TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod volda » čtv 15 črc, 2021 8:29 am

Ahoj. Tak došlo trošku ke změně k lepšímu a E469-158 už má paprsková kola :shock: :lol:
Přílohy
IMG_20210715_102028.jpg
IMG_20210714_135915.jpg
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod George V. » čtv 15 črc, 2021 8:49 am

Ale zjevně stále plastové osy. Jsem zvědav, jak to bude házet...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Aleson » úte 27 črc, 2021 2:48 pm

No ona jsou to taková pseudopaprsková kola :wink: No to jsem ještě neviděl ! Zajímavééé....
Aleson
 
Příspěvky: 389
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Colonel32 » úte 27 črc, 2021 7:33 pm

Za mne jsou ta kola velmi rozumné řešení.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Jan+Bjoern » úte 27 črc, 2021 8:23 pm

Aleson píše:No ona jsou to taková pseudopaprsková kola :wink: No to jsem ještě neviděl ! Zajímavééé....


Ze by inspirace od firmy Triang? Ty maji ale kovove osy.
Přílohy
Triang Class 08 diesel TT.jpg
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod George V. » stř 28 črc, 2021 4:09 am

Teď, když koukám znova na tu fotku (MTB), tak to vypadá, že jsou ty kola celá kovová (odlévaná). Což samozřejmě znamená nutnost plastových osiček. Ale zase na druhou stranu, pokud si dají práci s přesným soustružením obručí a vrtáním otvoru, tak by to zas nemuselo být úplně špatné...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod user_241 » pon 27 pro, 2021 9:49 pm

Pořídil jsem právě nulku, E499.0071. Má též paprsková kola. Vypadají dobře. Bohužel s pojezdem není něco v pořádku. Loko jezdí trhavě.
Myslel jsem, že se třeba rozjezdí, ale nemizí to. Jestli to souvisí s tou plastovou osičkou, netuším. Hrabat se v tom nehodlám. Posílám na reklamaci.
Kdyby se někdo chtěl pokochat, jak to hezky cuká, zde je video: https://1drv.ms/v/s!AqDH_bhs4pHphaEhRSHvExq5_MRvxA.
user_241
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 21 črc, 2007 10:16 am

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Petr Barchánek » sob 03 pro, 2022 10:20 pm

Mám závadu na MTB-Bobině v analogu - po odletování celého tištěného spoje a přivedení sběračů od podvozků natvrdo na svorky motoru jezdí bez problémů. Tišťák samotný funguje - všech 10 diod svítí ve správných směrech a na svorky motoru posílá stejné napětí, jako na přívodu. Jenže po spárování tišťáku s motorem diody zhasnou a motor se netočí. Věděli byste někdo, co s tím může být a jak z toho ven, prosím? Napadlo mě dost prasácké řešení - napájet navtrdo svorky motoru a tištěný spoj paralelně k sobě a v místě původního dotyku tišťáku se svorkama motoru dát kousek nějaké izolace, ale třeba na to bude ještě nějaká jednodušší finta.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod vvitty » sob 03 pro, 2022 10:29 pm

Jaky je odber motoru?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod radula63 » ned 04 pro, 2022 6:41 am

1. JAKY JE ODBER MOTORU? Muze byt napalene vinuti motoru a tak ma vetsi odber a polyswish pojistka na plosnem spoji vypina.
2. Muze byt unavena plolyswish pojistka na plosnem spoji a vypina uz pri standartnim odberu motoru.

Pojistka je zpravidla zelena kosticka na DPS s napisem EC nebo ED a bude vam ted hrat. Mozno nahradit pojistku novou (EC je 350mA, ED je 500mA), nebo pojisku nahradit zkusmo dratkem... Doporucuji vsak ale pojistku nahradit pojistkou. Viz. ELEKTRICKY VALCIK - kdo tam da hrebiky, vyhori a zacne od piky.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Petr Barchánek » ned 04 pro, 2022 10:12 am

1. Těch 350mA má při cca 11,5 Voltech
2. Pojistka EC mi ukazuje odpor 8,6 Ω

Podle katalogového listu by měla mít max 1,2 Ω

Pro porovnání jiná mašina se stejnou deskou (TT 121 A7 V2017):
Motor cca 350 mA
EC 1 Ω

Asi to bude tou pojistkou.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod radula63 » ned 04 pro, 2022 7:13 pm

Pres 8 ohmu... To uz je ta vratna pojistka "unavena". Doporucuji vymenit za novou a pro jistotu 500mA. Prechodne mozno pojistku odstranit a nahradit dratkem.
Ale i ten odber... Odber merim pri jizde, ne abych ji silou drzel. Mam asi 30 modelu MTB, ale zadny mi nebere vic jak 200mA. Do 400mA max se zvukovym dekoderem ve spickovem odberu se zapnutym zvukem.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Pavel 152 » ned 04 pro, 2022 8:56 pm

Zkuste vytáhnout nějaký déle neježděný kus, a budete se divit. Ten motorový tuhý olej, co jste s ním v minulosti mazali udělá i 400mA. Je znát jak se dlouho rozježďuje do vyšší rychlosti.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: TT ČSD 141 (ex.E499.1) od MTB

Příspěvekod Petr Barchánek » ned 04 pro, 2022 9:04 pm

Je znát jak se dlouho rozježďuje do vyšší rychlosti.

To potvrzuju, tahle nejezdila několik let, protože se mi nechtělo do ní lézt a hledat závadu v tištěným spoji s multimetrem v ruce, resp. jsem měl důležitější věci na práci, než se hrabat v mašince.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků