Rubikon-modely.cz

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Tomáš » stř 15 říj, 2014 10:43 am

Pánové mám za úkol si vymyslet nějaký model,který mi rodinka nadělí k Ježíškovi. :twisted: a tak bych rád koupil nějakou naši el. lokomotivu z 80.let co jezdila rychlíky...........

............Jsem teď velmi zaneprázdněn generálkou "nového" bytu a tak mi moc času na železnici nezbývá. Kolejiště jsem odsunul s Milanem F. až na jaro. Nicméně se momentálně zabývám těmi přestavbami vozů ypsilon, o kterých jsem psal v jiném tématu.
viewtopic.php?f=16&t=8486
...........Začal jsem pracovat na nějaké klasice co jezdila v 80.létech mezi Brnem a Prahou. Celkem se to daří,ale o tom zase až jindy v daném tématu.
Z toho všeho plyne,že bych potřeboval klasickou dvousystémovou mašinu ES499.1


Prolezl jsem celý web a nikde na žádnou v TT nenarazil,tedy v kategorii cena poměr provedení. Předem upozorňuji,že modely v kategorii 10tis za model jsou mimo mé možnosti.
Našel jsem pouze zmíněnou 499.1 od fy. Rubikon.
MÁ NĚKDO ZKUŠENOSTI?
Podle obrázků se mi model líbí,ale to je tak vše co mohu říci.

Pokud se nepovede vytvořit nějaký objektivní názor na tu ES499.1,nechám výkony tahat brejlovcem a k vánocům si objednám 141 od MTB. :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 15 říj, 2014 11:36 am

Do toho bych nesel. Kup si 372 od Kuehna a pomoci leptu od modely-masinel.cz bud sam a nebo od nekoho pak prestavbu na radu 363. Ja jsem to tak udelal, jeste jsem si ji nechal zdigitalizovat a ozvucit. Je to ted rada 363.5 a v provedeni CDC. Fotku mam ve svem vlakne ;-) Ale do rady 141 od MTB taky casem pujdu, ale az ji budou vyrabet v provedeni CD a nabo CDC. :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod j p » stř 15 říj, 2014 12:25 pm

Dalsi moznosti by byl brejlovec pro rychliky pres Ceskou Trebovou.
141 zatim ve verzi pro 80. leta neni, to se do Vanoc nestihne. Az bude, tak potom by ten rychlik mohla tahat E499.1 (141) z Prahy do Ceske Trebove a tam preprahnout na brejlovce.
Pokud to ma byt kvalitni seriove vyrabeny model pro trat pres Havl. Brod, tak snad modra 372.001 od Kuehna by ten rychlik nakonec taky mohla tahat - i kdyz dal nez do Kutne Hory nemohla a ve skutecnosti do KH sice jezdila v ramci overovaciho provozu, ale na nakladech.
Koupit se da napriklad tady: http://www.sportsarka.cz/sportsarka/eshop/14-1-VLACKY-Modellbahn/174-3-Lokomotivy/5/4131-Bastard-372-001
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Tomáš » stř 15 říj, 2014 1:08 pm

Jirko, proč bys do modelu rubikon nešel?
Jen bych upřesnil,že mi tak ani nejde o přesný provoz na trati,ale spíš si mít možnost seskládat ucelenou soupravu.Ono by přicházelo v úvahu použít i ES499.0,ale ta zřejmě taky běžně není.
Ano jako kompromis jsem uvažoval použití modrého bastarda od Kuehna. Bastlit elektrickou mašinu doma se mi nezdá,zase tak dobrej nejsu. Jen těch ptákovin co to má na střeše. :roll:
Možná by šlo použít i toto:
http://www.ukralezeleznic.cz/katalog-zb ... lmenu=1:13
a předělat na čsd a nasadit na pojezd Kuehn.
Hotovou kastli prodává i Kuber,jenže to jsou všechno polotovary,které je třeba dál bastlit.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Radek Strnad » stř 15 říj, 2014 1:46 pm

