Sprahla, dvojkoli

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod j p » čtv 18 pro, 2014 8:49 pm

radeksindy píše:j p: To asi nepůjde, protože dvojkolí ve voze nejsou hrotová, ale čepová. Od pohledu je i vidět, že odlitek ložiskového domku na boku podvozku je menší než vnější průměr mosazného ložiska (má dvojnásobek průměru osy v TT). I u menšího Romfordu to bude na hraně.


Vsak prave proto se na tento typ podvozku pouzivaji ty s prirubou - aby mosazne lozisko drzelo na tom plechovem ramu.
Bez vrtani se to samozrejme neobejde. To s tim prumerem se mi nezda. Zkuste je zmerit. Lozisko o prumeru 4 mm by se neveslo do zadneho loziskoveho domku v TT.
Ja mam nekde 100 kusu bez priruby, jenom zrovna ted nevim kde :)
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod radeksindy » čtv 18 pro, 2014 10:05 pm

j p: Samozřejmě, že to půjde principielně použít. Protože pokud zvětším díru v tom plechovém rámu, tak mám totéž, co dostanu z leptu. Jenom poukazuji na dvě věci. Za prvé je zde ukázané ložisko pro TT trochu velké, mám obavy, že tam nepůjde velikostně. A zadruhé na obrázku rychlíkového vozu jsou zcela evidentně čepové nápravy. Ty nejsou určeny pro uložení do tohoto typu ložisek. Nevím jestli podobná ložiska existují i v TT, ale pro srovnání ložisko pro čepové a hrotové uložení nápravy v H0

_PC180236.jpg
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod j p » čtv 18 pro, 2014 11:21 pm

Aha, tak v tom byl problem.
Ja nepredpokladam, ze by dnes jeste nekdo chtel recyklovat puvodni napravy Zeuke.
Nahradil bych to loziskem s prirubou a dosadil novou napravu s hrotovym ulozenim.

Me se osvedcila loziska bez priruby na uplne nejstarsi rychlikove vozy s hlinikovou skrini. Ale u nich menim cely podvozek a novy podvozek je odlitek - kopie mosazneho. Puvodni lisovane plechove podvozky H.P.Products preci jen nesplnuji dnesni naroky na model - i kdyz stale jezdi spolehlive.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod peter_vy » pát 19 pro, 2014 7:33 am

Alebo stačí použiť nové dvojkolia s čapom do pôvodného uloženia (http://www.ebay.de/itm/10-Zeuke-Radsatz ... 35c88a01a9 alebo http://www.das-service.de/Modmueller/tt ... -zeuke.php).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod j p » pát 19 pro, 2014 12:00 pm

peter_vy píše:Alebo stačí použiť nové dvojkolia s čapom do pôvodného uloženia (http://www.ebay.de/itm/10-Zeuke-Radsatz ... 35c88a01a9 alebo http://www.das-service.de/Modmueller/tt ... -zeuke.php).


To zalezi na tom, k cemu ten vuz chcete pouzit. Pokud ma stat ve vitrine nebo dokonce v krabicce, tak neni potreba vubec do loziska zasahovat a vymenit jen dvojkoli. Pokud s tim chcete jezdit, tak je lepsi predelat to na hrotove ulozeni.
Ja davam jeden vuz s cepovymi lozisky jako posledni nebo predposledni. Jako brzdici vuz. Moderni podvozky s cepovym ulozenim maji casto tak maly odpor, ze pri zastavovani delsich nakladnich vlaku nebo pri jizde po spadu dochazelo k razum a rozpojovani.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod Tomáš » pát 09 led, 2015 9:41 am

Pánové ještě jednou bych si to celý zopakoval:

Kovové dvojkolí Zeuke (bez hrotu)
Obrázek
se NEPOUŽÍVAJÍ ve vozech BTTB a NEDÁVAJÍ se do těchto ložisek PEHO
Obrázek

Zatímco třeba tyto kovové dvojkolí (s hrotem)
Obrázek
se mohou osadit do těchto LOŽISEK
Obrázek
nebo do těchto:
Obrázek
a nobo ty od DELTAX co zde uvedl Donateli
Obrázek
a vrtá se to tímto:
Obrázek


Je to tak?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod rendo » pát 09 led, 2015 9:26 pm

Ahoj Tomasi...Kovove dvojkolie Zeuke sa dava,do tychto lozisiek http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/ ,odkaz upravy vagona tu http://www.mojett.cz/8170 .Co sa tyka vrtakov,tie su na klasicke loziska.Peter
rendo
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod Jirka1 » pát 09 led, 2015 9:35 pm

rendo píše:Ahoj Tomasi...Kovove dvojkolie Zeuke sa dava,do tychto lozisiek http://maloseriovky.eu/component/page,s ... Itemid,26/ ,odkaz upravy vagona tu http://www.mojett.cz/8170 .Co sa tyka vrtakov,tie su na klasicke loziska.Peter

Pozor, tato ložiska (s osazením) nejsou pro dvojkolí s čepy (Zeuke), ale pro dvojkolí s hroty primárně jako náhrada plastových ložisek do vozů Lorenz. Samozřejmě dají se využít i jinak, ale pouze pro hrotová dvojkolí. Sám je také používám, takže vím o co běží...
Pro dvojkolí s čepy jsem v TT zatím nikde žádná ložiska nabízená neviděl...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod Davca » pon 23 úno, 2015 10:53 pm

Zdravím,
chystám se "poskládat" několik modelů vozů Eas i Uacs (TT) a tak bych se chtěl optat zkušených, jaká v ČR nabízená dvojkolí jsou na tom kvalitativně "ucházející". Musím přiznat, že z nabídky na Aukru mám trošku obavy a dát ve web-obchodu za dvojkolí značky "EXTRA" 29,- Kč mi nepříjde zrovna ideální.

Předem děkuji za případné odpovědi.

David
Davca
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Sprahla, dvojkoli

Příspěvekod Radek(T) » úte 24 úno, 2015 8:38 am

TT digitál, doba mého dětství (končící parní trakce) + 2. svět.válka 1:35
Uživatelský avatar
Radek(T)
 
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 05 čer, 2008 8:57 am
Bydliště: Hradec Králové

tillig dvoukolí

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » úte 18 srp, 2015 7:51 am

Zdravím tillig do vozův TT reko delších i kradších 3 nápravových dává jaký průměr dvoukolí 7,7 nebo jiné díky za info
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: tillig dvoukolí

Příspěvekod Pavel-HP » úte 18 srp, 2015 8:04 am

Průměr 8,0 nebo 8,3 a do třínápravových loukoťová H0m.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: tillig dvoukolí

Příspěvekod Pavel-HP » úte 18 srp, 2015 8:04 am

Průměr 8,0 nebo 8,3 a do třínápravových loukoťová H0m.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků