Stránka 1 z 3
TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Napsal:
čtv 28 srp, 2014 7:47 am
od Jeff Hopper
Prosím o dodržení určité podmínky - co je špatně víme a tak bych poprosil jenom o postřehy z provozu.
Co to utáhne? Jízdní vlastnosti - modelové kolejivo a staré plechové? Nějaké postřehy z provozu a td........
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
čtv 28 srp, 2014 9:16 am
od Jacek
Jeff Hopper píše:..Co to utáhne? Jízdní vlastnosti - modelové kolejivo a staré plechové? Nějaké postřehy z provozu a td........
Na kolejišti modelu nemám co vytknout. V protisměrné smyčce ve stoupání 30 promile utáhne soupravu s 15 vozy Faccs od Loco, při 16. už začíná prokluzovat. Pro srovnání stejnou soupravu nezvládne brejlovec Roco bez bandáží.
Používám profilové kolejivo, nejmenší poloměr oblouku 310 mm, plechové nemám.
Jízdní vlastnosti jsou na úrovni, jízda je tichá, odběr proudu bez problémů. Zmíněný brejlovec Roco je o poznání hlučnější. Ozvučení modelu je snadné.
Celkově k provozu, tady zcela zapomínám na nějaký milimetr na čele, potřebuji spolehlivý model, který utáhne každou soupravu, neuvízne mi ve smyčce, nevykolejí na zlomech nivelity, apod. Bobina to splňuje

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
čtv 28 srp, 2014 9:44 am
od jamik22
Potvrzuji co napsal Jacek. Jízda v pohodě, výška nárazníků s Y také. Zvuk velmi pěkný. Jsem rád, že ji mám. Už je avizována stejná barevná verse v ČD. Nicméně doporučuji pečlivou kontrolu při koupi U první modelu,který jsme u prodejce rozbalili, chyběl kouset tenké boční linky a to co chybělo bylo máznuto na skříni o 1 cm výš. Nejde mi do hlavy jak takový model může projít výrobou, výstupní kontrolou a dostat se k prodejci.Dokonce ta vada byla nahoře a koukala hned po otevření krabičky !!! Pořád je co vylepšovat i u jedné Nejmenované firmy
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
čtv 28 srp, 2014 10:31 am
od Radek Strnad
Co zvukový dekodér, jaký se vejde???? Patice je 6-pin , to by zase vycházelo na ten oficiálně neexistující ZIMO MX648N nebo se vejde větší 645-ka???? Nebo jiný????Ale Jacek má zvuky pro ZIMO......... Kostku repro předpokládám LS10x15.....????
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
čtv 28 srp, 2014 10:45 am
od brzda
Moje skúsenosti s párom loko 141 045 po ukončení testov, ktoré po zakúpení modelov si vykonám sám pre seba . Budem sa venovať len mechanickej funkčnej časti loko. Dobré jazdné vlastnosti, skôr z kategórie vyššieho štandartu, nízka hlučnosť pojazdu, dostatočná ťažná sila aj bez výmeny za bandážované dvojkolia, prejazd aj náročných úsekov( mám postavenú skúšobnú trať pre testovanie jazdných vlastností mnou postavených vozidiel - sklony, menšie oblúky oproti sebe, testovanie kinematík a ich vzájomných kombinácií a DCC nastavení, ....atď....) bez problémov, momentálne osadené DCC Viessmann, skúsenosti s prevádzkovými režimami pri použití uvedených dekodérov bez problémov. Funkčnosť kinematík bez problémov, osvetlenie pôsobí štandartným dojmom, nič prekvapivé, nič nedostačujúce. Doporučujem po predošlých debatách tu, ak je možnosť, model si ísť pozrieť na živo, nemyslím, že by niekto banoval, že si model prezrel. Ak niekto má požiadavky na vitrínový model, môže si dať vyrobiť model niektorému zo špičkových malosériových výrobcov v patričnej cene, kto chce prevádzkovať model klasickej loko z produkcie Škoda a patrí medzi bežných užívateľov koľajísk, či už modulových alebo vláčkodromov, tak má jedinečnú šancu. Pojazd a mechanickú časť loko 141 nemenovanej firmy z môjho pohľadu ( zdôrazňujem z môjho pohľadu ) hodnotím ako vhodnú na kúpu.
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
čtv 28 srp, 2014 11:40 am
od jamik22
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
pát 29 srp, 2014 2:21 pm
od peter_vy
Niečo k jazdným vlastnostiam:
Najprv fakty
- rozbehové napätie: cca 2V
- rýchlosť pri napätí 12V: cca 110km/h
- odber prúdu pri napätí 12V: cca 140mA
Na skúšobnom okruhu prebehlo všetko OK. Problémy nastali v reálnej prevádzke pri prechode protismernými oblúkmi a cez za sebou nasledujúce výhybky na zhlaví. Príčinou bol ťažší chod otáčania podvozkov - to som vyriešil prihnutím upínacích pružín podvozkov (90st.) k sebe o cca 0,5-1mm. Tiež sa zadrhávali piesočníky o pluhy a o rám. Pluhy som z vnútornej strany zbrúsil a so stredného dielu na ráme so vzdušníkmi a baterkami (je odnímateľný) som odstránil naznačené prelisy, ktoré majú vytvárať priestor pre piesočníky.
Popísané drobné úpravy ešte stále nestačili na bezproblémový prejazd kritickými miestami. Ďalším problémom bolo tlačenie vonkajších náprav podvozkov smerom ku koľajniciam - príčinou je pružný plošný spoj, ktorý je asi trochu dlhší než treba, a tak po zložení modelu pôsobí ako pružina na prednú časť prevodovky podvozku (pri rozloženom stroji sa toto neprejavovalo). Toto som vyriešil tak, že som pružný plošný spoj podložil o vrch rámu - na jednej strane som použil torzo zo záslepky, na ktorej je logo výrobcu (obrátil som ju a odrezal prečnievajúce časti) a na druhej strane zase s profilom z umelej hmoty 1x2,5mm potrebnej dĺžky, pre ktorý som v ráme vypiloval zárezy - treba ho umiestniť na rovnaké miesto ako je záslepka na opačnej strane, kôli zámkom pod strechov vo vnútri kasne. Pozor na pružný plošný spoj, je dosť krehký. Mne sa pri experimentovaní na obidvoch stranách podarilo prerušiť spoločné vodiče k diódam - musel som ich nahradiť. Keď som to už mal rozobrané, tak som aj podlepil svetlovody pod strechou s čiernou páskou (dosť presvitali).
Po týchto úpravách sa podvozky ľahko otáčajú okolo všetkých troch osí a lokomotíva prechádza kritickými miestami aj pri plnej rýchlosti. Úpravy nie sú zložité a mal by ich zvládnuť každý, kto disponuje aspoň s priemernou zručnosťou aj keď napr. na vybratie/vloženie upínacích pružín to chce trochu cviku s dvomi plochými skrutkovačmi pri vyberaní a plochými kliešťami pri vkladaní.
Zaujímavosť: masky podvozkov sú dvojvrstvové a podvozky sa nedajú z rámu vybrať bez ich odňatia.
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
čtv 11 zář, 2014 7:42 pm
od Jeff Hopper
Tak dneska jsem měl možnozst osobně a tzv. na vlastní bulvy