Já bych šel do pojezdu z Bastarda od Kuehna a na něj tedy kastli ES499.1. Pojezd je vynikající a proč tedy vymýšlet vymyšlené. Já osobně ty malovýrobce moc nemusím. Většinou ty modely podle mého skromného názoru nejsou dotažené(např. absentující osvětlení nebo třeba setrvačníky, hlučné pojezdy, komplikovaná digitalizace) a pokud tedy náhodou dotažené jsou, tak je to za peníze, které převyšují reálné možnosti průměrného modeláře. A těch leptů opravdu není třeba se bát. Ono se to na vyleptaném platu tváří složitě, ale většinou to pak do sebe zapadne a hlavně to pak dobře vypadá a radost je o to větší. Mezi Třebovou a Brnem tahali rychlíky v 80-tých Brejlovci ve dvojicích. Nevím, jestli úplně všechny, ty od Hradce byly kratší(tedy třeba jen 7 vozů), ale třeba Podlužan, Horehronec apod se svými 12-16-ti by asi jeden těžko rozhoupal.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Tomáš » stř 15 říj, 2014 2:44 pm

No dle popisu rubikonu,by měl model všechny zmíněné nedostatky obsahovat:
Elektrická lokomotiva ČSD ES 499.1/eso/,poháněné všechny čtyři nápravy, setrvačník,s vnějším osvětlením.
Proto se ptám konkrétně,protože já zkušenosti s touto firmou nemám.
Měl jsem možnost vidět pouze 810 v akci,ale to se moc srovnávat nedá.


Tohle vypadá moc dobře: http://www.modely-masinek.cz/navody_-po ... reko-372-_
Ale předpokládám,že jako hotovou skříň to nenabízí :?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 15 říj, 2014 4:54 pm

Tomáš píše:Jirko, proč bys do modelu rubikon nešel?


Ahoj, ja to napisu asi takhle. Nejsu pocitac nytu a ani nebeham se suplerou kolem modelu a nehledam desetiny milimetru rozdil. :lol: Z vizualniho hlediska rubikonu tedy nic vytknout nemuzu. Jednou jsem mel v ruce jejich model rady 350 ZSR, protoze bez teto lokomotivy a taky bez rady 230 CDC si svoje kolejiste proste neumim predstavit. Ale nakonec jsem ho radeji nekoupil. Jak psal Radek, tak proste neni nad seriovou vyrobu co se tyce hlucnosti, kvality zpracovani a pripravy na digitalizaci. Kdyz si koupis Bastarda od Kuehna za cca 3 tisice, tak po predelani a prestrikani modelu mas za max 5 tisic hodne kvalitni lokomotivu, kde se nemusis bat, ze se Ti rozpadne. Pokud si koupis ten od Rubikonu, tak Ti odpadne problem s ozvucenim, protoze to je docela rachot, kdyz to jede a nevim, jestli by ten zvuk byl vubec slyset. Kdyz budes chtit, tak mi posli SZ a ja predam kontakt na pana, co Ti velmi levne a velmi kvalitne z leptu od modely-masinek udela peknou lokomotivu rady 363, 163 a nebo 263 a nebo jim podobne. Staci si vybrat :lol: Takze premyslej, bud Rubikon za cca 4 tisice (vyrobeno samodoma nekde na kolene) a nebo kvalita Kuehn za max 5 tisic v verzi, v jake chces. :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod psv » čtv 16 říj, 2014 11:12 am

Rad by som prispel vecnym komentarom.

Mal som 363ku a 350 od Rubikonu a musel som sa oboch modelov zbavit, vo vitrine proste nesedeli k ostatnym modelom co sa kvality tyka... Kupil som ich este niekedy v roku 2009 tusim za 11.000Kc spolu a nove/nejazdene som predal za cca 3000Kc kus. 350ku som ozelel aj ked ju nikto stale nikto nerobi.

Nechcem nikoho poskodit, komu Rubikon vyhovuje nech si ho kupi. Ja som urobil chybu v modelarskych zaciatkoch, ked som kupil od nich v dobe ked este nebola konkurencia v podobe vyssie spomenutych leptov. Na rubikon masiny som sa po case nevedel pozerat a nebol som s nimi vobec spokojny, vzhladom na to kolko stali. Presvitajuce osvetlenie, ohromne hrkotajuci zvuk , nesumerne masky podvozkov s kolesami, ktore niesu paprskove atd.. no co.. vtedy som este na fora nechodil :D Je to celkovo kapitola sama o sebe uz mnohokrat rozoberana..

