50 pm

Tento lept jsem zkusil a z mého pohledu moc křehký. Tedy aspoň zábradlí a nohy lávek. :wink: A u šablony na vyvrtání děr pro nohy, neseděly vůbec rozteče.
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod j p » pon 08 led, 2018 7:37 pm

Hädl dela dva ruzne podvozky s kluznymi lozisky a daji se koupit zvlast. Neni treba kupovat jiny model.
Ja nevim, jak moc se podobaji nebo nepodobaji tomu, co ta cisterna puvodne mela. Hädl dela podvozek rumunsky a rusky. Pokud mela cisterna puvodne neco na zpusob Archbar/Diamond, tak by byl lepsi podvozek od Peresvetu.

Hädl nabizi i jine celkem zajimave dily pro stavbu vozu, tady je link.
http://tt.haedl.de/TT-Einzelteile/
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod TTmili » pon 08 led, 2018 8:08 pm

j p: Jenže tyhle cisterny nemají s těmi od Hädla nic společného. Ano, oboje se u nás po II. sv. válce objevovaly, ne zrovna málo, ale obě jsou naprosto odlišné. Na tu původem BTTB cisternu asi nejlépe pasují deriváty podvozků 26-2.4 které dělá jak HekTTor jako lept, tak SDV jako plastový výlisek (oboje mají naznačená kluzná ložiska). Podvozky typu Diamond na těhle vozech nemají co pohledávat (aspoň dle dostupných podkladů).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1532
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

Příspěvekod j p » pon 08 led, 2018 11:57 pm

Az na to, ze cisterna BTTB neni predvalecna. Takze kdyz je tak krasne predelana do predvalecneho nateru, tak by se k ni nejspis hodily jine podvozky nez ty BTTB. A vy jste dokonce napsal ktere - 26-2.4. a kdo je vyrabi.
Ja jsem nikde nepsal, ze je stejna jako ta od Hädla. Ja jsem predlohu toho modelu nikde nevidel. A prestoze jsem nevedel ktere podvozky k ni patri, tak jsem predpokladal, ze predvalecny vuz bude mit kluzna loziska.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků