Stránka 1 z 2

Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pát 28 lis, 2014 1:46 pm
od Radek Strnad
Po ozvučovacích úpravách M283.1 a bastlení Mazutky jsem se trochu vyblbnul u přestavby notoricky známé dvouosé cisterny BTTB pomocí leptíku od Jeníka. Není na tom podle mého co zkazit a i když nebudou použity všechny součástky, tak výsledek bude vždy lepší, než původní hračka. Jak jsem se s tím popasoval jest opět na mém rajčeti http://kyklop68.rajce.idnes.cz/R

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pát 28 lis, 2014 3:48 pm
od j p
Tuhne cisternu mam taky v planu - vzhledem k tomu, ze rozpadajici se original (1:1) mame v klubu.

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 2:44 pm
od Radek Strnad
Namísto tupého čekání na nějaké novinky, popř. plkání o jejich přednostech či spíše nedostatcích, jal jsem se vyrobit si pro potěšení zase jednu cisternu. Tentokrát jsem si vybral větší kotel od BTTB a přetvořil ho k obrazu společnosti VDP, která fungovala za první republiky a chvíli ještě i po válce. Jak bastlení dopadlo může kdo chce vidět na.. http://kyklop68.rajce.idnes.cz/VDP

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 7:45 pm
od Scoot
Teda...to muselo dát příšernou práci...přitom taková "Blbost"...co?
Radku...moc pěkné...BRAVO.-)
Nevím a netuším, kdo a kde??? vzal žlutou v HO. Brava

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 8:08 pm
od jihous
Jó jedním slovem - modelář tělem i duší.

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 9:10 am
od j p
Radek Strnad píše:Namísto tupého čekání na nějaké novinky, popř. plkání o jejich přednostech či spíše nedostatcích, jal jsem se vyrobit si pro potěšení zase jednu cisternu. Tentokrát jsem si vybral větší kotel od BTTB a přetvořil ho k obrazu společnosti VDP, která fungovala za první republiky a chvíli ještě i po válce. Jak bastlení dopadlo může kdo chce vidět na.. http://kyklop68.rajce.idnes.cz/VDP


Je to hezky, ale nemela by predvalecna cisterna mit podvozky s kluznymi lozisky? Mozna by se daly pouzit podvozky Hädl nebo Peresvet.
Obrázek

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 10:20 am
od Jiřik
Ahoj Radku,
jako vždy pěkná práce. V plánu mám to samé akorát s lepty od Leptané modely SK.
Můžu se zeptat co je to za lept od Modart? Nikde jsem nic takového nenašel.
Jiřik

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 10:52 am
od Radek Strnad
Modart je polská firma, vyrábějící doplňky pro model. železnici už asi 10 let. Na posledním setkání AKTT v Leuně tuším měli malý stánek. To co dělají na tyto velké kotle BTTB stačí jen pospájet a nasadit do očištěných stávajících otvorů a vzhled cisterny je o 100% jinde. Nevýhoda je, že je to měkké. Ale horší, než žebříky na Rybáky od SDV to zase není. Kdyby třeba TT Jeník vyrobil něco podobného, jako dělá na malý kotel....... :mrgreen: To by byla jiná práce 8) .K tomu podvozku: To od Hädla je něco úplně jiného, než ta cisterna ve skutečnosti měla. Hlavně, kupovat další model za nějakých 800,-Kč kvůli podvozkům na nějaký vrak od BTTB? Fotky skutečného vozu jsou, tak nač nějaké spekulace, stačí porovnat, co je bližší: http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 3&scan=335

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 11:45 am
od Jiřik
Díky, to jsem nevěděl. Zahraniční výrobce nesleduju, jen co se objeví u nás v e-shopech.
Na velkou cisternu BTTB požívám tohle: http://www.mojett.cz/produkt/leptana-sa ... y-vuz-bttb Vše důležité v tom nějak je.
Jiřik

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 1:02 pm
od Radek Strnad
Jo, tím jsem si mohl ušetřit nějakou práci. Tak až budu dělat další, zkusím zase tento lept.

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 1:39 pm
od Donatelli
Modart = Grzegorz Molenda z Radomia ( Radom ) v Polsku. Měl i netové stránky, ale ty jsem teď kontroloval a jsou nefunkční. Vystupuje pod přezdívkou Gmol, bývá na setkání Zababova sekce TT - ČSD v Zákupech, jinak třeba na setkání v Bílsku. Prý bývá i v Práglu na burze, ale to nevím páč tam nejezdím.

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 2:50 pm
od brudr
Tento lept jsem zkusil a z mého pohledu moc křehký. Tedy aspoň zábradlí a nohy lávek. :wink: A u šablony na vyvrtání děr pro nohy, neseděly vůbec rozteče.

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 7:37 pm
od j p
Hädl dela dva ruzne podvozky s kluznymi lozisky a daji se koupit zvlast. Neni treba kupovat jiny model.
Ja nevim, jak moc se podobaji nebo nepodobaji tomu, co ta cisterna puvodne mela. Hädl dela podvozek rumunsky a rusky. Pokud mela cisterna puvodne neco na zpusob Archbar/Diamond, tak by byl lepsi podvozek od Peresvetu.

Hädl nabizi i jine celkem zajimave dily pro stavbu vozu, tady je link.
http://tt.haedl.de/TT-Einzelteile/

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 8:08 pm
od TTmili
j p: Jenže tyhle cisterny nemají s těmi od Hädla nic společného. Ano, oboje se u nás po II. sv. válce objevovaly, ne zrovna málo, ale obě jsou naprosto odlišné. Na tu původem BTTB cisternu asi nejlépe pasují deriváty podvozků 26-2.4 které dělá jak HekTTor jako lept, tak SDV jako plastový výlisek (oboje mají naznačená kluzná ložiska). Podvozky typu Diamond na těhle vozech nemají co pohledávat (aspoň dle dostupných podkladů).

Re: Revitalizace cisteren BTTB/Zeuke

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 11:57 pm
od j p
Az na to, ze cisterna BTTB neni predvalecna. Takze kdyz je tak krasne predelana do predvalecneho nateru, tak by se k ni nejspis hodily jine podvozky nez ty BTTB. A vy jste dokonce napsal ktere - 26-2.4. a kdo je vyrabi.
Ja jsem nikde nepsal, ze je stejna jako ta od Hädla. Ja jsem predlohu toho modelu nikde nevidel. A prestoze jsem nevedel ktere podvozky k ni patri, tak jsem predpokladal, ze predvalecny vuz bude mit kluzna loziska.