prohlédnout tu 141. Většina již probraných chyb není zas tak markantně vidět(ty kola při běžném pohledu vůbec), ale jsou tam

.
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
pát 12 zář, 2014 7:29 am
od Tkadlec Jaroslav
sám založíš téma s podmínkou a sám začneš psát o brejlovci to mě hlava nebere ...!
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
pát 12 zář, 2014 4:18 pm
od fousek
Já zase nechápu nadpis tohoto vlákna. Proč od nejmenované firmy? To zní poněkud pejorativně až trapně.
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
pát 12 zář, 2014 5:49 pm
od milan ferdián
fousek píše:Já zase nechápu nadpis tohoto vlákna. Proč od nejmenované firmy? To zní poněkud pejorativně až trapně.
Dám ti radu,nech to tak ,jak to je...

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
sob 13 zář, 2014 12:59 pm
od Jeff Hopper
Jinak se mašiny prodávají. Další várka má být asi říjnu(dle nepodložených info)Uvidíme zda se neobjeví něco zajímavého(nátěr) v Lipsku.
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
úte 16 zář, 2014 7:29 am
od Ferys
Jeff Hopper píše:Tak dneska jsem měl možnozst osobně a tzv. na vlastní bulvy

prohlédnout tu 141. Většina již probraných chyb není zas tak markantně vidět(ty kola při běžném pohledu vůbec), ale jsou tam

.
Tak mám stejnou zkušenost. Kola nakonec možná ok, ikdyž bych raději dokoupil loukotě, stejně tak se dá zkousnout výše položené dělení zelená/krémová a zaoblení čela, 6-pin mi stačí. Při spřáhnutí s vozem Da z leptu v nezkrácené verzi mi však těch 3,5 mm délky mašiny docela chybí.
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
ned 05 říj, 2014 8:07 am
od Jarda H.
Dvě fotky z Lipska 2014, staženo z tt-boardu :
Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od nejmenované firmy

Napsal:
sob 03 led, 2015 10:29 am
od petrha
Lokomotiva mi místo na štědrý den přišla na silvestra, ale to mi nevadí, hlavně, že dorazila. Ale problém nastal při zkoušení na kolejišti, lok. neprojížděla R 353mm, projela pouze R 600 a výš. Nevím jestli měl někdo stejný problém, ale nečetl jsem tady o tom. No nicméně jsem při bližším ohledání

zjistil, že kastlík na písek nepatrně naráží do pluhu a to křížem. Vypadá to na nepatrně křivý pluh, ale asi kdyby nebyla lok. zkrácená, tak by byla mezi kastlíkem na písek a pluhem větší mezera, tak by to bylo v pohodě. Zkoušel jsem odšroubovat pluhy jestli nepůjdou posunout nebo srovnat i prohodit mezi sebou, taktéž i masky jsem zkusil prohodit, ale vše bez výsledku. takže přišel zásah do pluhu frézkou. Nepatrně jsem zezadu obrousil pluhy a na jedné straně i masku, není to ani vidět a lok. projíždí oblouky i R310 bez problému. Lok. jsem koupil z druhé ruky o 1000 levněji a bez záruky, zřejmě ten dotyčný o tom věděl proto ji prodal pod cenou, takže já mám teď dobrou lok za perfektní cenu, defacto jsem srazil jen nálitky. Ale zajímá mě jestli se s tím už také někdo setkal.