Pise sa rok 2014, nechal som si zhotovit prave z kuehnackeho 372 rekonstrukciou 263 a 363 v scheme ZSR od modely masinek a to je zodpovedajuca kvalita, robi ich aj Pan Hruby a zopar dalsich ludi, modely s touto prestavbou su proste parada.
Niekedy sa fakt oplati radsej priplatit.

Vlastne na modely-masinek som nasiel aj priamo moju masinu: http://www.modely-masinek.cz/userFiles/362_zsr13.jpg

Podotykam ze masina rozhodne nad 10.000Kc nebola, da sa to v podstate porovnat s cenou prave Rubikonu plus mozno 1000Kc
psv
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23 zář, 2011 9:47 am
Bydliště: London, United Kingdom

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod j p » čtv 16 říj, 2014 1:11 pm

Tak jeste vymenit pantografy a bude to krasny model. (to nedokazi Modely Masinek vymenit, kdyz uz delaji novou strechu?)
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod triton121 » pát 17 říj, 2014 7:18 am

Zdravím, chcel by som sa spýtať na tohto výrobcu: http://www.ukralezeleznic.cz/katalog-zb ... lmenu=1:13
Ako to je s kvalitou? a dá sa to postaviť na pojazd Kuehn 371 bez nejakých väčších problémov? Zaujalo ma to lebo keď som striekal odliatky tak ma štvalo to, že po odlepení pásky som nemal líniu rovnú ale takú zúbkatú a to som používal pásku Tamaya. Alebo nepoznáte nejakého skúseného modelára najlepšie z SR ale môže byť určite i ČR, ktorý robí ničo podobné ako je na hore stránke?
Ďakujem za odpovede.
triton121
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned 11 zář, 2011 1:44 pm

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod jamik22 » pát 17 říj, 2014 5:41 pm

Kvalita je velmi slušná, prodávali i již zasklené skříně s potiskem. Na podvozek Bastarda to přímo nepasuje, problém je s délkou a také šiřkou skříně zejména v čelech. Je potřeba odlitek skříně zevnitř zbrousit/profrézovat/ zejména na čelech, pod střechou a partie okolo oken. Podvozek Bastarda je třeba zkrátit a na koncích zůžit. Pak se musí nově vyřešit uchycení spřáhel a pluhů. Původní otvory se již nedají použít. Mám to na ježdění a ne do vitríny a tak jsem spokojen.
jamik22
 
Příspěvky: 480
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Tomáš » pát 17 říj, 2014 6:55 pm

No to jsem nečekal.
Když uz se zde načly ty přestavby,jaké jsou další možnosti?
Já tu ES499.1 chtěl jen k těm ypsilonům,jako vzpomínka na dětství. Dráty natahovat nebudu.
No uvidíme,jak to dopadne. = to ja si jen tak přemýšlím :mrgreen:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod lesanek » pát 17 říj, 2014 8:03 pm

Já zvolil stejnou cestu jako psv. Měl jsem doma jednoho Bastarda, teď je z něho 362 ČD - za dva tisíce. Nechal jsem ho předělat u jednoho pána, fotky u něj jsou. Myslím, že pro ty méně zkušené se stříkáním modelů (třeba já :D) je to ta nejlepší volba.
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 227
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 17 říj, 2014 10:01 pm

Tomáš píše: Když uz se zde načly ty přestavby,jaké jsou další možnosti?
No uvidíme,jak to dopadne. = to ja si jen tak přemýšlím :mrgreen:


Jak jsem rikal, tak pro toho, kdo se na to neciti si to zbalastit doma sam, tak at si to necha udelat. Bastard 3 tisice a lepty, nastrik, obtisky a prace max 2 tisice a za 5 tisic je suprovni masina. Takze cenove nastejno s Rubikonem v nesporne vetsi kvalite. Takhle dopadl muj bastard, ale jeste ma teda dekoder a zvuk, tak se trosku prodrazil. :lol: :D
Přílohy
363.5.jpg
363.5.jpg (15.43 KiB) Zobrazeno 6716 krát
363.5B.jpg
363.5B.jpg (14.75 KiB) Zobrazeno 6716 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Rubikon-modely.cz

Příspěvekod j p » pát 17 říj, 2014 11:43 pm

Pekny. Bastardí pantograf je v tomto pripade spravne.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Další

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků